[IRC] In de war met SQL. Een gekke constructie.

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 16:22
Ik wil graag arrays gebruiken, maar denk dat die niet gaan in IRC-scripting. (kheb op 'array' gezocht in de help)
code:
1
2
3
4
5
6
if ((%no1 = -) && (%no2 != $nick) && (%no3 != $nick) && (%no4 != $nick) && (%no5 != $nick) && (%no6 != $nick) && (%no7 != $nick) 
&& (%yes1 != $nick) && (%yes2 != $nick) && (%yes3 != $nick) && (%yes4 != $nick) && (%yes5 != $nick) && (%yes6 != $nick) && (%yes7 != $nick) 
&& (%maybe1 != $nick) && (%maybe2 != $nick) && (%maybe3 != $nick) && (%maybe4 != $nick) && (%maybe5 != $nick) && (%maybe6 != $nick) && (%maybe7 != $nick)) 
{ 
    set %no1 $nick | if (DmC-TrebbY !ison #Demonic.crew) { set %vt yes } 
}

Standaard staan in alle %no's , %yes'n, en %maybe's allemaal streepjes ' - '

In bovenstaande code staat een IF regel, waarin gekeken wordt of %no1 een streepje is, en in de andere variablen niet de nickname voorkomt van de gebruiker die het commando uitvoert. Als hij aan die voorwaarde voldoet, dan zet hij het nickname in %no1. Deze regels worden herhaald over 7x %no en 7x %yes en 7x %maybe.

Maar nu moet het systeem veranderd worden.
De huidige nickname moet niet meer in de variable komen staan, maar juist een nickname die al in de variable staat.

Dit had ik als idee:
%member1 c15814.upc-c.chello.nl
%name1 Bladerunner
%member2 56dyn184.com21.casema.net
%name2 Directem
%member3 ip3e4362a2.speed.planet.nl
%name3 Cheater
ENZOVOORTS.

Een hostname veranderd niet of nauwelijks. Door middel van $site kun je iemand's hostname bekijken. Nu is de bedoeling, dat de code helemaal boven aangepast wordt zodat je deze constructie krijgt

if ((%no1 = -) && (%no2 != %name[n] WHERE %member[n] = $site))

uiteraard gaat deze constructie niet zomaar. Maar ik weet net hoe ik dit anders moet aanpassen. Array's (Token Identifiers) Ik weet niet hoe ik verder moet

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
Misschien kun je eerst eens die code aanpassen zodat de layout gespaard blijft? :)

https://fgheysels.github.io/

• Cheater
  • Laatst online: 28-08 16:22
Op vrijdag 14 juni 2002 15:46 schreef whoami het volgende:
Misschien kun je eerst eens die code aanpassen zodat de layout gespaard blijft? :)
Layout... layout... de hele IF regel achter elkaar is niet erg. het is 1 grote voorwaarde.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 14 juni 2002 15:48 schreef Cheater het volgende:
Layout... layout... de hele IF regel achter elkaar is niet erg. het is 1 grote voorwaarde.
Ook die is redelijk netjes neer te zetten...
code:
1
2
3
4
if ((%no1 = -) && (%no2 != $nick) && (%no3 != $nick) && 
    (%no4 != $nick) && (%no5 != $nick) && (%no6 != $nick) &&
    (%no7 != $nick) && 
    (%yes1 != $nick) && ... etc...

Exact expert nodig?

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik neem aan dat dit om mIRC scripting gaat? Dan kun je in ieder geval met de laatste versie een hash table gebruiken ipv array. In de help even zoeken naar 'hash' en je komt er vanzelf wel.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb nu geen tijd om het helemaal uit te leggen, maar gebruik $gettok, $puttok, etc. Daarmee kan je zelf een soort array in elkaar bouwen, bv naam!host!blaat. Je hebt dan 1 variable met meerdere waarden gescheiden door een bepaald karakter.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Mirc ondersteund wel arrays. Ben alleen vergeten hoe. :o

Misschiend dat mirc site meer kan vertellen. :)
Pagina: 1