bios flashen leadtek 4400 ---> 4600

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben een beetje huiverig maar kan het bijna niet laten:
mijn kaart overklokt zo lekker dat ik overweeg een 4600 bios in mijn 4400 te flashen.

Heb op de Leadtek site geen fysieke verschillen tussen de twee kaarten kunnen ontdekken dus in principe zou dit moeten lukken ?!?

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

waarom zou je? omdat het leuk staat?
hij word er echt niet sneller op hoor..

niks

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
jah, het moet kunnen, als jouw geheugen lekker en stabiel draait op 650 mhz..maaaaaaar de ti4600 heeft sneller geheugen, dat meer aan kan, 2.8 ns en de ti4400 heeft wat minder snel geheugen..3.6 ns dacht ik..dus verstandig is het niet..gewoon GTU (geforce tweak utility) gebruiken om te clocken en zo houden :) en het zou ook nog eens mis kunnen gaan.. :? lijkt me niet leuk als dat gebeurt

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• SkoolieDie
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 19:26 schreef Chop2000 het volgende:
waarom zou je? omdat het leuk staat?
hij word er echt niet sneller op hoor..
Waar je vandaan haalt dat die niet sneller wordt dat volg ik niet helemaal.
4400 bios -> 4600 bios is mem 550 -> 650 en core 275 -> 300.
Ik kan je verzekeren dat dat dus wel sneller is, zeker als je op 4*aniso en 4xs aa speelt.
Op vrijdag 14 juni 2002 19:26 schreef Yonni het volgende:
jah, het moet kunnen, als jouw geheugen lekker en stabiel draait op 650 mhz..maaaaaaar de ti4600 heeft sneller geheugen, dat meer aan kan, 2.8 ns en de ti4400 heeft wat minder snel geheugen..3.6 ns dacht ik..dus verstandig is het niet..gewoon GTU (geforce tweak utility) gebruiken om te clocken en zo houden en het zou ook nog eens mis kunnen gaan.. lijkt me niet leuk als dat gebeurt
Mja, als het mis gaat wordt booten natuurlijk een probleem. Dat is zo. Hij draait trouwens perfect op 315/665.
Zal hem eens 24 uur duurtesten met 3dmark en kijken wat er gebeurt.

(Rivatuner is mijn favoriet voor het tweaken btw)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
hoe heb je m gekoeld nu? want ik heb die leadtek :) (check sig) en bij mij wordt de heatsink wel warm..naar mijn idee te warm maarjah..nix te zien/merken op het scherm :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

edit:

sorry dubbelpost

Verwijderd

Blijf er nou lekker af joh :) Koester je kaartje en ga lekker alles op max. res. spelen :) Denk er aan hoe je je voelt als het misgaat :) Je zult zo een dure kaart maar naar de @!&^%$$ flashen, oei :(

• SkoolieDie
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 20:01 schreef Yonni het volgende:
hoe heb je m gekoeld nu? want ik heb die leadtek :) (check sig) en bij mij wordt de heatsink wel warm..naar mijn idee te warm maarjah..nix te zien/merken op het scherm :)
Dat die heatsink heet wordt is alleen maar goed hoor. Betekent dat er voldoende kontakt is tussen de chips en het koelblok om de warmte snel door te geven.

Voorlopig heb ik de standaard koeler erop zitten en zelfs nog met de originele koelprut.
Maar ik vind die koperen GF4 koeler van thermaltake er wel errug :9~ uitzien. Met wat Arctic Silver ben ik benieuwd hoever de core dan komt.

Sir William: je hebt gelijk. Het geluk is met de dommen zeggen ze en dat klopt wel want ik heb tot nu toe altijd mazzel gehad met alle soldeer en flash mods :P
Maar deze keer laat ik het maar even met rust

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb de Asus ti4400 en ik heb gewoon een bios editor gebruikt en daarmee de clockspeeds aangepast: 310/660 nu :)
Als je echt wilt flashen naar een ti4600 dan moet je volgens mij ook fysiek wat aanpassen, paar weerstandjes solderen of zo.

• SkoolieDie
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 21:20 schreef VinnieM het volgende:
Ik heb de Asus ti4400 en ik heb gewoon een bios editor gebruikt en daarmee de clockspeeds aangepast: 310/660 nu :)
Als je echt wilt flashen naar een ti4600 dan moet je volgens mij ook fysiek wat aanpassen, paar weerstandjes solderen of zo.
LINK PLEASE?!?!?! Dat proggie moet ik hebben gewoon.. Klinkt erg koel een bios editor. Met de HEX editor kwam ik er niet uit iig.

Ik heb een keer een GF -> Quadro flash met een Zoiah bios gedaan en daar moest ik inderdaad voor solderen.
Maar 4400 -> 4600 ook ?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op vrijdag 14 juni 2002 21:49 schreef SkoolieDie het volgende:
LINK PLEASE?!?!?!
http://www.guru3d.com/files/
En dan naar Videocard utilities, Overclocking and Tweaking en dan de NVIDIA BIOS Editor.
Je kunt er je huidige videokaart bios mee openen en editen :)
Flash spul staat er volgens mij ook wel ergens, maar heb je misschien zelf al wel.

• SkoolieDie
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 22:00 schreef VinnieM het volgende:

[..]

http://www.guru3d.com/files/
En dan naar Videocard utilities, Overclocking and Tweaking en dan de NVIDIA BIOS Editor.
Je kunt er je huidige videokaart bios mee openen en editen :)
Flash spul staat er volgens mij ook wel ergens, maar heb je misschien zelf al wel.
eej, dank je.Had ik zelf ook kunnen vinden want kijk vaak op guru |:( deze even over het hoofd gezien.
Wat een easy tool is dit zeg; leest je bios uit,tweaken,saven en flashen.klaar. :7

Verwijderd

kan je deze ook voor de ati gebruiken ?

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Op vrijdag 14 juni 2002 19:49 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Waar je vandaan haalt dat die niet sneller wordt dat volg ik niet helemaal.
4400 bios -> 4600 bios is mem 550 -> 650 en core 275 -> 300.
Ik kan je verzekeren dat dat dus wel sneller is, zeker als je op 4*aniso en 4xs aa speelt.
[..]

Mja, als het mis gaat wordt booten natuurlijk een probleem. Dat is zo. Hij draait trouwens perfect op 315/665.
Zal hem eens 24 uur duurtesten met 3dmark en kijken wat er gebeurt.

(Rivatuner is mijn favoriet voor het tweaken btw)
sorry mijn foutje :) was een stukje tekst vergeten :), maar ik denk dat je em beter gewoon kan overclocken...

niks

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ehhmmm volgens mij kan het idd wel 4400->4600
Als je een pci videokaartje hebt liggen kan je gewoon proberen als het niet werkt flash je hem gewoon weer terug :)

Ik overweeg dit ook te doen met men Abit 4400 :)

Turn it off and on again.

• SkoolieDie
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 11:45 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ehhmmm volgens mij kan het idd wel 4400->4600
Als je een pci videokaartje hebt liggen kan je gewoon proberen als het niet werkt flash je hem gewoon weer terug :)

Ik overweeg dit ook te doen met men Abit 4400 :)
Heb het al gedaan met de biostool op Guru3D (zie post VinnieM). Dat werkt perfekt. Draait nu op een veilige 310/660 tot ik custom koeling erop heb. Dan zien we wel weer verder.

En die PCI truuk is voor als het echt foute boel is maar dan is de kaart waarschijnlijk toch stuk. Gewoon computer uit en even laten afkoelen dan start die weer en dan snel lager geklokt bios flashen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Leadtek Ti4400
Geflashed naar een Ti4600 en met succes. _/-\o_
Draait super snel en stabiel. Geheugen klok staat het zelfde als een Ti4600, alleen ziet ie nog steeds een Ti4400 en geen Ti4600. Maar ach dat boeit niet. B)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje oud topic, en de kick is niet echt een nuttige toevoeging :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.