MSI K7T Turbo vraagje:

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
heb de volgende foutmelding op mijn mobo bij het rebooten:

0010 :Initializing Keyboard controller

The keyboard might be damaged or not plugged in properly...

heb net een nieuw keyboard, dus snap er eigenlijk niet zo veel van, het gebeurt alleen na het rebooten, hij blijft dan een eeuwigheid doorpiepen, erg vaag......kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Verwijderd

Zit het stekkertje van je toetsenbord wel goed vast :?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Je zou een ander toetsenbord kunnen aansluiten, kijken of ie het doet.
Doet ie het, doe dan twee dingen.

• Controleer stekkertje
• Zet in het bios de keyboard check uit. Misschien doet jou toetsenbord het niet in DOS :?

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

al gekeken naar een krom pinnetje.
hoor ik de laatste tijd wel vaker :D

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• Bartez
lijkt me iks geks mee aan de hand, maar het probleem is dus dat hij alleen gaat piepen bij een reboot, net als in de deze topic:

[topic=206349/1/100]

alleen weet iemand al of er een oplossing voor is. hij begon er ineens mee te eikelen, en ik heb er net voor 300 piek aan koelers op gebouwd, maar dat werkt blijkbaar ook niet.

kan iemand me trouwens eens uitleggen hoe het zit met dat v-core voltage en het voltage van 3,6 v in je bios......moet dat nu hoger of juist lager? en wat beriek je daar dan mee?

trouwens is het nu zeker dat de ledjes beginnen te tellen vanaf het moederboard, dus 1,2,3,4 en dan zit ledje 1 aan de de kant van het moederboard......anders heb ik anmelijk een precies andere code.....

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

weet je wat ik bij dit mobo had? Als ik em helemaal goed in de kast vastschroef maken m'n PS/2 poorten geen contact en werkt m'n tobo duz niet :(:(

Zal wel kortsluiting zijn dan... Probeer anders es de bovenste 2 schroefjes waarmeedie vastzit los te draaien...
Mijn plank hangt ook relaftief los in m'n case... :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• pwes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

pwes

Onkel Seppel

Misschien USB keyboard support uitschakelen in BIOS?

• Bartez
zal eens kijken of het die kortsluiting is......btw....in wat voor zin moeten ze contact maken? tegen de rand van de kast ofzo?

• Scatman_II
  • Nu online

Scatman_II

Op vrijdag 14 juni 2002 21:04 schreef Bartez het volgende:
zal eens kijken of het die kortsluiting is......btw....in wat voor zin moeten ze contact maken? tegen de rand van de kast ofzo?
Neej, bij mij leek het alsof dat PS2 'blokje' geen contact maakte met het mobo als ik em helemaal vastschroefde...
Pas als ik dat blokje dan weer aandrukte hoorde ik een soort van klik en deed alles het weer...

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Op vrijdag 14 juni 2002 20:09 schreef Bartez het volgende:
kan iemand me trouwens eens uitleggen hoe het zit met dat v-core voltage en het voltage van 3,6 v in je bios......moet dat nu hoger of juist lager? en wat beriek je daar dan mee?
Je moet, als er voor de rest geen verstand van hebt niks doen met je vcore voltage regeling anders krijg je geheid problemen. Maar het is bedoeld om je proc/mem nog ff een trap onder z'n reet te geven voor het overklokken.

I got a problem-solver and its name is revolver

• Scatman_II
  • Nu online

Scatman_II

Trouwens, het kan ook wat anders zijn natuurlijk he :)

Als je je oude keyboard erin stopt, als je die nog hebt, doettie het dan wel? If so dan is het natuurlijk een ander probleem...

Als je dat nieuwe keyboard ook pas net hebt en het nog niet in een ander systeem heeft gehangen en je duz niet weet of het werkt kan dat natuurlijk ook gewoon kapoet zijn :)

• Bartez
bij een ander keyboard heeft hij het ook.....

maar waar moet ik precies naar kijken.........oftewel.....hoe zal hij denk je die kortsluiting maken?

• Scatman_II
  • Nu online

Scatman_II

Op vrijdag 14 juni 2002 21:15 schreef Bartez het volgende:
bij een ander keyboard heeft hij het ook.....

maar waar moet ik precies naar kijken.........oftewel.....hoe zal hij denk je die kortsluiting maken?
Nogmaals: (of had ik het nog niet gezegd :? :) )
Ik weet niet zeker of het kortsluiting was...
In elk geval was het bij MIJ zo dat als ik de bovenste 2 schroeven waarmee je moederbord in de kast vast zit helemaal aandraaide, op de een of andere manier de PS2 aansluiting werd weggedrukt of kortsluiting maakte waardoor hij geen contact meer maakte...

Je kunt het mobo natuurlijk altijd opsturen naar de leverancier, nu je zeker weet dat het aan het mobo ligt...

Anders kun je dus nog proberen die bovenste 2 schroeven los(ser) te draaien...

Doet je Muis het eigelijk wel? of is die USB?

• Bartez
ja, het werkt ook wel, als hij eenmaal weer opgestart is, werkt alles gewoon goed, alleen bij een reboot, gaat hij over de mik!

• Scatman_II
  • Nu online

Scatman_II

Op vrijdag 14 juni 2002 21:26 schreef Bartez het volgende:
ja, het werkt ook wel, als hij eenmaal weer opgestart is, werkt alles gewoon goed, alleen bij een reboot, gaat hij over de mik!
Dan heeft het dus nix met kortsluiting te maken...
Ik kan je verder geen raad geven, duz....
Succes ermee...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Welk BIOS heb je?

Verwijderd

Ik heb een MSI K7T Turbo 2, en die kàn niet resetten. Als ik hem reset, blijft alles aan, maar ik krijg geen beeld en hoor geen POST-piepje. Echter, als ik hem uitzet en opnieuw aanzet doet hij het wel.

• Bartez
ik heb de laatste bios geinstalleerd (3.4), eerst ging dat flashen niet, maar toen ik de kast open zette, flashte hij ineens wel goed, het is gewoon raar, zodra ik die kast dicht gooi, begint hij te piepen als ik reboot. als de pc gewoon aan staat, werkt alles echter gewoon goed, da's het rare juist.

ondanks alle nieuwe koeling die ik erin heb gezet, blijft hij piepen als ik de kast dicht gooi.....

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 15 juni 2002 12:01 schreef Bartez het volgende:
ik heb de laatste bios geinstalleerd (3.4), eerst ging dat flashen niet, maar toen ik de kast open zette, flashte hij ineens wel goed, het is gewoon raar, zodra ik die kast dicht gooi, begint hij te piepen als ik reboot. als de pc gewoon aan staat, werkt alles echter gewoon goed, da's het rare juist.

ondanks alle nieuwe koeling die ik erin heb gezet, blijft hij piepen als ik de kast dicht gooi.....
Dit is zo onlogisch als het maar kan :?
Heeft je kast wellicht een aardlek ergens naartoe? maakt de kast contact met de inhoud?
Pagina: 1