Ik wil graag arrays gebruiken, maar denk dat die niet gaan in IRC-scripting. (kheb op 'array' gezocht in de help)
Standaard staan in alle %no's , %yes'n, en %maybe's allemaal streepjes ' - '
In bovenstaande code staat een IF regel, waarin gekeken wordt of %no1 een streepje is, en in de andere variablen niet de nickname voorkomt van de gebruiker die het commando uitvoert. Als hij aan die voorwaarde voldoet, dan zet hij het nickname in %no1. Deze regels worden herhaald over 7x %no en 7x %yes en 7x %maybe.
Maar nu moet het systeem veranderd worden.
De huidige nickname moet niet meer in de variable komen staan, maar juist een nickname die al in de variable staat.
Dit had ik als idee:
%member1 c15814.upc-c.chello.nl
%name1 Bladerunner
%member2 56dyn184.com21.casema.net
%name2 Directem
%member3 ip3e4362a2.speed.planet.nl
%name3 Cheater
ENZOVOORTS.
Een hostname veranderd niet of nauwelijks. Door middel van $site kun je iemand's hostname bekijken. Nu is de bedoeling, dat de code helemaal boven aangepast wordt zodat je deze constructie krijgt
if ((%no1 = -) && (%no2 != %name[n] WHERE %member[n] = $site))
uiteraard gaat deze constructie niet zomaar. Maar ik weet net hoe ik dit anders moet aanpassen. Array's (Token Identifiers) Ik weet niet hoe ik verder moet
code:
1
2
3
4
5
6
| if ((%no1 = -) && (%no2 != $nick) && (%no3 != $nick) && (%no4 != $nick) && (%no5 != $nick) && (%no6 != $nick) && (%no7 != $nick)
&& (%yes1 != $nick) && (%yes2 != $nick) && (%yes3 != $nick) && (%yes4 != $nick) && (%yes5 != $nick) && (%yes6 != $nick) && (%yes7 != $nick)
&& (%maybe1 != $nick) && (%maybe2 != $nick) && (%maybe3 != $nick) && (%maybe4 != $nick) && (%maybe5 != $nick) && (%maybe6 != $nick) && (%maybe7 != $nick))
{
set %no1 $nick | if (DmC-TrebbY !ison #Demonic.crew) { set %vt yes }
} |
Standaard staan in alle %no's , %yes'n, en %maybe's allemaal streepjes ' - '
In bovenstaande code staat een IF regel, waarin gekeken wordt of %no1 een streepje is, en in de andere variablen niet de nickname voorkomt van de gebruiker die het commando uitvoert. Als hij aan die voorwaarde voldoet, dan zet hij het nickname in %no1. Deze regels worden herhaald over 7x %no en 7x %yes en 7x %maybe.
Maar nu moet het systeem veranderd worden.
De huidige nickname moet niet meer in de variable komen staan, maar juist een nickname die al in de variable staat.
Dit had ik als idee:
%member1 c15814.upc-c.chello.nl
%name1 Bladerunner
%member2 56dyn184.com21.casema.net
%name2 Directem
%member3 ip3e4362a2.speed.planet.nl
%name3 Cheater
ENZOVOORTS.
Een hostname veranderd niet of nauwelijks. Door middel van $site kun je iemand's hostname bekijken. Nu is de bedoeling, dat de code helemaal boven aangepast wordt zodat je deze constructie krijgt
if ((%no1 = -) && (%no2 != %name[n] WHERE %member[n] = $site))
uiteraard gaat deze constructie niet zomaar. Maar ik weet net hoe ik dit anders moet aanpassen. Array's (Token Identifiers) Ik weet niet hoe ik verder moet