• re.run
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 16:46
Ik heb zojuist een iPod gekocht en aan mijn pc gehangen. Uit de diverse berichten die ik erover heb gelezen blijkt dat dat ding gewoon moet werken met winXP pro.

Bij mijn dus nog niet

Ik heb hem aangesloten op de firewire poort van mijn SB Audigy en heb de firmware geupdate met iPod updater naar 1.1. In mijn verkenner staat ook zo'n mooi iPod icoontje maar als ik daar op klik wil windows hem formatteren. Ik heb xPlay b2 geinstalleerd, maar die zegt "no ipod is connected" terwijl ipod updater hem gewoon ziet en dumps kan maken van mijn ipod.

Iemand een id hoe ik hem aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt.

none

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Las ik toevallig net op WebWereld:
iPod eindelijk als harde schijf onder Windows
Vrijdag, 14 juni 2002 - Apple's muziekspeler - de iPod - kan nu eindelijk als extra harde schijf worden gebruikt op windows computers.

Door Lukas Pruski

Apple heeft zelf nog steeds geen software uitgebracht waarmee het mogelijk is om de iPod in combinatie met een Windows computer te gebruiken.

Weliswaar kwam vorig jaar Mediafour met een programma dat het mogelijk maakt om geluidsbestanden van de pc naar de iPod over te hevelen maar het was nog steeds niet mogelijk de iPod als een extra harde schijf te gebruiken.

Softwaremaker DataViz heeft nu een update op zijn software MacOpener uitgebracht waarmee het mogelijk wordt de iPod volledig te gebruiken op een pc. Met MacOpener kunnen ook Apple-bestanden onder windows worden geopend.

MacOpener maakt onderdeel van het zogenoemde Conversions Plus Suite 6. In combinatie met toevoegingen van partijen als Xplay, MacDrive en Ephpod kunnen gebruikers mp3-bestanden beheren en overzetten naar de iPod.
http://www.webwereld.nl/nav/nb?11485

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, de updater ziet een hoop, maar daar houdt het mee op.

Xplay ziet niets, terwijl dat programma de mp3's in de betreffende lijst moet zetten ipv alleen op de HD dumpen (met macopener en xplay kan je de HD idd gewoon als HD lezen.... maar alleen met xplay of ephod kan je mp3's intern laten registreren).

Iets zegt met dat je updater hebt gebruikt om te flashen en iets zegt me dat je de PC niet kan gebruiken om een apple te flashen. Datzelfde zegt me dat zodra je een goede restore doet op een apple (aansluiten op Apple en dan ff bv de update van apple.com download + start), dat direct na de flash Xplay de iPod wel ziet. Cruciaal iig.

* Delerium heeft namelijk ook eigenwijs geprobeerd het geval aan de praat gekregen en zo ALLE ipod-fora afgestruint, waarna een iBook binnen 5 minuten de boel oplapte.

[topic=485240]

Verwijderd

kijk hier maar eens op 't forum. www.ipodlounge.com

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:26

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het kan zijn dat je m in de 'firewire' modus moet zetten voordat ie werkt. zie handleiding. (niet dat ik zo'n ding heb, maar dit heb ik meerdere keren voorbij zien komen)

• re.run
Heb het ff op een ander pc geprobeerd. En wat schets mijn verbazing. Het hele spulletje werkt in 1x. iPod uit de doos gehaald, firewire in iPod, firewire in pc, pc aanzetten (dan staat de iPod gelijk in drive mode), xPlay geinstalleerd, rebooten et voila. Om gek van te worden zo gladjes....... maar waarom bij mij thuis niet. |:(

Zo het kunnen liggen xp pro (wat ik thuis heb) en xp home(waar het gelijk op werkte) ?????

Wat betreft de genoemde software. Je hebt idd een programma nodig wat mp3 op je iPod kan zetten en een programma wat om kan gaan met een mac fs. xPlay doet dat samen met macdrive (in 1 programma) en ephpod samen met macopener. Persoonlijk kies ik dan voor xPlay omdat die gewoon vanuit je verkenner werkt.

tis trouwens wel een slick speeltje hoor damn *D ,maar goed.

none

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik heb ook een ipod en had hefzelfde probleem..

je moet eerst alle software te maken met de ipod verwijderen (ook macdrive e.d) en xplay beta 1 (werkt bij mij beter dan 2) installeren...

daarna instellen op autom. synch. en dan zou-ie moeten doen...

* Mooody wacht met smart op firmware v1.2 die de eq-settings erg moeten verbeteren

(deze zijn nu echt bagger vind ik....zeer weinig bass met ongeveer de duurste oordopjes (sony e888 - deze gaven zeer goede en diepe bass bij mij md-speler)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, verschil tussen home en pro is niet zo groot. iig zijn mijn probs met pro ook aanwezig, maar na de adequate flash op een mac was het inderdaad kinderspel om het apparaat te bedienen.

Overigens verbazend slim apparaat: leest de 32 Mb in met muziek en pleurt de HD dan gewoon uit, zodat het geheugen wat veel minder energie kost de muziek levert. :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op zaterdag 15 juni 2002 13:05 schreef Ecteinascidin het volgende:

Overigens verbazend slim apparaat: leest de 32 Mb in met muziek en pleurt de HD dan gewoon uit, zodat het geheugen wat veel minder energie kost de muziek levert. :)
dat doet elke cd(mp3)speler/md-speler :)
anti-skip mem inladen en daarna bron uitzetten (cd/md/hd)

maar de ipod is wel uniek met zijn 32mb geheugen (meeste hd-spelers hebben max 16mb - en cd-mp3/md spelers hebben meestal maar 2/4mb)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• re.run
Ik heb het al... Ik maakte gebruik van de firewire van mijn SB Audigy. Volgens mij ondersteunen die drivers hiervoor (gewoon de creative drivers) die firewire nog niet helemaal. Heb van de week een dynalink firewire kaartje gekocht en het hele spulletje werkt als een trein. 3gig in een minuutje of 15 ofzo.

Eindelijk. :z

none

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 20 juni 2002 13:16 schreef re.run het volgende:
Ik heb het al... Ik maakte gebruik van de firewire van mijn SB Audigy. Volgens mij ondersteunen die drivers hiervoor (gewoon de creative drivers) die firewire nog niet helemaal. Heb van de week een dynalink firewire kaartje gekocht en het hele spulletje werkt als een trein. 3gig in een minuutje of 15 ofzo.

Eindelijk. :z
uh ik heb de iPod op me SB Audigy aangesloten en daar werkte hij perfect.. misschien zijn het dan de drivers..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1