| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Verwijderd
die lijkt me het beste.
Maar kan er niet een Algemeen laptop kopen topic komen want er lopen er nu een aantal namelijk.
Ik zag nog maar 1 andere, en die loopt over een ander onderwerp..Op vrijdag 14 juni 2002 16:59 schreef enigma het volgende:
NVIDIA Geforce 4 GO, 16Mb DDR Dedicated videogeheugen
die lijkt me het beste.
Maar kan er niet een Algemeen laptop kopen topic komen want er lopen er nu een aantal namelijk.
Daarin wordt bijvoorbeeld als advies een Sony gegeven, maar dat is niet echt een optie voor me.
Voor zo'n Sony koop je namelijk 2 Jewel's of Maxdata's..
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Verwijderd
als je de search gebruikt dan zul je nog veel meer laptop koop topics tegenkomen maar goed.Op vrijdag 14 juni 2002 17:04 schreef Savages het volgende:
[..]
Ik zag nog maar 1 andere, en die loopt over een ander onderwerp..
Daarin wordt bijvoorbeeld als advies een Sony gegeven, maar dat is niet echt een optie voor me.
Voor zo'n Sony koop je namelijk 2 Jewel's of Maxdata's..
Als je bijvoorbeeld een Sony koopt of ene dell dan weet je wel dat het goed zit met de garantie, van een goedekope kan ik niet zeggen of je garantie top is
klopt, maar niet met deze video-chipsets...Op vrijdag 14 juni 2002 17:16 schreef enigma het volgende:
[..]
als je de search gebruikt dan zul je nog veel meer laptop koop topics tegenkomen maar goed.
Bij de bovengenoemde merken zit standaard 1 of 2 jaar 'collect, repair and return'-garantie, die vaak uitbreidbaar is naar 3 jaar. Dit is volgens mij vrijwel gelijk met de duurdere merken...Als je bijvoorbeeld een Sony koopt of ene dell dan weet je wel dat het goed zit met de garantie, van een goedekope kan ik niet zeggen of je garantie top is
Ik ben zelf voorstander van Dell en de Powerbook van Apple maar dan zit je al in een hogere prijsklasse.
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
prijsklasse: niet te duur, maar wel high-endOp vrijdag 14 juni 2002 22:25 schreef moser het volgende:
het hangt ervan af: Wat is je budget, welke applicaties gebruik je, is de laptop echt noodzakelijk dus dat je hem geen dag kunt missen,...
Ik ben zelf voorstander van Dell en de Powerbook van Apple maar dan zit je al in een hogere prijsklasse.
applicaties: Zowieso Office-pakket, photoshop, Marcomedia-zooi, Corel-zooi, enzovoort. Eventueel wat (lichtere) spelletjes
Mijn minimale eisen zijn zowieso:
- minimaal 256mb ram
- minimaal 30 GB harddisk
- een 100mbit Nic
- minimaal 1.5 Ghz ofzo
oftewel, redelijk goed
(ff uitgaande van de term "high-end")Op vrijdag 14 juni 2002 16:49 schreef Savages het volgende:
Welk type video-controller is het beste van deze:
-NVIDIA Geforce 4 GO, 16Mb DDR Dedicated videogeheugen
-S3 Savage4 128-bit 2D/3D Graphics acceleration, 4x AGP, Shared Memory Architecture (8/16/32Mb)
-SiS650 Controller, Shared Memory Architecture (max 64Mb)
Allemaal prut, die GF4 heeft gewoon te weinig RAM om fatsoenlijk te kunnen presteren. De rest is waardeloos gezien het "shared memory" gebeuren.
Zie ook mijn opmerking in [topic=526478/1/25]
Asus is leuk, neem er een met een radeon Mobility (liefst de M7) en je hebt een leuke notebook. Viel bij mij net buiten budget dus heb ik de Promedion aangeschaft. Nu lagen mijn eisen net ff anders. Ik wil een draagbaar workstation, niet zozeer een laptop. Voor mijn afstudeerproject moet ik regelmatig van Eindhoven naar Delft en Rotterdam, als ik dan mijn werk (alles 3d) mee moet nemen kan dat eigenlijk alleen op een laptop met alle zooi erop en een SNELLE videokaart.Ik heb de volgende 'goedkopere' merken gevonden:
- Asus
- Jewel
- Promedion
- Maxdata
Welke raden jullie hiervan aan, en welke af..?
Die promedion is gewoon ongelofelijk snel voor zijn prijs, ga je bij Dell / Toshiba / Compaq shoppen met dergelijke wensen dan zit je op minimaal het dubbele in de prijs.
Probleem waar ik tegen op liep: in deze klasse notebooks (high-end specs) zijn maar bar weinig alternatieven voor de "grote jongens". Het high-end segment is niet aantrekkelijk genoeg voor de klonenbouwers om zich op te richten. Vandaar ook dat die Jewel eigenlijk niets bijzonders is. Zou ik lekker links laten liggen, de specs doen meer vermoeden dan dat ie waar kan maken.
Nu ff iets heel anders, je hebt het wel over een "high-end" notebook, maar uit de applicaties die je opnoemt kan ik nergens opmaken waarom je een "high-end" notebook nodig zou hebben. Videokaart boeit eigenlijk alleen als je 3d aan de slag gaat, zo te zien heb jij veel meer aan een fatsoenlijk uitgeruste mid-range laptop. Veel RAM, snelle proc en eventueel een groot scherm. Als je dat als eisen hebt zijn je alternatieven een stuk groter dan als je perse een snelle videokaart wil hebben...
de betaler vervuilt
maar als je ook nog games wilt spelen zul je best zoeken naar een videokaart met eigen geheugen.
Voor de rest denk ik niet dat je bij de grote merken moet gaan kijken. Deze zijn vaak beter met betrekking tot garantie (waar er ook voor betaal wordt).
Als je echt High-end bedoelt heb ik nu een 2 laptops:
• 1.6 GHz Dell met 1 gig ram en een aangepaste Quadro kaart
• Powerbook
Ik heb enkel moeten bijleggen voor deze laptops anders zijn ze onbetaalbaar.
maar ik jouw geval zou ik gaan voor een asus of zo met 256MB ram en een ati radeon kaart.
Ik heb even de site gezien je zal dus vooral moeten kiezen welke schermgrootte je wilt hebben. Dat zal vooral de prijs uitmaken denk ik.
... No further comment.
Oke, dus die Radeon Mobility is stukken beter dan bovengenoemde video-controllers..Op maandag 17 juni 2002 01:34 schreef GA!S het volgende:
[..]
(ff uitgaande van de term "high-end")
Allemaal prut, die GF4 heeft gewoon te weinig RAM om fatsoenlijk te kunnen presteren. De rest is waardeloos gezien het "shared memory" gebeuren.
Zie ook mijn opmerking in [topic=526478/1/25]
[..]
Zoiets zoek ik dus ook. Volgend jaar zal ik een uurtje of 2/3 reistijd per dag krijgen, dus een laptop lijkt me dan wel een must. Dan kan ik die wachttijd bij de NS tenminste nog een beetje nuttig invullen...Asus is leuk, neem er een met een radeon Mobility (liefst de M7) en je hebt een leuke notebook. Viel bij mij net buiten budget dus heb ik de Promedion aangeschaft. Nu lagen mijn eisen net ff anders. Ik wil een draagbaar workstation, niet zozeer een laptop. Voor mijn afstudeerproject moet ik regelmatig van Eindhoven naar Delft en Rotterdam, als ik dan mijn werk (alles 3d) mee moet nemen kan dat eigenlijk alleen op een laptop met alle zooi erop en een SNELLE videokaart.
De videokaart zal bij mij vooral belangrijk zijn met foto-bewerking en games..
Inderdaad... beetje veel prijsverschil...Die promedion is gewoon ongelofelijk snel voor zijn prijs, ga je bij Dell / Toshiba / Compaq shoppen met dergelijke wensen dan zit je op minimaal het dubbele in de prijs.
hardware is hardware toch? De specs zijn vrijwel hetzelfde als 'de grotere jongens'.. geheugen en hdd-ruimte zijn groot, alleen de videokaart-keuze is vrij beperkt..Probleem waar ik tegen op liep: in deze klasse notebooks (high-end specs) zijn maar bar weinig alternatieven voor de "grote jongens". Het high-end segment is niet aantrekkelijk genoeg voor de klonenbouwers om zich op te richten. Vandaar ook dat die Jewel eigenlijk niets bijzonders is. Zou ik lekker links laten liggen, de specs doen meer vermoeden dan dat ie waar kan maken.
Ik heb een grote harde schijf nodig (minimaal 30 Gb, mp3z ofcourse..Nu ff iets heel anders, je hebt het wel over een "high-end" notebook, maar uit de applicaties die je opnoemt kan ik nergens opmaken waarom je een "high-end" notebook nodig zou hebben.
Ook vind ik 256mb een minimale vereiste.
Ik wil de komende 3/5 jaar redelijk vooruit kunnen met dit ding, vandaar de redelijk hoge eisen. Er valt zeer weinig te upgraden, vandaar...
Dat vond ik dus al het begrip high-end waard..Videokaart boeit eigenlijk alleen als je 3d aan de slag gaat, zo te zien heb jij veel meer aan een fatsoenlijk uitgeruste mid-range laptop. Veel RAM, snelle proc en eventueel een groot scherm. Als je dat als eisen hebt zijn je alternatieven een stuk groter dan als je perse een snelle videokaart wil hebben...
Die videokaart is voornamelijk in gebruik met spelletjes, foto-bewerking, en het afspelen van films en winamp-outputs..
Maar zoals jij het nu stelt in dit laatste stukje, zal die Jewel dus goed genoeg zijn?
ff voorbeeldje: Quake 3 draait redelijk op een Trident Cyberblade (Toshiba 4600 pro) maar op die kaart wil je echt GEEN 3d applicatie draaien.
de betaler vervuilt
Ja hardware is hardware, maar ga jij maar eens een kloon zoeken die een Radeon M7 of een GF4go met 64MB DDR in zijn notebooks douwt. Die zijn er dus bijna geen.Op maandag 17 juni 2002 15:11 schreef Savages het volgende:
hardware is hardware toch? De specs zijn vrijwel hetzelfde als 'de grotere jongens'.. geheugen en hdd-ruimte zijn groot, alleen de videokaart-keuze is vrij beperkt..
de betaler vervuilt
oke, get your point..Op maandag 17 juni 2002 15:31 schreef GA!S het volgende:
De eisen die jij aan een videokaart stelt vallen niet onder "high-end". Jij kan gewoon af met een videokaartje met shared RAM, dat boeit niet voor die toepassingen. Zou me daar dus niet blind op staren, tenzij je echt serieus wil gaan gamen op dat ding.
ff voorbeeldje: Quake 3 draait redelijk op een Trident Cyberblade (Toshiba 4600 pro) maar op die kaart wil je echt GEEN 3d applicatie draaien.
oke, logisch... ik ga weer lekker verder zoeken..Op maandag 17 juni 2002 15:34 schreef GA!S het volgende:
[..]
Ja hardware is hardware, maar ga jij maar eens een kloon zoeken die een Radeon M7 of een GF4go met 64MB DDR in zijn notebooks douwt. Die zijn er dus bijna geen.
Een HP Omnibook 5608:
- P4 1.6Ghz
- 15 inch tft
- 384 ram
- 40 Gb hdd
- dvd/cdrw-combi
Deze is 2249,- ballen, weet niet of dit in of ex btw is, enige nadeel is de verrotte garantie... (1 jaar fabriek geloof ik)
inclusief?Op maandag 17 juni 2002 16:36 schreef Savages het volgende:
Ik heb trouwens een mooie laptop zien staan in het nieuwe boekje van de Office Center.
Een HP Omnibook 5608:
- P4 1.6Ghz
- 15 inch tft
- 384 ram
- 40 Gb hdd
- dvd/cdrw-combi
Deze is 2249,- ballen, weet niet of dit in of ex btw is, enige nadeel is de verrotte garantie... (1 jaar fabriek geloof ik)
Anders zou ik zeggen, ga eens zelf aan de slag op www.dell.nl daar kun je (uitgaande van een aanbieding bijvoorbeeld) heel mooie systeempjes samenstellen. Trouwens, www.paradigit.nl heeft ook een best behoorlijke range aan notebooks, net als de mynotes (o.a. www.mycom.nl).
Waar je zeker eens moet kijken: www.de-laptopper.nl staan ook veel notebooks en als je de aanbiedingen een beetje in de gaten houdt kun je ook een erg leuke machine scoren.
de betaler vervuilt
Verwijderd
Ze hadden ook een mooie Acer in de aanbieding voor 1499 (ex) die ga ik zelf misschien halen morgen, of toch de wat duurdere compaq. Die acer had:
1Ghz Celeron
128Mb
30Gb
DVD/CDR combo
14.1"
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 14:55
Mooi ding en leuke prijs
En met 512 MB DDR geheugen kan he wel 32 missen voor je videokaart.
en ik zie ook geen info over het scherm.
... No further comment.
We hebben een dealerschap aangevraagd bij XS2. Ik heb daar de Promedion 5600P serie gevonden, en die ziet er :9! uit..
ATI M7-P 128-bit 64MB DDR 2D/3D vgakaart
Fast Infrared
1x Parallel poort
4x USB connector
1x PS/2 poort voor muis of keyboard
Monitor en SVHS uitgang
56k fax/modem
1x IEEE 1394 Firewire
10/100 Mbps LAN ethernet adapter
1x PCMCIA TypeII
ZV Port & Cardbus ondersteuning
AC-DC adapter 110-220V
Smart Li-ION batterij removable (8 cells)
3D surround sound met wavetable
SPDIF Digitale uitgang (5.1 channel)
Audio DJ Buttons: Notebook te gebruiken als standalone CD-speler
Touchpad
Luxe draagtas
2 jaar carry-in garantie
Afmetingen: 329mm (
Gewicht: 3,2Kg zonder batterij
met als meerprijs:
Bay1: CD-RW swappable met FDD (incl. Roxio software)
Bay1: Extra Smart Li-ION batterij swappable met FDD
30GB harddisk in plaats van 20GB
40GB harddisk in plaats van 20GB
512MB DDR PC2100 geheugen in plaats van 256MB
Extra Smart Li-ION batterij 8 cells removable
Extra AC-DC adapter
Windows XP Home Edition
windows XP Professional Edition
1 jaar onsite garantie
3 jaar onsite garantie
3 jaar Carry-in garantie voor Belgie
Ze hebben helaas alleen geen dvd/cdrw combi, de dvd zit er standaard in. Dat vind ik wel een minpunt, want ik wil die cdrw er ook in hebben.
Heeft iemand trouwens ervaring met de verschillende batterij-soorten. Die extra smart-batterij, is dat een vervanging van de batterij die er in zit, of een toevoeging?
Oftewel, moet de laptop uit, om die batterij te wisselen of niet? Anders moet ik de (duurdere) slot-batterij hebben waarschijnlijk, waardoor de floppy of cdrw weer vervalt..
En is de 3 jaar extra garantie Onsite de moeite waard?
tis namelijk vrij prijzig...
Verwijderd
Ben sinds paar dagen trotse eigenaar van een Presario 1722EA-XP, zeer fijn ding hoorOp dinsdag 18 juni 2002 01:42 schreef -bolio- het volgende:
Ik heb zelf een Compaq Presario uit de 700 serie. Iedereen blaat altijd dat Presario troep is maar het zijn hele aardige laptops voor een leuk prijsje. Enige nadeel is dat er een Savage videokaart in zit met shared memory. verder zijn er ook vele voordelen: AMD Duron of Athlon met PowerNow! (dus geen desktop processors zoals vaak bij de goedkopere merken) geheugen (256 mb) model en uiterlijk (mooi vormgegeven en goed afgewerkt) en een dvd / dvd cdr drive.
PIII-1.13M
256Mb
Mobility Radeon
DVD/CD-RW combo drive
lekker licht
Tot nu toe erg tevreden over....
En Li-ion batterijen zijn eigenlijk standaard
voor de rest ziet het er goed uit. en met promedia heb ik geen ervaring.
oké al gevonden op internet:
• Dus geen Mobile processor. Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb ooit een een niet mobile gebruikt n dat ding werd gloeiend heet en vrat stroom.-Intel Pentium4 processor
-Intel 845MP chipset
-15,1" TFT scherm SXGA+ 1400X1050
-Bay1: 1,44FDD swappable met optionele CD-RW of tweede batterij
-Bay2: DVD-ROM (fixed)
-256MB PC2100 DDR RAM, Max. 1GB
-20GB harddisk
leverbaar met:
Intel Pentium4 Northwood 1.6GHz FSB 400MHz 512Kb
Intel Pentium4 Northwood 1.8GHz FSB 400MHz 512Kb
Intel Pentium4 Northwood 2.0GHz FSB 400MHz 512Kb
Intel Pentium4 Northwood 2.2GHz FSB 400MHz 512Kb
Intel Pentium4 Northwood 2.4GHz FSB 400MHz 512Kb
• scherm ziet er goed uit meer ik prefereer een UXGA maar SXGA moet volstaan.
Dus ziet er redelijk uit
en de prijs weet ik niets van.
... No further comment.
Uhm high end en budget merk is beetje triviaal.Op maandag 17 juni 2002 00:36 schreef Savages het volgende:
[..]
prijsklasse: niet te duur, maar wel high-end
applicaties: Zowieso Office-pakket, photoshop, Marcomedia-zooi, Corel-zooi, enzovoort. Eventueel wat (lichtere) spelletjes)
Mijn minimale eisen zijn zowieso:
- minimaal 256mb ram
- minimaal 30 GB harddisk
- een 100mbit Nic
- minimaal 1.5 Ghz ofzo
oftewel, redelijk goed
Ik zou dan liever een 1 ghz, met 20gb e.d. hebben, van Dell.
Dan heb je 3jaar een perfect werkende notebook etc..
Anderzijds zal deze best sneller zijn.. ga dan iig voor de nVidia videokaart.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
</li>Op donderdag 20 juni 2002 17:36 schreef moser het volgende:
• Dus geen Mobile processor. Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb ooit een een niet mobile gebruikt n dat ding werd gloeiend heet en vrat stroom.<li>scherm ziet er goed uit meer ik prefereer een UXGA maar SXGA moet volstaan.
Ik heb deze (zit er nu deze reply op te typen). Het is inderdaad geen mobile proc, maar gewoon een desktop 478 P4. Heeft als nadeel dat ie onder stress nogal warm wordt (ook de buitenkant waar je met je linker hand zit). Voordeel is wel dat je er ELKE P4 in kan zetten, er zit namelijk een gewone socket 478 op dat moederbord
Hij gaat ongeveer een uurtje of 2 mee op een baterij (nieuw) maar ik denk dat dat wel het probleem zal gaan worden (levensduur accu).
Garantie is 2 jaar carry in zover ik weet en dat moet IMHO maar genoeg zijn.
Scherm SXGA is prima en voldoet ruim, UXGA vind ik persoonlijk te hoog voor een 15" scherm.
Maar goed, zoals ik al eerder zei, mijn eisen zijn anders, ik wil geen laptop maar een mobile workstation. Daar is die promedion uitermate geschikt voor. Die Radeon M7 in combinatie met een P4 is STUKKEN sneller dan een GF4 met een PIII 1GHz of Celeron!
de betaler vervuilt
Da's klote, want ik wou em dus meenemen naar Spanje binnenkort...Op donderdag 20 juni 2002 22:19 schreef GA!S het volgende:
[..]
</li>
Ik heb deze (zit er nu deze reply op te typen). Het is inderdaad geen mobile proc, maar gewoon een desktop 478 P4. Heeft als nadeel dat ie onder stress nogal warm wordt (ook de buitenkant waar je met je linker hand zit). Voordeel is wel dat je er ELKE P4 in kan zetten, er zit namelijk een gewone socket 478 op dat moederbord
Maar ja, je krijgt in ieder geval geen koude handjes in de winter..
Dat leek mij ook wel...Hij gaat ongeveer een uurtje of 2 mee op een baterij (nieuw) maar ik denk dat dat wel het probleem zal gaan worden (levensduur accu).
Garantie is 2 jaar carry in zover ik weet en dat moet IMHO maar genoeg zijn.
Wat is het verschil dan tussen die 2?Scherm SXGA is prima en voldoet ruim, UXGA vind ik persoonlijk te hoog voor een 15" scherm.
mooi, een goeie snelle combinatie dus...Maar goed, zoals ik al eerder zei, mijn eisen zijn anders, ik wil geen laptop maar een mobile workstation. Daar is die promedion uitermate geschikt voor. Die Radeon M7 in combinatie met een P4 is STUKKEN sneller dan een GF4 met een PIII 1GHz of Celeron!
XGA = 1024x768Op vrijdag 21 juni 2002 00:41 schreef Savages het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan tussen die 2?
[..]
SXGA+ = 1400x1050
UXGA = 1600x1200
Aantal beeldpunten dus, aangezien een TFT scherm een vaste resolutie heeft kies ik persoonlijk dus de resolutie die mij het meest bruikbaar lijkt. Vind ik 15" en 1600x1200 net ff te klein. Doe mij dan maar 1400x1050.
de betaler vervuilt
1600x1200 op een 15" ?Op vrijdag 21 juni 2002 00:49 schreef GA!S het volgende:
[..]
XGA = 1024x768
SXGA+ = 1400x1050
UXGA = 1600x1200
Aantal beeldpunten dus, aangezien een TFT scherm een vaste resolutie heeft kies ik persoonlijk dus de resolutie die mij het meest bruikbaar lijkt. Vind ik 15" en 1600x1200 net ff te klein. Doe mij dan maar 1400x1050.
dus dat lijkt me ook... oke, tnx for the info!
Dat wist ik namelijk niet, heb weinig ervaaring met laptops..
Valt best mee hoor, 1600x1200 op 15". Heb hier sinds een weekje een Dell Latitude C810 (1.13 ghz p3 mobile, 256 mb, 20 GB, XP pro met cleartype aan) en het bevalt mij uitstekend op 1600x1200. OK het is klein, maar ik draai mijn 19" thuis ook op 1600x1200, wat sommigen ook al aan de hoge kant vonden.Op vrijdag 21 juni 2002 09:34 schreef Savages het volgende:
[..]
1600x1200 op een 15" ?Da's toch niet te zien of wel?
dus dat lijkt me ook... oke, tnx for the info!
Dat wist ik namelijk niet, heb weinig ervaaring met laptops..
Moet meer wennen aan het toetsenbord
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
tja, ik draai 1280x1024 op 19", vind ik lekkerder werken.Op vrijdag 21 juni 2002 13:38 schreef Marc H het volgende:
[..]
...knip....
ik draai mijn 19" thuis ook op 1600x1200, wat sommigen ook al aan de hoge kant vonden.
daar zal ik ook wel last van hebben..Moet meer wennen aan het toetsenbord
Maar nou zit ik te twijfelen tussen deze twee.
Intel® Pentium 4 1,7 GHz ( mobile ) Prijs: € 2019,- ex. btw.
Intel® Pentium 4 2,0 GHz Prijs: € 1999,- ex. btw.
Allebij hebben ze dezelfde specs.
ASUS
256MB SODIMM DDR-PC266 Max. 1024
15.1 inch SXGA TFT LCD scherm
Intel® 845 MP + ATI M7-P w/32MB DDR
40 GB Harddisk
Floppy disk drive
CD-RW/DVD Combo drive
10/100 Mbit Ethernet
Li-ion batterij
56K6 modem.
Inclusief Luxe draagtas
Welke zal ik nemen ?
ps. heeft er al iemand hier de asus l3800
ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb
uhm, en wat heeft dit met dit topic te maken?Op vrijdag 21 juni 2002 19:41 schreef powerman het volgende:
Ik wil zeer binnenkort ook een laptop kopen.
Maar nou zit ik te twijfelen tussen deze twee.
Intel® Pentium 4 1,7 GHz ( mobile ) Prijs: € 2019,- ex. btw.
Intel® Pentium 4 2,0 GHz Prijs: € 1999,- ex. btw.
Allebij hebben ze dezelfde specs.
ASUS
256MB SODIMM DDR-PC266 Max. 1024
15.1 inch SXGA TFT LCD scherm
Intel® 845 MP + ATI M7-P w/32MB DDR
40 GB Harddisk
Floppy disk drive
CD-RW/DVD Combo drive
10/100 Mbit Ethernet
Li-ion batterij
56K6 modem.
Inclusief Luxe draagtas
Welke zal ik nemen ?
ps. heeft er al iemand hier de asus l3800
Om niet al te lullig te zijn verder: hoe wil je nou ooit een serieus antwoord op die vraag als je verder geen enkele eis van jezelf erbij zet. Wat ga je met het kreng doen, wat wil je maximaal uitgeven, wat voor eisen zijn belangrijk voor jou etc...
Verder lijkt me dit een kansloze poging aangezien je prima voor jezelf kan beslissen als je je eisen duidelijk hebt. Ligt namelijk nogal voor de hand allemaal (hint: mobile is trager maar verbuikt minder energie en daardoor wordt ie minder warm en gaat de accu langer mee. Deze informatie was ZEKER beschikbaar als je de search had gebruikt of nog veel simpeler: ff zelf nadenken a.u.b...)
de betaler vervuilt
LOLOp zaterdag 22 juni 2002 02:31 schreef GA!S het volgende:
[..]
uhm, en wat heeft dit met dit topic te maken?
Om niet al te lullig te zijn verder: hoe wil je nou ooit een serieus antwoord op die vraag als je verder geen enkele eis van jezelf erbij zet. Wat ga je met het kreng doen, wat wil je maximaal uitgeven, wat voor eisen zijn belangrijk voor jou etc...
Verder lijkt me dit een kansloze poging aangezien je prima voor jezelf kan beslissen als je je eisen duidelijk hebt. Ligt namelijk nogal voor de hand allemaal (hint: mobile is trager maar verbuikt minder energie en daardoor wordt ie minder warm en gaat de accu langer mee. Deze informatie was ZEKER beschikbaar als je de search had gebruikt of nog veel simpeler: ff zelf nadenken a.u.b...)
maar effe snel nog een vraagje, dan ga ik bestellen denk ik..
Heb jij of iemand anders ervaring met de Promedion-lijn, en XS2 als leverancier?
Heb hem net een paar weken en het ding werkt prima, meer kan ik je niet vertellen. Nog geen service nodig gehad en assembleren en installeren doe ik nog altijd zelf dus over de kwaliteiten van installeren en bouwen ben ik uitermate tevredenOp maandag 24 juni 2002 13:13 schreef Savages het volgende:
[..]
LOL
maar effe snel nog een vraagje, dan ga ik bestellen denk ik..
Heb jij of iemand anders ervaring met de Promedion-lijn, en XS2 als leverancier?
de betaler vervuilt
ja joh!?Op maandag 24 juni 2002 21:03 schreef GA!S het volgende:
[..]
Heb hem net een paar weken en het ding werkt prima, meer kan ik je niet vertellen. Nog geen service nodig gehad en assembleren en installeren doe ik nog altijd zelf dus over de kwaliteiten van installeren en bouwen ben ik uitermate tevreden
Maar valt er dan nog een beetje zelf te sleutelen dan aan die dingen?
Ik haal dagelijks pc's en alles uit elkaar, maar in laptops heb ik me nog niet verdiept.. vandaar..
Yup, kan gewoon een socket 478 proc in, verder kun je RAM + HD vervangen en moet je de koeling zelf op het apparaat sleutelen. Allemaal goed te doen by the way.Op dinsdag 25 juni 2002 14:43 schreef Savages het volgende:
[..]
ja joh!?
Maar valt er dan nog een beetje zelf te sleutelen dan aan die dingen?
Ik haal dagelijks pc's en alles uit elkaar, maar in laptops heb ik me nog niet verdiept.. vandaar..
de betaler vervuilt
ik begrijp hieruit dat die dingen dus vrij warm worden en vaak dus extra cooling nodig hebben!?Op dinsdag 25 juni 2002 15:00 schreef GA!S het volgende:
[..]
Yup, kan gewoon een socket 478 proc in, verder kun je RAM + HD vervangen en moet je de koeling zelf op het apparaat sleutelen. Allemaal goed te doen by the way.
Ik wil dat ding eventueel meenemen naar Spanje, maar ben een beetje bang dat ie dan te warm word!?
En de standaard coolers die ik normaal gebruik die passen niet echt in dat ding...
ik wile ven antwoord op mijn laatste vraag hier... Wordt dan ding niet verschrikkelijk heet met een normale P4-cpu?
Ik wil weten of ik hem mee kan nemen naar Spanje namelijk..
Heeft er trouwens iemand ervaring met een verzekering voor een laptop?
Als ik hem meeneem naar Spanje, dan wil ik sowieso een diefstal-verzekering ofzo afsluiten voor dat ding...
Verwijderd
ga denk ik toch voor die promedion 5600.. dan moet ik er maar goed op passen
Verwijderd
was toch antwoord op gegeven? Het ding wordt warm ja, maar hij blijft het gewoon goed doen.Op donderdag 27 juni 2002 10:13 schreef Savages het volgende:
effe kickie naast de andere
ik wile ven antwoord op mijn laatste vraag hier... Wordt dan ding niet verschrikkelijk heet met een normale P4-cpu?
Ik wil weten of ik hem mee kan nemen naar Spanje namelijk..
Heeft er trouwens iemand ervaring met een verzekering voor een laptop?
Als ik hem meeneem naar Spanje, dan wil ik sowieso een diefstal-verzekering ofzo afsluiten voor dat ding...
hier hebben ook wat gasten hun ervaringen gepost.
Diefstal verzekering?? Ik heb net geinformeerd, maar Achmea verzekerd geen laptops op particuliere basis.Op donderdag 27 juni 2002 13:15 schreef ugamer het volgende:
mja ik zit hier te twijfelen tussen die promedion 5600 en een HP omnibook die voor het ruige bedrag van 2662 euro wordt verkocht. daar krijg je dan wel 3 jaar diefstal verzekering en vervangende laptop bij.. maarja
ga denk ik toch voor die promedion 5600.. dan moet ik er maar goed op passen
En de Amersfoortse & Amev verzekeren alleen als je als particulier al meerdere verzekeringen hebt lopen bij hun..
Ik heb de mijne gewoon via de Rabobank verzekerd tegen diefstal en beschadiging. Kan gewoon op de polis erbij als kostbaarheden verzekering.
de betaler vervuilt
Verwijderd
De buitentemperatuur in spanje ligt ongeveer een graadje of 10 hoger dan hier..Op donderdag 27 juni 2002 13:21 schreef GA!S het volgende:
Is inderdaad al vaker een antwoord op gegeven. En ja warm wordt ie wel ja, dan gaan de fans (ja ja 2 stuks) aan en ben je zo weer van de warmte af.
Ik heb de mijne gewoon via de Rabobank verzekerd tegen diefstal en beschadiging. Kan gewoon op de polis erbij als kostbaarheden verzekering.
maar oke, moet dus lukken.
Maar jij hebt een aparte verzekering afgesloten voor de laptop via de Rabobank, of bij een bestaande verzekering meeverzekerd?
tja, binnehuis maakt het me ook geen ruk uit, en in het bedrijf ook niet.. daar wordt niet zo snel iets gejat..Op donderdag 27 juni 2002 13:27 schreef ugamer het volgende:
thuis ben ik zowieso al verzekerd voor diefstal van het ding, dus ik zal er voor de 10 inuten dat ik er buiten mee loop gewoon beter op moeten passen
Maar ik ga waarschijnlijk over twee weken richting Spanje, werken in een kroeg daar. En dan wil ik hem meenemen, overdag beetje werken op de laptop, en savonds gebruiken om muziek te draaien in de kroeg.
En dan lijkt een verzekering voor diefstal of beschadiging wel handig..
Na de zomervakantie ga ik waarschijnlijk HBO doen, en dan heb ik veel reistijd, en zit ik vaak op school. Dan is een verzekering ook wel handig denk ik..
Vandaar... iemand advies?
Verwijderd
hmmm ja spanje, lijkt me niet echt een veilig oord voor je latop van 2200 euroOp donderdag 27 juni 2002 13:44 schreef Savages het volgende:
[..]
tja, binnehuis maakt het me ook geen ruk uit, en in het bedrijf ook niet.. daar wordt niet zo snel iets gejat..
Maar ik ga waarschijnlijk over twee weken richting Spanje, werken in een kroeg daar. En dan wil ik hem meenemen, overdag beetje werken op de laptop, en savonds gebruiken om muziek te draaien in de kroeg.
En dan lijkt een verzekering voor diefstal of beschadiging wel handig..
Na de zomervakantie ga ik waarschijnlijk HBO doen, en dan heb ik veel reistijd, en zit ik vaak op school. Dan is een verzekering ook wel handig denk ik..
Vandaar... iemand advies?
volgens mij moet je dan toch gewoon reisverzerkering kunnen aanschaffen voor die dingen?.
Zou ik toch eerst ff met de maatschappij bellen voor hoeveel je meeverzekerd bent en wat de voorwaarden zijn!Op donderdag 27 juni 2002 14:05 schreef ugamer het volgende:
[..]
hmmm ja spanje, lijkt me niet echt een veilig oord voor je latop van 2200 euro.
volgens mij moet je dan toch gewoon reisverzerkering kunnen aanschaffen voor die dingen?.
de betaler vervuilt
herstel, 2175 ofzo, EXCL BTW..Op donderdag 27 juni 2002 14:05 schreef ugamer het volgende:
[..]
hmmm ja spanje, lijkt me niet echt een veilig oord voor je latop van 2200 euro.
En geen idee.. volgens mij heb ik niet eens een reisverzekering (who needs that?). Zou niet weten wat ik daar aan had?
En ik ga er aan het werk, dus dan ben ik wel verzekerd voor arbeidsongeschiktheid toch?
Maar die laptop is dan niet meeverzekerd...
Daar vraag ik jullie dus advies om..Op donderdag 27 juni 2002 14:50 schreef GA!S het volgende:
[..]
Zou ik toch eerst ff met de maatschappij bellen voor hoeveel je meeverzekerd bent en wat de voorwaarden zijn!
een vriendin van me heeft geinformeerd, en die beweerd dat Anova en Nationale nederlanden neit zulke verzekeringen aanbieden als je geen andere verzekeringen (zoals inboedel, grote dus..) hebt..
En wij zijn thuis verzekerd via Centraal Beheer, maar zij zei dus dat Achmea helemaal niet zulke verzekeringen aanbied omdat het risico heel hoog is...
(
Maar GA!S, hoe heb jij dat dan gedaan met die Rabobank verzekering?
Alsof wij hiet inzicht hebben in de voorwaarden en polissen van de verschillende maatschappijen.Op donderdag 27 juni 2002 15:43 schreef Savages het volgende:
[..]
Daar vraag ik jullie dus advies om..
Gewoon zelf bellen.
Bellen en zeggen "ik wil mijn laptop verzekeren!"Maar GA!S, hoe heb jij dat dan gedaan met die Rabobank verzekering?
de betaler vervuilt
maar hoe istie verzekerd dan?Op donderdag 27 juni 2002 16:34 schreef GA!S het volgende:
[..]
Alsof wij hiet inzicht hebben in de voorwaarden en polissen van de verschillende maatschappijen.
Gewoon zelf bellen.
[..]
Bellen en zeggen "ik wil mijn laptop verzekeren!"![]()
Die vriendin van me zei dus dat 'open diefstal' vaak niet meeverzekerd is.
Ze had pas iemand namelijk, stond voor een stoplicht te wachten, trekt er iemand zijn achterdeur open, rukt zijn laptop uit de tas, en rent weg.. Dag laptop!
Niet verzekerd dus.. Er was namelijk geen sprake van inbreuk aan de auto...
heb jij hem gewoon via de inboedelverzekering gedekt, of een aparte verzekering?
en is dat ook in het buitenland geldig, en bij open diefstal?
Mhmm.. denk dat ik morgen maar es effe rond ga bellen dan..
Volgens haar kon ik hem vrijwel nergens verzekeren, ff checken of dat waar is..
Als kostbaarheid bij de "alles in 1" polis. Geloof 100 pleuro per jaar.Op donderdag 27 juni 2002 16:45 schreef Savages het volgende:
[..]
maar hoe istie verzekerd dan?
Die vriendin van me zei dus dat 'open diefstal' vaak niet meeverzekerd is.
Ze had pas iemand namelijk, stond voor een stoplicht te wachten, trekt er iemand zijn achterdeur open, rukt zijn laptop uit de tas, en rent weg.. Dag laptop!
Niet verzekerd dus.. Er was namelijk geen sprake van inbreuk aan de auto...
heb jij hem gewoon via de inboedelverzekering gedekt, of een aparte verzekering?
en is dat ook in het buitenland geldig, en bij open diefstal?
Mhmm.. denk dat ik morgen maar es effe rond ga bellen dan..
Volgens haar kon ik hem vrijwel nergens verzekeren, ff checken of dat waar is..
de betaler vervuilt
tnx! Ga ff informeren..Op donderdag 27 juni 2002 16:52 schreef GA!S het volgende:
[..]
Als kostbaarheid bij de "alles in 1" polis. Geloof 100 pleuro per jaar.
Verwijderd
niet diegene die op hoofdpagina staat van jewel site maar
de iets mindere versie
ipv 1,6 ghz 1,4 ghz (pentium 4 mobile)
ipv 512 ram 256 (ddr pc2100)
ipv 40 gig 30 gig
verder tzelfde
dus geforce 4 go 32mb dedicated
lan, 3xusb enzovoort
deze kan je krijgenv oor zon 1800 euro (ik heb hem cheaper maar volgens mij zag ik em in de pricewatch rond de 1800)
dus voor niet al te veel geld toch een vrij high end notebook lijkt me zo
Specs
1 Inspiron 4150 P4 1.6GT (4150/0701)
Standard Features: Notebook Chassis
Intel® 830MP chipset
Intern 56K Modem (onboard)
Intern 10/100 NIC netwerkkaart (onboard)
ESS Meastro 3i audio soundblaster
IR port voor draadloze data-overdracht
Touchpad & pointing stick
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
Norton AntiVirus 2002 (90 days free updates)
Service en/of CompleteCare, dekking ongevallenschade voor Dell Notebooks.: 3 jaar European Collect and Return
Processor: Mobile Intel® Pentium® 4 Processor 1.6Ghz-M featuring Intel® SpeedStep Technology
Scherm: 14,1" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
Geheugen: 256MB DDR SDRAM 266MHz (1x256MB) (dit wordt dus gratis 1x512MB)
Harde Schijf: 20GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)
Grafische kaart: 16MB Mobile ATI Radeon (4xAGP) grafische kaart (wordt gratis een 32MB Nvidea-kaart na wat gebabbel met een verkoopster
Media Bay Optical Storage Options: Modular 8x DVD Drive
Additionele Multi Bay mogelijkheden: 3.5" 1.44MB floppy drive
Keyboard: QWERTY/US
Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Software: Microsoft® Works 6.0
Draagtas: Nylon draagtas
Bedrag
(incl. BTW en transport) 2215.84 EUR
Als je al deze bovengenoemde zaken NU op de site in je winkelmandje gaat stoppen ligt de prijs iets hoger