[text decrypt]

Pagina: 1
Acties:

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Ik heb een klein vraagje.
Wat zijn goede text decrypters?
En weet soms iemand welke encryptie dit is?

---

p?XB'b%#~5isR_"RgBx~pcFR+%[.=i25qw|X^8.+nfa!r'Xg'.:B"f5E+~dI.{n2_rL|X_'."B~%!n"?0'3Wip_m=]+58.{m,25vR,_'qWx5pB=_ef'3Wf~2Br"?_].'r2dkK+~YR.@#bdcrR33R8_f`2qz'~kI.5ea2i="`0`m;xp_k="~d{|N

---

Ik heb al een paar decryptie programma's geprobeerd, maar het werkte allemaal niet.
Zouden jullie me wat tips kunnen geven over hoe ik dit kan decrypten en misschien zelfs met welk programma?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Dit kan werkelijk met alles encrypted zijn.
Hoe heb je deze file binnen gekregen :?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

speld + hooiberg lijkt me dit
dus kom maar eens met een goede verklaring want dit kan echt alles zijn

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Refragmental
Op vrijdag 14 juni 2002 18:18 schreef Glimi het volgende:
Dit kan werkelijk met alles encrypted zijn.
Hoe heb je deze file binnen gekregen :?
Het was geen file, het was op een ander forum waarbij een persoon deze tekst plaatste.
Als een soort uitdaging om de decrypten, tot nu toe is het echt nog helemaal niemand gelukt.
Tis volgens mij plain text in het engels ge-encrypted naar wat het nu is.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hoe wou je dit eigenlijk in godsnaam gaan decrypten zonder een key :? Brute force :?

• Refragmental
Op vrijdag 14 juni 2002 18:27 schreef Glimi het volgende:
Hoe wou je dit eigenlijk in godsnaam gaan decrypten zonder een key :? Brute force :?
Dat zou ook een mogelijkheid zijn ;P

Ik weet bij god niet wat die jongen daarvoor heeft gebruikt.
Ben al een hoop webbased text decrypters af aan het gaan, maar niks hoor. Pfff.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik geef je een kans dat de boel gehasht is, waardoor je strings moet afgaan die dezelfde hash als de onderstaande string zouden moeten generen.

De boel kan ook nog versleutelt zijn met een public/private key meganisme of met een symetric key algoritme. In beide gevallen liggen de keygroottes vaak boven de 64 bits. Dat is als veel meer dan dat jouw PC in een half jaar.

Give it up :+

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Laat maar... kan van alles zijn :)

• Refragmental
Op vrijdag 14 juni 2002 18:33 schreef Glimi het volgende:
Ik geef je een kans dat de boel gehasht is, waardoor je strings moet afgaan die dezelfde hash als de onderstaande string zouden moeten generen.

De boel kan ook nog versleutelt zijn met een public/private key meganisme of met een symetric key algoritme. In beide gevallen liggen de keygroottes vaak boven de 64 bits. Dat is als veel meer dan dat jouw PC in een half jaar.

Give it up :+
GRRRR, Ik wil het gewoon nog niet opgeven. :'(

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 22:28

zerok

geen

Weet je wel zeker dat de persoon die dit gepost heeft niet gewoon zijn kat op zijn toetsenbord heeft gezet?? :)
Zelf gok ik dat dit een hash en hetzal wel geen commercieel produkt zijn omdat de persoon de rest uitdaagt het te breken.

dus mijn advies volg een studie cryptografie ofzo (bestaan die eigenlijk?)
en probeer het dan nog een keer.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Het is onmogelijk om aan de hand van 1 cypherstring -- dwz zonder extra informatie over (bv) het encryptie algorithme -- de bijbehorende plaintext te achterhalen. Ter vergelijking; uit een willekeurig getal als 37395320587089 valt ook niet af te leiden wat de functie of de functiewaarden zijn geweest die dat getal geproduceerd hebben. Een brute-force attack zal eveneens weinig zin hebben: je hebt namelijk geen begin- of vergelijkingspunten.
Pagina: 1