Toon posts:

[Java] in combinatie met Word? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand een api om MS Word documenten te maken vanuit java. Het mooiste zou zijn als er tables, plaatjes en headers/footers in zouden zitten.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het Jakarta project van Apache is bezig met een oplossing op dit gebied. Ik heb geen idee hoe bruikbaar het al is, maar het heeft gezien de opzet (en omdat alles onder de paraplu van Apache fanstastisch is ;) ) wel een aardige kans:

http://jakarta.apache.org/poi/index.html

Het HDF component (Horrible Document Format :o ) zou moeten zijn wat jij zoekt. Tot nu toe lijkt het zich echter nogal te contereren op de Excel tak ( voorbeeldje ).

Ook kan je XSL Formatting objects gebruiken en bijvoorbeeld renderen met FOP. Ze ondersteunen veel, maar op dit moment geen MS Word. Ik denk dat dit er wel aan gaat komen als POI vordert.

http://xml.apache.org/fop/output.html#

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je COM objecten van Windows via Java kan aanspreken is het inderdaad mogelijk.
Maar hoe je met COM objecten kan praten via Java zou ik helaas niet weten.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• pjonk
Op vrijdag 14 juni 2002 16:28 schreef JonkieXL het volgende:
Als je COM objecten van Windows via Java kan aanspreken is het inderdaad mogelijk.
Maar hoe je met COM objecten kan praten via Java zou ik helaas niet weten.
[edit]
Niet goed gelezen. Maar het Word document formaat is volgens mij niet zo simpel. Je zal op internet misschien wel wat informatie kunnen vinden.
Je kan via COM denk ik makkelijker een Word document genereren omdat je bij alle functies van het Word kan oproepen om tables of headings te maken.

• pjonk
sorry zit de quote en edit knopjes een beetje door elkaar te halen. Ben toe aan weekend denk ik :z

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Absoluut geen bijdrage aan een oplossing, maar waarom wil je zo graag Word gebruiken :?
Is PDF of HTML niet een mooiere, platform onafhankelijkere oplossing?

• pjonk
Je kan ook proberen RichText (RTF) documentjes te maken.
Die zijn een stukje simpeler qua structuur :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
In alle gevallen zou ik kiezen voor een XML/XSL-FO oplossing als dat in je situatie past: Je beschrijft je data zonder opmaak zooi in een XML document en transformeert dit daarna met XSLT naar XSL Formatting Objects. Deze Formatting Objects kan je met FOP rendereren naar PDF, RTF en nog een zwik andere formaten.

Je hebt zo niets te maken met de concrete formaten en je kan zelfs heel makkelijk andere formaten aanbieden of gebruiken..

PDF is van al deze formaten natuurlijk het aantrekkelijkste en ook dan zou ik voor XML/XSL-FO gaan: PDF genereren via een API is wel mogelijk, maar gewoon pokke-wek :P .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1