And Bob's your uncle ...
Je hebt (minimaal) twee diskettes nodig om het te kunnen installeren. Daarnaast heb jij waarschijnlijk nog de module diskette nodig zodat je tijdens de install een module voor je netwerkkaart kan laden.
Ik heb zelfs drie diskettes!
Maar ik lees her en der dat het niet mogelijk zou zijn met een 3com 3c913 kaart ... dan ga ik zo maar ff snel een netwerkkaart scoren
Maar ik lees her en der dat het niet mogelijk zou zijn met een 3com 3c913 kaart ... dan ga ik zo maar ff snel een netwerkkaart scoren
And Bob's your uncle ...
welk netwerkkaartje heb je nu gekocht?Op vrijdag 14 juni 2002 18:09 schreef Scharnout het volgende:
aarrggghhh HELP!
Nieuw netwerkkaartje gekocht en hij wil het gewoon NIET vinden! Hoe o hoe moet ik dit doen .. zonder verbinding geen install ..
weet je zeker dat je dus wel de juiste stappen neemt tijdens de install?
Safeway.
En ik doe het geheel volgens de review als in de faq, maar ik krijg dus geen optie netwerk bij install operating system
edit:
Ik zie nu dat hij allemaal foutmeldingen geeft met modprobe (iets met dependencies - maar gaat een beetje vlug)... opnieuw disks maken?
En ik doe het geheel volgens de review als in de faq, maar ik krijg dus geen optie netwerk bij install operating system
edit:
Ik zie nu dat hij allemaal foutmeldingen geeft met modprobe (iets met dependencies - maar gaat een beetje vlug)... opnieuw disks maken?
And Bob's your uncle ...
lama ... kapotte disks
And Bob's your uncle ...
Nou het kan vast niet zo stom zijn als dat ik had met mijn Debian installatie.Op vrijdag 14 juni 2002 22:10 schreef Mafioso het volgende:
omfg
Telkens opnieuw proberen, en er dan tenslotte achter komen dat mijn bios op "Plug & Play OS" stond
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
Hehe.. of ik: andere netwerk kaart erin (zitten er 2 in). Kaart werkt (goeie modules geladen enzo, hij viel vanaf de computer zelf te pingen) maar kon mijn modem en intern netwerk niet pingen. Rebooten, andere module geladen, niets hielp.. Oude kaart erin gedaan en die werkte weer wel. Toen nog maar een keer de andere erin. Weer niets. Toen voor de gein maar eens de utp kabels omgewisseld.
Werkt nu perfect
Werkt nu perfect
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
ook dat had ik nog eens fout gedaan.
Maar ik heb nu dat ftp.nl.debian.org ONWIJS langzaam is terwijl ik een 8 mbit verbinding heb. Kan daar een reden voor zijn? Hij begint heel snel, maar daalt af naar een dieptepunt .. andere mirrors geven ook problemen
Maar ik heb nu dat ftp.nl.debian.org ONWIJS langzaam is terwijl ik een 8 mbit verbinding heb. Kan daar een reden voor zijn? Hij begint heel snel, maar daalt af naar een dieptepunt .. andere mirrors geven ook problemen
And Bob's your uncle ...
Probeer eens http://www.debian.nl of ftp://ftp.debian.nl...
Is linux dat niet dan? Heb ik ook, werkt perfect.Op vrijdag 14 juni 2002 22:17 schreef Locutes het volgende:
[..]
Nou het kan vast niet zo stom zijn als dat ik had met mijn Debian installatie.
Telkens opnieuw proberen, en er dan tenslotte achter komen dat mijn bios op "Plug & Play OS" stond![]()
Tja
JohOp zaterdag 15 juni 2002 18:40 schreef MadEgg het volgende:
[..]
Is linux dat niet dan? Heb ik ook, werkt perfect.
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
Verwijderd
Sommige PCI-biosen willen nog weleens verkeerde informatie opgeven over plug&play kaarten, waardoor Linux en ook BSD's ze niet correct detecteren.Op zaterdag 15 juni 2002 19:10 schreef Locutes het volgende:
[..]
JohVreemd, als ik dat doe hier, "Plug & Play" in de bios aanzetten, dan kan Debian mijn netwerk kaart niet aanroepen.
Dit is dus te verhelpen door of P&P Bios uit te zetten (en dan nog willen de BIOS-en weleens foute dingen vertellen), of zeggen dat je OS zich geen moer van het BIOS moet aantrekken.
als ik ftp probeer doet hij het al helemaal niet! Krijg ik een vage error over "Un" en in de header staat dan unknown protocolOp zaterdag 15 juni 2002 18:09 schreef deadinspace het volgende:
Probeer eens http://www.debian.nl of ftp://ftp.debian.nl...
And Bob's your uncle ...
Ow wacht... Install... Die kan iirc geen ftp ja, maar alleen http. Maar ik noemde ook http://www.debian.nl... Werkt die dan niet?Op zondag 16 juni 2002 02:20 schreef Scharnout het volgende:
als ik ftp probeer doet hij het al helemaal niet! Krijg ik een vage error over "Un" en in de header staat dan unknown protocol
Ik heb in het lijstje van de mirrors gekeken en daar een paar geprobeerd, maar helemaal nada allemaal. ook http://ftp.nl.debian.org niet
And Bob's your uncle ...
ftp.nl.debian.org is redelijk sloom geworden sinds KPNQwest op z'n bek is gegaan.
ftp.nl.debian.org is overigens gewoon een alias voor die bekende UUNet FTP server.
ftp.nl.debian.org is overigens gewoon een alias voor die bekende UUNet FTP server.
Pagina: 1