[Cisco] Catalyst 1900 & 2900 en VTP

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik heb in een lab setup een stel catalyst 1912's en een stel 2924's draaien. En om de 1 of andere reden willen die niet echt samen kletsen..

Automatisch een trunk laten bouwen wil niet, ook niet als ik de 2900's ILS laat gebruiken als trunking protocol. (de 1900 zou alleen ISL ondersteunen ?)

Als ik de trunk forceer en dan verder ga blijkt dat ook het VTP protocol niet bepaald samen werkt.

Iemand enig idee hoe ik die fatsoenlijk aan de praat ga krijgen ??? De 1900's lullen onderlink prima, de 2900's ook, maar samen willen ze niet.

IP Rocks

Verwijderd

1900 switches ondersteunen inderdaad alleen ISL. 2900XL switches doen geen DISL (dynamic ISL) (nu DTP, dynamic trunk protocol) in de enterprise software. Daar moet je de trunk gewoon aanzetten (switchport mode trunk). Ik zou toch adviseren om het gewoon fixed te configureren.

Als je VTP domain name en passord hetzelfde zijn en je trunk is up, dan moet het gewoon werken.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
dat heb ik dus gedaan (die trunk zelf aanzetten) maar ze zien elkaar dus echt niet.. Zwaar irritant..

vreemde is ook dat die 2924 vtp v2 melden en verderop weer dat v2 mode uit staat..

IP Rocks

Verwijderd

VTP gaat niet werken als je geen trunk tussen de switches hebt. Daar zou ik me nu dus niet om bekommeren als ik jou was, als je de trunk aan de gang hebt zal VTP ook wel gaan werken. Heb je 'switchport trunk encapsulation' opgegeven (dot1q of isl)? Default is als het goed is ISL.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je ook hetzelfde VTP-domein aanstaan?