Voodoo5 gebruikt ook TC bij elk spel dat 'vraagt' naar S3TC of DXTC ...
Omdat ik misschien ogen heb, en ik weet hoe het eruit hoort te zien. En als ik terug ga naar de instellingen staat alles ook weer op default i.p.v. S3TC, en er staat ook bij dat de instellingen naar default worden gezet als S3TC niet werkt, dus....
Bomerman volgens mij werkt S3TC niet op de op de voodoo5, alleen Fxtc, je zei wel eens iets in de zin van dat S3tc call's worden omgezet naar FxTC, maar dat ben ik nog nergens tegengekomen.
Niet op voorraad.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Omdat ik misschien ogen heb, en ik weet hoe het eruit hoort te zien. En als ik terug ga naar de instellingen staat alles ook weer op default i.p.v. S3TC, en er staat ook bij dat de instellingen naar default worden gezet als S3TC niet werkt, dus....[/quote]Tsss .. je bekijkt het maar:(.
En Edward, ik heb dat idd gelezen ... ik zal nog wel eens kijken of ik het terug kan vinden (was volgens mij Reactor Critical).
En Edward, ik heb dat idd gelezen ... ik zal nog wel eens kijken of ik het terug kan vinden (was volgens mij Reactor Critical).
Zouw indurdaad moete kunne jah,, ik weenie pcies hoe, maar ut werkte oowk bij UT,,
kome misschien nog patches voor ofzow
btw,, waarom ben je in godsnaam overgestapt van un GeForce naar un v5?
FSAA was toch niet ut enigste hoopik
kome misschien nog patches voor ofzow
btw,, waarom ben je in godsnaam overgestapt van un GeForce naar un v5?
FSAA was toch niet ut enigste hoopik
I see dead pixels...
Verwijderd
Ik heb ook een Voodoo 5500, en ik moet zeggen dat S3TC zeker werkt in UT. Je weet niet wat je ziet, super mooi.
Gewoon ff de 2de cd instaleren.
Gewoon ff de 2de cd instaleren.
Verwijderd
In de OpenGL ICD zitten een aantal S3TC extensies (btw. méér dan bij een Savage!) en het werkt in ieder geval bij Quake3. In UT zou het niet werken. Niet vanwege de extensies (in de laatste Loki driver dan...) . Mocht het wel werken dan ben ik benieuwd naar de .ini settings en natuurlijk een aantal screenshots
Verwijderd
"eenmaal met wil ik niet anders meer!"
Hoezo dan niet? Bij Quake3(non-diamond versie), SOF en serious SAM zal texture compression alleen maar een slechtere beeldkwaliteit veroorzaken (wel een performance improvement).
De High resolution textures worden namelijk zowiezo gebruikt. De spellen bevatten geen pre-compressed textures.
De opengl implementatie moet S3TC gebruiken. Dus zorg ervoor dat je de Voodoo5 OpenGL driver gebruikt (geen oude Voodoo2 of 3 openGL driver of oude versie van WickedGL, al deze werken wel met een V5 maar je bent de extra functies kwijt)
Als het nog niet werkt kan je de nieuwste WickedGL proberen (versie 2.22 geloof ik 22 september 2000), deze heeft ook een betere compressie methode dan de normale 3dfx OpenGL implementatie(duurt wel langer met laden), dus dan het je die rare Lightmap bugs niet meer.
Mogelijk verhelpt dit de problemen die je met SOF hebt (is een bekent probleem dat door een bug in de 3dfx openGL Voodoo5 driver, texture compressie niet werkt op een Voodoo5, en ik geloof dat er nog wat meer problemen zijn, dus WickedGL gebruiken voor dat spel)
Ik ben ook erg benieuwd of de OpenGL S3TC Unreal mode ook met de Voodoo5 werkt, ik ken maar 1 iemand die het ff heeft geprobeerd maar bij hem werkte het niet.
TempesT
Hoezo dan niet? Bij Quake3(non-diamond versie), SOF en serious SAM zal texture compression alleen maar een slechtere beeldkwaliteit veroorzaken (wel een performance improvement).
De High resolution textures worden namelijk zowiezo gebruikt. De spellen bevatten geen pre-compressed textures.
De opengl implementatie moet S3TC gebruiken. Dus zorg ervoor dat je de Voodoo5 OpenGL driver gebruikt (geen oude Voodoo2 of 3 openGL driver of oude versie van WickedGL, al deze werken wel met een V5 maar je bent de extra functies kwijt)
Als het nog niet werkt kan je de nieuwste WickedGL proberen (versie 2.22 geloof ik 22 september 2000), deze heeft ook een betere compressie methode dan de normale 3dfx OpenGL implementatie(duurt wel langer met laden), dus dan het je die rare Lightmap bugs niet meer.
Mogelijk verhelpt dit de problemen die je met SOF hebt (is een bekent probleem dat door een bug in de 3dfx openGL Voodoo5 driver, texture compressie niet werkt op een Voodoo5, en ik geloof dat er nog wat meer problemen zijn, dus WickedGL gebruiken voor dat spel)
Ik ben ook erg benieuwd of de OpenGL S3TC Unreal mode ook met de Voodoo5 werkt, ik ken maar 1 iemand die het ff heeft geprobeerd maar bij hem werkte het niet.
TempesT
In UT worden highcompressed (pre?)textures gebruikt, deze bevatten veel grotere textures dan de"gewone" textures waardoor juist een (veel!)gedetaileerder beeld wordt bereikt.
In geval van s3textures, gebruikt in q3, zijn de textures (uiteindelijk) even groot maar kunnen sneller geladen worden.
In geval van s3textures, gebruikt in q3, zijn de textures (uiteindelijk) even groot maar kunnen sneller geladen worden.
Niet op voorraad.
Verwijderd
hehe voodoo5 nee die heeft geen S3TC techniekje
hmmz als je van een GeForce naar een Voodoo5 gaat..ben je flink met DOWNgraden bezig..
hmmz als je van een GeForce naar een Voodoo5 gaat..ben je flink met DOWNgraden bezig..
Verwijderd
edward II, met S3TC duurt laden langer omdat eerst de textures gecomprimeerd moeten worden (bij Q3 in ieder geval).
De laadtijd kan verlaagd worden door een "quik and dirty" compressie te gebruiken (hehe, lelijke Sky en Lightmaps
).
Eenmaal geladen, levert S3TC een redelijke boost (afhankelijk van Q3 settings).
Bdw., de Radeon comprimeert de 128x128 textures niet (daarom mooie Lightmaps)
De laadtijd kan verlaagd worden door een "quik and dirty" compressie te gebruiken (hehe, lelijke Sky en Lightmaps
Eenmaal geladen, levert S3TC een redelijke boost (afhankelijk van Q3 settings).
Bdw., de Radeon comprimeert de 128x128 textures niet (daarom mooie Lightmaps)
Ok Jan Kees, maar nu nog een vraagje, ik zie zelf geen verschil tussen de GeForce en de Radeon wat de lucht betreft, why?
Instellingen zijn:
Kxt-buffer aan, texture compressie aan, conver bla bla.. uit, anisotropische filtering hoogste kwal.
Instellingen zijn:
Kxt-buffer aan, texture compressie aan, conver bla bla.. uit, anisotropische filtering hoogste kwal.
Niet op voorraad.
Verwijderd
hmmz mensen snappen niet precies wat S3TC werkelijk doet en inhoud..
het vertraagd geen dingen....en het is niet speciaal bedoeld voor een performance boost in spellen
je beeldkwaliteit wordt stukken MOOIER door S3TC omdat ie GROTE textures aankan.... groter dan BV een voodoo kaart en de grotere textures zijn vaak MOOIER en bevatten MEER details....vandaar dat S3TC scherper beeld geeft dan kaarten zonder S3TC
en ut is niet zo dat ie in ut spel zelf wel eens mot laden..
S3TC is gewoon een goede en mooie techniek vandaar dat de GeForce kaartjes er nu ook mee uitgerust zijn..
en die texture compressie van 3DFX is velen maler "slechter" als S3TC
en S3TC is geen software of iets wat je kan downen
(wel de ondersteuning voor spellen etc..)
het vertraagd geen dingen....en het is niet speciaal bedoeld voor een performance boost in spellen
je beeldkwaliteit wordt stukken MOOIER door S3TC omdat ie GROTE textures aankan.... groter dan BV een voodoo kaart en de grotere textures zijn vaak MOOIER en bevatten MEER details....vandaar dat S3TC scherper beeld geeft dan kaarten zonder S3TC
S3TC is gewoon een goede en mooie techniek vandaar dat de GeForce kaartjes er nu ook mee uitgerust zijn..
en die texture compressie van 3DFX is velen maler "slechter" als S3TC
en S3TC is geen software of iets wat je kan downen
(wel de ondersteuning voor spellen etc..)
Dank je Mark
maar dat snapten de meeste mensen in deze thread echt wel ... en de TC van 3dfx is niet slechter dan S3TC, integendeel het is beter. Zie whitepaper over TC op Reactor Critical ...
Het is waar wat je zegt over dat S3TC nuttiger is als je het gebruikt om grotere textures te kunnen gebruiken maar aangezien veel huidige spellen geen grote textures (1024*1024 en groter) gebruiken is nu de speedincrease interessant ... ik zou echter ook veel liever grote scherpe textures hebben in games @ dezelfde speed dan standard-textures die gecompressed worden en dat hierdoor de speed een beetje omhoog gaat ... ik gebruik zelf dan ook nooit S3TC omdat ik het de artifacting niet waard vind (op 64MB DDR kaart) ...
Het is waar wat je zegt over dat S3TC nuttiger is als je het gebruikt om grotere textures te kunnen gebruiken maar aangezien veel huidige spellen geen grote textures (1024*1024 en groter) gebruiken is nu de speedincrease interessant ... ik zou echter ook veel liever grote scherpe textures hebben in games @ dezelfde speed dan standard-textures die gecompressed worden en dat hierdoor de speed een beetje omhoog gaat ... ik gebruik zelf dan ook nooit S3TC omdat ik het de artifacting niet waard vind (op 64MB DDR kaart) ...
Ik geloof dat met de techniek van 3dfx de compressieratio zelfs nog groter is dan met S3TC.
UT maakt geloof ik gebruik van 1024x1024K textures in geval van de S3TC textures, dit is zeer duidelijk te zien tov de "normale" 256x256 textures!
Q3 gebruikt alleen 256x256 behalve de dmm maps deze 6 of 7 levels gebruiken geloof ik 512x512K?
De Savage 2000 deed het trouwens beter in de Q3 S3TC maps dan de GeForces, maar dat had ik alleen getest toen de 5xx (5.08 was de 1e geloof ik die S3TC onderstende) drivers nog in een pril stadium verkeerden.
Ik heb trouwens nog niet met de Radeon de dmm S3TC maps gedraaid.
UT maakt geloof ik gebruik van 1024x1024K textures in geval van de S3TC textures, dit is zeer duidelijk te zien tov de "normale" 256x256 textures!
Q3 gebruikt alleen 256x256 behalve de dmm maps deze 6 of 7 levels gebruiken geloof ik 512x512K?
De Savage 2000 deed het trouwens beter in de Q3 S3TC maps dan de GeForces, maar dat had ik alleen getest toen de 5xx (5.08 was de 1e geloof ik die S3TC onderstende) drivers nog in een pril stadium verkeerden.
Ik heb trouwens nog niet met de Radeon de dmm S3TC maps gedraaid.
Niet op voorraad.
Verwijderd
de sky textures zijn 256x256.... ATI heeft zich heel sneaky beperkt tot alleen 128x128, alle andere formaten worden wel gecomprimeerd. Eigenlijk een fout in Q3 en deels "gecorrigeerd" door ATI.
Bdw, UT S3TC heeft echt niet echt veel hele grote textures. Je moet al echt goed gaan zoeken naar 512x512.
Theoretisch is S3TC bandwidth besparend, in de praktijk is het echter alleen nuttig om AGP texturing te vermijden (of erger want veel kaarten ondersteunen dat niet goed in OpenGL...)
FXTC kan tot 8x compressie, S3TC tot 6x
Bdw, UT S3TC heeft echt niet echt veel hele grote textures. Je moet al echt goed gaan zoeken naar 512x512.
Theoretisch is S3TC bandwidth besparend, in de praktijk is het echter alleen nuttig om AGP texturing te vermijden (of erger want veel kaarten ondersteunen dat niet goed in OpenGL...)
FXTC kan tot 8x compressie, S3TC tot 6x
Dus zal het gewoon werken in UT ook als is het geen S3 kaartje? Lijkt me vet. 'K heb net w2k erop gezet dus ik ben er ff'tjes uitgeweest.
Allen dank voor uw reacties.
Allen dank voor uw reacties.
Verwijderd
?? hoe kom je tot die conclusie ? Als ik Vogel van Loki moet geloven dan zit er "iets" niet helemaal goed bij de V5 driver, maar dat lijkt geen S3TC kwestie.
Bdw. de Savage kan helemaal geen UT/OpenGL met S3TC (mist de juiste S3TC extensie, de huidige is antiek en zal niet ondersteund worden door Loki)
Bdw. de Savage kan helemaal geen UT/OpenGL met S3TC (mist de juiste S3TC extensie, de huidige is antiek en zal niet ondersteund worden door Loki)
Irritant zeg, ik heb net w2k erop, maar nu zijn de refreshrates aldoor 60hz in alle spellen. Op de desktop zijn alle combi's gewoon goed ingesteld.
Ik heb de nieuwste w2k drivers van de 3dfx site gehaald. Je kunt ook een AA demoknop instellen. Wat is dat nu weer?
Ik heb de nieuwste w2k drivers van de 3dfx site gehaald. Je kunt ook een AA demoknop instellen. Wat is dat nu weer?
Pagina: 1