Geforce 2 MX + SB Live =Vastlopers (hulp nodig)

Pagina: 1
Acties:

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:05
Mijn broer(tje) wou een nieuwe video kaart.
Hij heeft dit systeem:
Asus A7V+Duron600
128mb pc133 7,5ns
en had hier een tnt 2 inzitten.

Hij had maximaal FL 400,- te besteden, dus ik heb een MX voor hem gehaald.

Dus ik de Abit GF2 MX die ik van asci.nl er in gezet.
hier begint het, er waren alleen maar vastlopers.:(
Ik heb zowat alle mogelijke drivers en bios updates geprobeerd maar niets hielp.:( :(

Dus ik dacht dat het aan de Abit kaart lag, Die gigng weer retour naar asci en toen stuurden ze me de MSI GF2 MX toe.

Ik die kaart er in en weer het zelfde probleem maar toen viel me iets op, elke keer als er geluid moest zijn liep hij vast.
dus ik de SB Live uit het apparaten beheer en ja hoor alles draaide PRIMA!! :)

maar nou heb i dus geen geluid.
Ik heb op de creative site gezocht maar hier staat maar 1 update en die helpt niet!!

Wie kan me hiermee helpen???

Greetz Animal_X

P.S. het is geen irq probleem.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Ik heb een G400 max met een sb live en dat geeft soms ook wat problemen... probeer je sb live in een ander pci slot. zorg dat ie geen irqs deelt en probeer een wat oudere driver van de live. als het probleem zich voordoet zowel onder 98 als 2000 dan moet je toch wat hardware gaan verkopen, want dan kun je het met software _nooit_ verhelpen!

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Mmm weer asus toch maar abit kopen denk ik

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
Animal ik heb asus v7100 en ook SB live en dat werkt prima, zou je geen asus van asci kunnen krijgen/ruilen?

Verwijderd

(me keyboard is hardstikke plakkerigvan binnen dus er zullenhier wel wat spaties gaan ontbreken enzo omdat dat ding nauwelijks emer werkt ;)

Nee het zal niet aan je videokaart liggen denk ik? tenminste bij mij nadat ik mijn cpu had vervangen (van celly466 naar celly566) heb ik die SB Live ook nooit meer aan de praat gekregen. Tenminste uiteindelijk deed hij het wel amar liep mepc ook altijd vast op elk willekeurig moment, zonder SB Live geen problemen. Ik heb echt alles geprobeerd met de nieuwste drivers, MMX toevoegenin registrry zoals op de creative site beschreven stond, IRQ's in de gaten gehouden of ze nie geshared waren,anderpci slot,... maar nix hielp. Ik heb uiteindelijk maar een ander geluidskaartje gekocht (terratec DMX Xfire 1024) en nu geen problemen. Tenminste, nu alleen nog maar met me videokaart...V7700 deluxe

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:05
andere slots heb ik al geprobeer, geen effect.
Ik heb nog wel een oud cd'tje liggen met SB Live drivers van een jaartje terrug, ik zal die eens proberen.

Ik ben verder zeer tevreden over de MSI GF2 MX,
constant 60fps in CS(niet hoger maar ook nooit lager)

en 84fps in de timedemo 1 van Q3A.
:) :)

P.S. dit is op 195/205

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
niet lager, wtf doe ik verkeerd....30 in tundra met paar lui in beeld, ook bij milita in de voortuin.... damn :(

Verwijderd

ik had het ook toen ik mijn celly 566 erin deed geen SB meer alleen blauwe schermen
driver update en toen was alles weer perfect!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn broertje had een verglijkbaar probleem alleen dan met de combo: Creative Anni Pro en een SB 128.

Alles hing zodra die sb128 werd aangsproken, kaart vervangen met een sb1024 en alles loopt als een trein!!!

Ik denk dat die creative kaarten niet met elk moederbord even goed lopen (Hij heeft een Abit KT7-100).

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb ook een MSI GeForce 2 MX en een SB Live en ik heb geen vastloper. Ik heb alleen een ander MOBO (MSI K7T Pro).

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 00:40 schreef dwe het volgende:
Mmm weer asus toch maar abit kopen denk ik[/quote]Hij heeft het over een Abit die niet werkt, of lees ik het verkeerd?

Ik heb zelf een ASUS 7100/T en ik moet toegeven dat het i.d.d. een kaart met een eigen 'karakter' is. Hij wil alleen in mijn BP6 werken als AGP op 1* staat. Daarnaast werkt de ASUS-driver 5.33 het meest stabiel. De totale 6.XX-reeks geeft vreemde resultaten.

Maar goed, dit lijkt mij een HW-conflict die lastig op te lossen is. Zoals anderen al zeiden probeer eens een andere geluidskaart.
Pagina: 1