Toon posts:

Geforce4 Ti4200 tv-out zwarte balken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Geforce2MX 400 met tv-out. Deze tv-out werkt alleen met zwarte balken aan de zijkant. (met tvcc2000 en tv-tool kan het wel fullscreen maar dan stoort mijn beeld)

Nu ben ik van plan om een Gf4 ti4200 te kopen, heeft deze nog steeds standaard zwarte balken aan de zijkant? Is het vergelijkbaar met bv. de Radeon8500?

Ik heb veel topics en faqs gelezen maar het antwoord nergens gevonden :(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Hopelijk doet TV-TOOL het wel goed op je Ti4200. Dat is alles waar je op kunt hopen.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
dus je bedoelt dat ie standaard (met de drivers) wel zwarte balken geeft?????? Dat is bij een radeon niet zo!

Verwijderd

Ik heb geen zwarte randen met met Ti4200.

Het mooie vn de GF4 is dat hij de overlay naar de tv-out kan sturen terwijl je op je monitor doorwerkt in explorer.
Je kunt dan bijvoorbeeld aangeven om het overlaybeeld Fullscreen weer te geven. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat een 16:9 DVD volledig beeldvullend op je TV (4:3) komt.
NVIDIA gaat de goede richting op.

(Nu nog goede drivers want ik ben een halve dag bezig geweest drivers te zoeken die geen Infinite_Loop veroorzaakten creerden)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 18:04 schreef RolfLobker het volgende:
Ik heb geen zwarte randen met met Ti4200.

Het mooie vn de GF4 is dat hij de overlay naar de tv-out kan sturen terwijl je op je monitor doorwerkt in explorer.
Je kunt dan bijvoorbeeld aangeven om het overlaybeeld Fullscreen weer te geven. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat een 16:9 DVD volledig beeldvullend op je TV (4:3) komt.
NVIDIA gaat de goede richting op.
dat overlay apart naar tv-out versturen kan een radeon ook.. alleen een 16:9 film op 4:3 formaat wordt nie echt mooi.. krijg je zo''n ingedrukt beeld.

Maar de 1 zegt wel zwarte balken, de ander niet :? Zijn er meer mensen die overgestapt zijn van gf2mx naar gf4ti-4200?? Is er een duidelijke verbetering?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
kan een ti4200 de tv-out ook op resolutie 1024x768 ? Gf2mx kan alleen 800x600

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

ja hij kan 1024*768 aan.
maar dat heeft geen zin. tv's in europa kunnen toch maar 800*600 aan.

ook zijn dvd's en divx films toch nooit groter dan 800*600.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 20:11 schreef damster het volgende:
ja hij kan 1024*768 aan.
maar dat heeft geen zin. tv's in europa kunnen toch maar 800*600 aan.
dat ie niet waar, radeon kan ook 1024 aan op een normale tv..
ook zijn dvd's en divx films toch nooit groter dan 800*600.
maar games wil ik wel in 1024x768 spelen op mn tv :)

• job

job

Op vrijdag 14 juni 2002 20:50 schreef Audiomeubel(tm) het volgende:

[..]

dat ie niet waar, radeon kan ook 1024 aan op een normale tv..
[..]

maar games wil ik wel in 1024x768 spelen op mn tv :)
je begrijpt me verkeerd. je kan natuurlijk wel een 1024*768 signaal naar je tv sturen, maar dat maakt niet uit. je tv heeft 800*600 pixels. als je dus 1024*768 door stuurt wordt niet het hele scherm vertoont en moet je scrollen om het hele beeld te zien. dit effect krijg je ook als je bijvoorbeeld je desktop kloont op je tv. dan moet je scrollen om het hele beeld te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 20:55 schreef damster het volgende:

[..]

je begrijpt me verkeerd. je kan natuurlijk wel een 1024*768 signaal naar je tv sturen, maar dat maakt niet uit. je tv heeft 800*600 pixels. als je dus 1024*768 door stuurt wordt niet het hele scherm vertoont en moet je scrollen om het hele beeld te zien. dit effect krijg je ook als je bijvoorbeeld je desktop kloont op je tv. dan moet je scrollen om het hele beeld te zien.
nee ik begrijp precies wat je bedoelt :) De gf2mx kun je ook op 1024 zetten en dan gaat ie idd scrollen (beeld is dan dus eigenlijk 800x600). Een radeon daarentegen kan wél fullscreen (zonder scrollen) 1024 aan. De max. resolutie die je kunt gebruiken ligt niet aan je tv maar aan de tv-out chip die het beeld omzet naar PAL signaal.

Om ff op het topic terug te komen, kan een GF4 TI4200 dus wél fullscreen 1024x768 aan? (zonder scrollen?)

• job

job

aha, weer wat geleerd. ja idd ik heb het ondervonden bij de geforce2mx.
maar zoals je zelf al zegt is dit afhankelijk van de tv-out chip.
en verschillende geforce4 merken hebben verschillende tv-out chips op hun kaarten zitten.
je zou dus misschien beter kunnen vragen welke tv-out chips dit wel kunnen en welke niet.
en deze vraag kan je eigenlijk weer beter stellen in het topic: geforce 4200 ervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 21:37 schreef damster het volgende:
aha, weer wat geleerd. ja idd ik heb het ondervonden bij de geforce2mx.
maar zoals je zelf al zegt is dit afhankelijk van de tv-out chip.
en verschillende geforce4 merken hebben verschillende tv-out chips op hun kaarten zitten.
je zou dus misschien beter kunnen vragen welke tv-out chips dit wel kunnen en welke niet.
en deze vraag kan je eigenlijk weer beter stellen in het topic: geforce 4200 ervaringen.
ja ok daar heb je gelijk in, zal ik daar wel ff vragen :)..

mn eigenlijke vraag was ook of de GF4 TI4200 zwarte randen heeft aan de zijkant. In dat opzicht vind ik de radeon 8500 veel mooier dan een gf2MX. Ik hoop dat dit bij de gf4ti4200 verbeterd is..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 21:14 schreef Audiomeubel(tm) het volgende:
Om ff op het topic terug te komen, kan een GF4 TI4200 dus wél fullscreen 1024x768 aan? (zonder scrollen?)
Een GF4MX wel, dus die Ti zal het waarschijnlijk ook wel kunnen (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker).

Bij elke nVidia heb je een lichte underscan (hoeveelheid hangt af van je TV), maar het voordeel van TV-Tool niet gebruiken is dat je dus idd gewoon doorkan desktoppen terwijl er een film draait. Dus met Media Player op de achtergrond op je monitor, terwijl de inhoud van dat venster full-screen op je TV komt.

Dit werkt alleen bij kaarten die nView ècht ondersteunen (en 2 ramdac hebben om tegelijkertijd verschillende resoluties weer te kunnen geven).

Ik zou het liefst geen underscan hebben, maar wil ook echt geen overscan op opgeblazen beeld (16:9 => 4:3 of erger). Bij het eerste mis je 'voor niets' een stukje film...
Het tweede is gewoon lelijk...

Verwijderd

Met tvtool krijg je die zwarte balken weg, bij de Geforce4..

Met nview heb ik dat helaas niet voor elkaar gekregen :( iemand een oplossing??

Ik had hiervoor een ATi Radeon vivi retail, en die was super met tv-out, daar hoef je niet mee te fucken het werkt meteen.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 21:48 schreef Jake het volgende:

[..]

Een GF4MX wel, dus die Ti zal het waarschijnlijk ook wel kunnen (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker).

Bij elke nVidia heb je een lichte underscan (hoeveelheid hangt af van je TV), maar het voordeel van TV-Tool niet gebruiken is dat je dus idd gewoon doorkan desktoppen terwijl er een film draait. Dus met Media Player op de achtergrond op je monitor, terwijl de inhoud van dat venster full-screen op je TV komt.

Dit werkt alleen bij kaarten die nView ècht ondersteunen (en 2 ramdac hebben om tegelijkertijd verschillende resoluties weer te kunnen geven).

Ik zou het liefst geen underscan hebben, maar wil ook echt geen overscan op opgeblazen beeld (16:9 => 4:3 of erger). Bij het eerste mis je 'voor niets' een stukje film...
Het tweede is gewoon lelijk...
Hoe krijg jij dat voor elkaar, dat je op je tv en monitor iets apart kan doen :?

Ik heb de opties ff vlug gezegt:

Kloon,
Single,
Verticaal, (is verticaal 1 scherm over 2 schermen)
Horizontaal (is horizontaal over 2 schermen verdeeld)

Maar geen optie om 2 aparte schermen te hebben, waar je allebei iets op kunt doen :(

• Jake
  • Niet online
Niet zo heel moeilijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/nvidia-tab-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/nvidia-tab-2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/nvidia-tab-3.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/nvidia-tab-4.gif

Waarbij Secundair dus de TV is.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Met nView hou je op TV ook nog zwarte balken, welke instellingen je ook gebruikt.

En 1024x768 gaat perfect, past compleet op het scherm. Netjes!

Als je van de zwarte balken afwilt, dan moet je TV-Tool gebruiken. Voor die 10 euro hoef je het ook niet te laten... momenteel heeft TV-Tool alleen maar een soort kloon-support, maar de auteur is bezig om nView-functionaliteit te implementeren.

Koop iig een GF4 met de Conexant CX25871 chipset, die is het beste.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 14:06 schreef Wildfire het volgende:
Met nView hou je op TV ook nog zwarte balken, welke instellingen je ook gebruikt.
Het is maar wat je zwarte balken noemt, bij een 16:9 film/serie op een 4:3 TV heb ik onder en boven graag zwarte balken.
Links en rechts zwarte balken is misschien zonde, maar die zijn meestal niet zo groot (liever heb je ze niet). Maar (te veel) overscan lijkt mij ook niet perfect.

Eigenlijk wel grappig dat 'men' liever 7-9% overscan heeft dan <5 mm underscan.
Als je van de zwarte balken afwilt, dan moet je TV-Tool gebruiken. Voor die 10 euro hoef je het ook niet te laten... momenteel heeft TV-Tool alleen maar een soort kloon-support, maar de auteur is bezig om nView-functionaliteit te implementeren.

Koop iig een GF4 met de Conexant CX25871 chipset, die is het beste.
Moet wel een GF4Ti zijn (of een niet(?) bestaande GF4MX met externe TV-out chip), daarnaast is het ontbreken van nView functionaliteit natuurlijk een redelijk groot gemis. Met overlays die automatisch full-screen gaan werkt het gewoon heel prettig. Je kan je desktop gewoon 1600x1200 laten staan (of wat het staat), terwijl je (of iemand anders) full-screen een film kijkt.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een tv heeft bij lange na niet een resolutie van 800x600

een tv heeft 525 of 625 lijnen.
pal heeft (meesal ?) 525 lijnen.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
kheb nu ook een Leadtek GF4 Ti 4200 :), ik heb mn desktop op 1280x1024 staan. TV op 1024x768. Als je dan je desktop naar je TV kloont, en je kijkt fullscreen op je monitor (dus ook op je TV) een film, dan krijg je alleen het 1024x768 deel te zien op je TV.

Als je je muis naar onderen beweegt over je desktop, scrollt hij op de tv mee. Van balken geen last. Iig niet significant, want balkjes zijn er wel, maar heel klein. En dan aan alle kanten. TV tool (http://www.tvtool.de) verhelpt hier ook niets aan.

Als je een film goed wil zien, dan moet je je desktop resolutie op dezelfde resolutie als je TV hebben (1024x768 dus), of je draait de film bijv. in de linkerbovenhoek (bij resoluties hoger dan 1024x768), daar scroll je je TV-beeld naartoe, zet het beeldformaat op 4:3, beetje nog beeld uittrekken, en voila :7

Ik gebruik gewoon die eerst manier als ik 'n divxje wil zien :P Trouwens wel lekkere kwaliteit hoor 8-)

Owja, dat laatste is dan bij Da Playa 2 van DivX (http://www.divx.com).

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Moet wel een GF4Ti zijn (of een niet(?) bestaande GF4MX met externe TV-out chip), daarnaast is het ontbreken van nView functionaliteit natuurlijk een redelijk groot gemis. Met overlays die automatisch full-screen gaan werkt het gewoon heel prettig. Je kan je desktop gewoon 1600x1200 laten staan (of wat het staat), terwijl je (of iemand anders) full-screen een film kijkt.
hoe?? dis natuurlijk DE oplossing :) en hoe zit het dan met de balken? gewoon the same (kleintjes onder, boven en aan de zijkanten)?

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 16:08 schreef gp500 het volgende:
een tv heeft bij lange na niet een resolutie van 800x600

een tv heeft 525 of 625 lijnen.
pal heeft (meesal ?) 525 lijnen.
576 lijnen geloof ik.
Op zaterdag 15 juni 2002 16:10 schreef overklokje het volgende:
kheb nu ook een Leadtek GF4 Ti 4200 :), ik heb mn desktop op 1280x1024 staan. TV op 1024x768. Als je dan je desktop naar je TV kloont, en je kijkt fullscreen op je monitor (dus ook op je TV) een film, dan krijg je alleen het 1024x768 deel te zien op je TV.
Ja, maar je overlays worden dus wel full-screen vertoond op je TV als je dat aanzet (niet een stukje van je desktop).
Op zaterdag 15 juni 2002 16:13 schreef overklokje het volgende:
hoe?? dis natuurlijk DE oplossing :) en hoe zit het dan met de balken? gewoon the same (kleintjes onder, boven en aan de zijkanten)?
Omdat de nVidia drivers standaard underscan hebben (niet veel links en rechts, een beetje meer boven/beneden), hou je dus zwarte balkjes.

Hoe je die overlays doet heb ik toch al laten zien in dit topic?
Op zaterdag 15 juni 2002 11:01 schreef Jake het volgende:
Niet zo heel moeilijk:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarbij Secundair dus de TV is.
Pagina: 1