Toon posts:

100% cpu bij 2000Mhz P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 4 2000Mhz HP pavillion met windows xp, net geformateerd, en windows geupdate, zo gauw de screensaver aangaat, of een andele simpele handeling, dan gaat de cpu usage naar 100% en loopt hij bijna vast en moet een minuutje wachten, kan ik hier iets van veranderen in het register?
Thomas

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
ontopic:
Zou je wat meer specs van je systeem kunnen geven? Zo kunnen wij namelijk geen conclusie trekken waar het aan ligt. :)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

OT: FAQ lezen, greets mogen niet

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op vrijdag 14 juni 2002 19:38 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
OT: FAQ lezen, greets mogen niet
Bedankt voor je nuttige bijdrage. :{
Wat is er nou weer fout aan. Ik weet dat het niet mag. Maar "Alvast Bedankt" mag wel :? |:( slaat nergens op die regel. Zolang het maar niet hele lange dingen worden :) maar daar ging dit topic niet over :X

Wat zijn je precieze specs. Wat voor simpele handelingen :?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Altijd dat gezeur over die begroetingen. 1 keer melden aan de gebruiker is echt wel genoeg. Vind dit zo zeikering overkomen.

Maar dat je CPU op 100% schiet is niet erg. Alleen dat het net na de schermbeveiliging is is vreemd. Is het niet zo dat je in de bios een soort slaapstand hebt ingesteld dat de cpu terugzakt. En dat ie na de schermbeveliging omgezet wordt en dat dat dus even vertraagd? Je CPU moet zonder problemen 100% kunnen draaien dagen lang achter elkaar dus dat is het probleem niet.

En wat zijn simpele handelingen?
Dat als je bv word start is het normaal dat de CPU even op 100% gaat. De CPU wil het zo snel mogelijk doen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een p4 2000 mhz, met 256 mb sdram, verder ken ik de specs niet, alleen het is over,het probleem, wel raar

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

Smarron

The bend

Op zaterdag 15 juni 2002 16:45 schreef Thomasvk het volgende:
ik heb een p4 2000 mhz, met 256 mb sdram, verder ken ik de specs niet, alleen het is over,het probleem, wel raar
Wat heb je dan precies veranderd aan je systeem? Drivers geinstalleerd, Windows Update?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1