[CS] lage framerate, weet t nie meer

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09
Omdat CS onder WinXP niet zo geweldig liep (allerlei problemen) heb ik een win98 partitie gemaakt speciaal voor HL en de mods.

Daarop dus win98 en alle drivers, verder niks behalve Trillian en Halflife met mods en wat kleine utils.

Maar nu haal ik een framerate van 30-50, terwijl ik onder XP makkelijk 60-100 haal (en zelfs nog een hogere resolutie draai). Ik denk: huppa win98 erop en alle problemen zijn weg ... krijg ik er zo iets vaags bij.

Al diverse keren opnieuw installed, overal de laatste drivers van, ook de max_fps, fps_modem, cl_cmdrate en cl_updaterate aangepast, maar het helpt niet echt.

Zelfs op de standaardmaps zakt de fps soms naar de 30 :{

Wie heeft nog tips, want ik kom er niet uit ;(

Verwijderd

Move VB --> [forum=12]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Op vrijdag 14 juni 2002 18:56 schreef stefijn het volgende:
Maar nu haal ik een framerate van 30-50, terwijl ik onder XP makkelijk 60-100 haal (en zelfs nog een hogere resolutie draai). Ik denk: huppa win98 erop en alle problemen zijn weg ... krijg ik er zo iets vaags bij.
Sorry hoor, maar meer dan 24 frames per seconde kun je met het menselijk oog niet waarnemen. Het is dus ten eerste beetje overbodig wat je nou wilt. 30-50 frames is uitermate speelbaar.
Verder is 30-50 fps op een resolutie van 1024*768 of hoger voor een PIII 850 | 384Mb 100mhz helemaal niet zo gek hoor. Misschien dat XP beter met Direct3D om kan gaan. Of draai je OpenGL?
En hoe zit het met de drivers?
Conclusie: je geeft te weinig informatie en het is bovendien overbodig.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

sdomburg, speel je zelf wel eens een spelletje ? 50 fps zou ik niet bepaald 'speelbaar' noemen.
je geeft te weinig informatie
Inderdaad, graag meer info.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• sdomburg
Op vrijdag 14 juni 2002 19:08 schreef KillBilly het volgende:
sdomburg, speel je zelf wel eens een spelletje ? 50 fps zou ik niet bepaald 'speelbaar' noemen.
[..]

Inderdaad, graag meer info.
So how does 60Hertz relate in HDTV's? Well, with progressive scanning (the XBOX supports this with it's NVidia GPU), each frame is drawn on each pass meaning 60Hz supports 60 Frames Per Second, but as you've learned although the hertz and FPS are related, the hertz of the display does not necessarily mean that it is the frames per second. Frames per second are determined by the display device and how it draws each frame. Normal TV's don't support progressive Scan and thus redraws half the screen on each pass, first draws the odd lines (interlaced), then the even = 30 Frames Per Second maximum.
Ff snel gezocht met Google, kon ff niet precies een documentje vinden waarin het maximum aantal beelden per seconde dat kan worden waargenomen staat, maar dit gaat over de max. FPS van de X-Box.
Bij deze beweer jij dus dat spellen op de X-Box niet speelbaar zijn.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
#1 Windows 98 is ontworpen voor systemen met maximaal 96MB RAM. (slechte geheeugendrivers dus) #2 WinXP heeft waarschijnlijk betere drivers voor de kaart

TheS4ndm4n#1919

• Stefke
Op vrijdag 14 juni 2002 19:05 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar meer dan 24 frames per seconde kun je met het menselijk oog niet waarnemen. Het is dus ten eerste beetje overbodig wat je nou wilt. 30-50 frames is uitermate speelbaar.
Verder is 30-50 fps op een resolutie van 1024*768 of hoger voor een PIII 850 | 384Mb 100mhz helemaal niet zo gek hoor. Misschien dat XP beter met Direct3D om kan gaan. Of draai je OpenGL?
Jongens aub geen discussie over het nut van fps. het verschil tussen 30 fps en 50 of hogere fps is DUIDELIJK waarneembaar bij snelle acties (alhoewel het boven de 50 moeilijk wordt)...

Anyway, 50 is inderdaad goed, maar 30 (in normale situaties) is voor een spel als CS te weinig. Ik wil niet eens weten hoe laag hij komt op die nieuwe maps, en als er een smokegranaat gegooid wordt.

Waar het mij om gaat is dat ik voorheen met win98 altijd hoge framerate had (Gf2mx op 1024 of 1156), daarna overgegaan ben op XP (Gf3ti200, minimaal 50-60 fps bij 1156 resolutie) en nu weer terug zit in win98 en de framerate gehalveerd is (Gf3ti200, 30-50 fps)

Zoals ik dus al zei: alle drivers zijn de nieuwste (sound, video).....

hmmmm....terwijl ik dit type herinner ik me weer de fout die ik al eerder maakte |:( |:( Ik heb een Via Mobo en daarvoor zijn nog geen drivers installed. Volgens mij is dat wat er ontbreekt.

En ik zit al weer dagen te installen, updaten en ergeren :( eens zien wat die installatie van die dingen doet

• sdomburg
Op vrijdag 14 juni 2002 19:29 schreef stefijn het volgende:

[..]

hmmmm....terwijl ik dit type herinner ik me weer de fout die ik al eerder maakte |:( |:( Ik heb een Via Mobo en daarvoor zijn nog geen drivers installed. Volgens mij is dat wat er ontbreekt.
Ik wilde net vragen hoe het zat met de Via 4-in-1 drivers. probeer die eens?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-11 19:20
Op vrijdag 14 juni 2002 19:05 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Best raar dat ik in CS dan toch daadwerkelijk WEL veel verschil ZIE tussen 50-60-70 of 100 FPS.

Loopt toch wel FF een stukje beter.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

wat moest je ook al weer intypen in de console om Trueform uit te zetten met Ati kaarten? Ben het vergeten. Iets van "ati_tform 0" ofzo. Als die uit is, springt je fps van 5-20 naar 100fps :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Stefke
Dunno heb geen ATI, maar het klinkt goed iig ;)

Verwijderd

ik heb ooit eenzelfde probleem gehad, weet te weinig over je systeem maar ik denk dat je geheugen het probleem is.

als je je systeem onverandert hebt gelaten tussen installatie w98 en xp ( 1ste keer) dan is geheugen bijprikken geen overbodige luxe, 98 is gelkoof ik voor 16 mb ram geschreven bij win xp 128 aanbevolen.

Met andere woorden xp gebruikt meer geheugewn voor de normale processen als iexplorer enz.

• Stefke
Nja, lezen is ook een vak. Het is Win98 dat slechter loopt, daarbij geeft mijn sig aan dat ik 384mb geheugen heb :)

Anyway, het waren dus inderdaad de VIA 4in1 drivers, hij loopt nu weer strak 60 fps zonder een drop :D

Toch tnx voor de reacties :)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op vrijdag 14 juni 2002 19:17 schreef sdomburg het volgende:
Bij deze beweer jij dus dat spellen op de X-Box niet speelbaar zijn.
Voor mij niet, want ik heb er geen.

Ik heb in ieder geval het register van XP moeten aanpassen om boven de 60 fps uit te komen (namelijk 72, wat wel degelijk een merkbaar verschil is). Dat deed ik middels een patch, die ontwikkeld is door iemand die ook vond dat een spel niet lekker draait met 60 fps, zeker niet als het gaat om een First Person Shooter. Maar goed, ieder zijn smaak.

Stefijn, hier kun je die patch vinden.

Oh, en mijn monitor ververst zich 75 x per seconde (1240 x 960). Ook dat kijkt een stuk prettiger dan op 60 Hz.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1