• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 09:58

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Ik heb sinds een maandje of 2 een MP3 speler van Diva en hij werkt als een trein op 1 dingetje na. Ik heb via de bijgeleverde USB kabel meerdere keren MP3`s erop gezet en er weer afgehaald.

Wat me laatst opviel, ik had er 62 MB opstaan en hij gaf aan dat hij vol zat, terwijl er iets meer dan 64 MB op kan.

Helemaal leeghalen heeft niet geholpen. Nu is mijn vraag, kan ik dit schijfje geowon formateren? Het wordt nl. gezien als kleine HD. Er zit overigens ook een voice-recordertje op en die files worden opgeslagen in een bepaalde DIR. Moet ik dat ding gewoon formatten en zo`n DIR aanmaken of...?

Ik hoor het wel :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:20

smallboy

N/A

Zal wel liggen aan de manier waarop de 64 mb gerekend wordt. 1 mb = 1024 kb (officieel). Maar als er door de fabrikant met 1 mb = 1000 kb gerekend wordt, komt het weer wat anders uit.

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 17:18 schreef smallboy het volgende:
Zal wel liggen aan de manier waarop de 64 mb gerekend wordt. 1 mb = 1024 kb (officieel). Maar als er door de fabrikant met 1 mb = 1000 kb gerekend wordt, komt het weer wat anders uit.
Nee want eerst pakte hij dit wel gewoon, en ik ben op de hoogte van 1024 enzo :)

Dus dat er minder op past is een feit, niet mijn verkeerde interpretatie van de weergave van data :)

At least it's not for me
And find serenity

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Jongens kom op nou :)

Voor het winnende antwoord is er een banaan te winnen! :9

Kan ik mijn DIVA MP3 Speler formatten?

At least it's not for me
And find serenity

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:20

smallboy

N/A

Zit er op dat ding zelf geen format optie?

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 14:58 schreef smallboy het volgende:
Zit er op dat ding zelf geen format optie?
Nee helemaal niet. Ook geen handleiding met dat soort mededelingen. Maar ik vraag me dus af of er iets kapot gaat aan de structuur als ik hem format...

At least it's not for me
And find serenity

Verwijderd

Nou als je een digitale camera formatteert met de pc gaat het goed, dus ik denk dat het nu ook wel goed zal gaan, maar zeker ben ik het niet. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, maar het is natuurlijk wel jou risico!.

Verwijderd

Ik zal jou vraag aan de fabriekant stellen. Maandag zal ik je antwoord geven.

Verwijderd

Ik hed het geheugen van de speler geformateerd. Werkelijk heb je 61.9 Mb beschikbaar.

Verwijderd

Moet je het ingebouwde geheugen niet formateren met behulp van je computer, anders kan je geen music meer beluisteren.

Diva gebruikt een speaciale FAT systeem - FAT12. Nou, om het geheugen te formateren moet je in de STOP modus de knoppen shift(de ronde buuton op de speler), play and forward tegelijkertijd drukken. Je krijg volgende op het scherm(afwisselend) INT en FRMT. Druk Play als je FRMT ziet. Binnen paar seconden krijg je DONE op je scherm. That's it! Je geheugen is geformateerd.

gr

Alex
Pagina: 1