Toon posts:

Meerdere connecties via Router

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer een provider slechts van een enkele bandbreedte leverancier gebruik maakt heeft ie ook maar een enkele router in gebruik echter wat te doen wanneer 1 enkele bandbreedte leverancier niet voldoet ?

Zijn er routers te krijgen die meerdere inkomende lijnen kunnen routeren naar je netwerk met servers etc ?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ongetwijfeld :) die zijn alleen vast niet goedkoop

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Predator

Suffers from split brain

Moment...
Ik ga ff zoeken...

edit:

Gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xpertdata.nl/products/nexland/Pro800Turbo.gif
http://www.xpertdata.nl/products/nexland/isbpro800_turbo.htm

Had dat ding al es zien voorbijkomen.
Kost ook niet zo veel € 500 of zo

Kan 2 breedband connecties aan (2x cable of ADSL, ook gemengd).

[ Voor 0% gewijzigd door Predator op 21-08-2002 17:02 . Reden: dt fout FOEI ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 18:15 schreef SithWarrior het volgende:
ongetwijfeld :) die zijn alleen vast niet goedkoop
*kuch*

Juniper van Trueserver
Afbeeldingslocatie: http://www.juniper.net/products/dsheet/images/100042-01.jpg

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dat is niet heel erg spannedn hoor kijk een sbij www.cisco.nl volgne smij kan de 1600 dat al in principe de 2600 heeft er al geen enkel probleem mee. Laat staan de 12000 :)

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

hahaha
duur, doch stoer >:)

Maar met linux is dat vast wel te fixxen...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

de grootste vraag is praat linxu een wan protocol. met een eicon kaart in ieder geval x25 maar of atm en frame willen weet ik niet. Denk het wel want juniper draait op een freebsd kloon :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

even een klein schopje, aangezien dit topic omhoog kwam tijdens een search.

Ik zit met de volgende situatie: Ik heb binnekort zowel kabel als ADSL ( bbned ) en daar wil ik natuurlijk van profiteren. Nu zat ik te denken om een hardware router te kopen, waar ik beide verbindingen op aan kan sluiten. Zoiets dus als de modem hierboven.

Echter ik vroeg me af of er niet meerdere routers hebben die deze mogelijkheid hebben, om dan te proberen of ik zoiets niet tweedehands kan regelen. Het liefst wil ik er namelijk niet al teveel geld aan besteden.

Iemand?

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• T-h-i-j-s
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Wat je niet oplost (ook niet met een juniper T640 :+), is het feit dat je te maken krijgt met 2 routes naar jouw router (met 2 IP's uit verschillende netblocks) die zeker niet geloadbalanced zullen zijn.

Je zult dus of een scheiding moeten aanbrengen tussen de hosts die via de ene lijn opereren en de hosts die de andere lijn gebruiken, of je zult er een soort proxy-systeem tussen moeten zetten dat wel gaat loadbalancen. Dat zal niet erg eenvoudig zijn, vrees ik en het is maar de vraag of je die proxy wilt.

Als je het netwerkje erachter (logisch) in tweeen gaat delen, krijg je dus twee (NAT)gateways. Ik kan me voorstellen dat het handig is om dat in een hardware-router/linuxdoos op te lossen, maar echt nodig is het niet. Snelheids-voordelen biedt het voor 1 client iig niet, imo.

[edit: paar kleine toevoegingen om het wat duidelijker te maken]

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 17 juni 2002 13:20 schreef Thijs_w het volgende:
Wat je niet oplost (ook niet met een juniper T640 :+), is het feit dat je te maken krijgt met 2 routes naar jouw router (met 2 IP's uit verschillende netblocks) die zeker niet geloadbalanced zullen zijn.

Je zult dus of een scheiding moeten aanbrengen tussen de hosts die via de ene lijn opereren en de hosts die de andere lijn gebruiken, of je zult er een soort proxy-systeem tussen moeten zetten dat wel gaat loadbalancen. Dat zal niet erg eenvoudig zijn, vrees ik en het is maar de vraag of je die proxy wilt.
Is dat niet wat een router zoals deze hardwarematig afhandeld?

Vraag me nu echt af of je nu dan ook daadwerkelijk een hogere snelheid haalt, en hoe dat dan precies werkt.

En wat heeft het loadbalancing verhaal nu precies te maken?

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Op vrijdag 14 juni 2002 19:59 schreef jadjong het volgende:

[..]

*kuch*

Juniper van Trueserver
[afbeelding]
:D

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties !!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook apparaten die meerdere lijnen aankunnen ? Dit is overigens _niet_ voor thuis gebruik. Dus eigenlijk exact dezelfde alleen dan met wat meer lijnen dus.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Wat mag het kosten ?
Wat voor verbindingen ?
Wat voor protocol ?
...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:40 schreef Predator het volgende:
Wat mag het kosten ?
Wat voor verbindingen ?
Wat voor protocol ?
...
Kosten zijn absoluut niet belangrijk .. De verbindingen bestaan uit een aantal xDSL koppelingen, 1x ethernet aansluiting (kan zelf niet aan de router komen want die wordt gedeeld door een aantal kantoren en die lijn wordt geleverd door een aanbieder die ook alles beheerd.) ..

Duidelijk genoeg ?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Cisco heeft wel routers met load balancing mogelijkheden.
Zie ook post TrailBlazer:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14056682#14056682

Weet wel niet direct welke dat ook voor (meerd dan 2) xDSL routers doen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat een dergelijke Cisco gaat kosten voor, laten we zeggen, 3 lijnen sdsl ? Dit is natuurlijk wel een hele aardige oplossing. Overigens dat apparaat met die twee aansluitingen is ook leuk maar Cisco lijkt me een betere oplossing voor de toekomst (uitbreidingen).

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/access/acs_mod/cis2600/2600_qsg.htm

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

kreeg vandaag via /. de volgende link binnen:

Nexland Pro800Turbo Load Balancing Router Review

:)

• radi0man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:14
Let bij Cisco goed op het protocol dat gebruikt wordt. Ik geloof dat SDSL niet door de DSL WIC-kaart van Cisco wordt ondersteund, maar SHDSL wel.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing aangeboden door Acal :

1x 2611XM Cisco Router
2x xDSL modules
2x Ethernet onboard
1x 16 poorts switch

En dat alles voor 'slechts' Fl. 10.000,00. Dan was die andere oplossing toch een stuk goedkoper echter die router/switch met 2 WANs heeft wel een probleem met MXStream (wie niet :) ) dus daar moet je dan weer een andere router tussen zetten zoals een Draytek Vigor 2200E.

En die oplossing kost 'slechts' Fl. 3.500,00 bij elkaar.

Nou moet ik er nog maar eens goed over nadenken.

Verwijderd

Topicstarter
Wie verkoopt Juniper routers ??

• morphje
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op vrijdag 14 juni 2002 21:18 schreef ebas het volgende:
hahaha
duur, doch stoer >:)

Maar met linux is dat vast wel te fixxen...
Ja als iemand daarop het antwoord weet, graag. Ik ben er zelf al tijden naar opzoek. That means een fatsoenlijk verdelingsprotocol welke ik dan ga gebruiken voor een 3 connectie netwerk met verschillende linespeeds welke alle 3 even nuttig gebruikt moeten worden.

Voorbeeldje:
pc1 --100mbit-- pc2
|\
10mbit
|.\--16mbit--\
pc2 --10mbit--pc3

Geen routingmessages beschikbaar omdat even in theorie pc's zijn die geen ene tering doen. PC1 moet het het dus allemaal zelf uitzoeken. Ow jah van pc2, naar pc3 ligt er ook een lijntje.

Hoe zoek je uit wat het meest nuttige verbindingspaadje is zonder eigenlijk te weten wat de daadwerkelijke throughput naar een bepaalde host is (dus moet protocol moet zelf uitzoeken) (dit is dus ook internet voor de thuisgebruiker, geen info beschikbaar wat de beste route is naar een bepaalde host)

En waarom kan ik nou niks vinden over het gebruikte protocol in die nexland.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 18:18 schreef Predator het volgende:
Moment...
Ik ga ff zoeken...

edit:

Gevonden:
[afbeelding]
http://www.xpertdata.nl/products/nexland/isbpro800_turbo.htm

Had dat ding al es zien voorbijkomen.
Kost ook niet zo veel € 500 of zo

Kan 2 breedband connecties aan (2x cable of ADSL, ook gemengt).
-> Hele aardige oplossing alleen gaat dit alleen werken als je van xDSL / Kabel gebruik gaat maken. Bij een Ethernet aansluiting werkt het dus niet. Oftewel je kunt niet twee van die ethernet aansluitingen hierop aansluiten en dan balancen .. Toch ?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 11 juli 2002 16:22 schreef Winegummetje het volgende:

[..]

-> Hele aardige oplossing alleen gaat dit alleen werken als je van xDSL / Kabel gebruik gaat maken. Bij een Ethernet aansluiting werkt het dus niet. Oftewel je kunt niet twee van die ethernet aansluitingen hierop aansluiten en dan balancen .. Toch ?
Als je NAT kan uitzetten wel :)
Dan is het een gewone router.

• Kwistnix
  • Laatst online: 11:21
Bescheiden trap omhoog ;)

Ik wil gebruik gaan maken van 2 aparte ADSL verbindingen via 1 router.
Een Cisco 1721 kan 2 WAN modules aan. Is het nu mogelijk dat ik op 1 van die WAN modules een verbnding naar het Epacity netwerk van KNP opzet en via de andere WAN module een verbinding naar het Internet.
Het is dus de bedoeling dat er van deze twee verbindingen gelijktijdig naast elkaar gebruik kan worden gemaakt.
Als dit met deze router niet kan, bestaat er dan een router waarmee dat wel mogelijk is of kan dit sowieso niet?

Alvast bedankt.
Pagina: 1