Alternate externe firewire cases voor IDE harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Ik zie dat er bij Alternate (http://www.alternate.nl en dan even snelzoeken op firewire) diverse externe kastjes worden verkocht voor inbouw van een IDE harddisk.
Het kastje wat mij aanspreekt kost 119 euro. Heeft iemand hier ervaring mee?

Doel: Ik heb een 80GB 'over' ;) en vind hdrackje (waarvan mijn vrienden natuurlijk niet hetzelfde type hebben) erg frustrerend en daarom lijkt zo'n firewire optie me wel makkelijk.
Alternatieven: Pendrive en Lacie spreekt me niet zo aan en is ook duur. En ik heb de harddisk tenslotte al!

Anyone?

• Rhy

Rhy

Topicstarter
jup maar ik heb de HD al en ben een tweaker ;) dus wel zelfbouw. En zelfbouw lijkt in dit geval weer goedkoper ... dus vandaar

Hmm er loopt een soortgelijke topic: [topic=513152/1/25]

ik ben echter specifiek opzoek naar een externe kast.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 15:21 schreef erniemars het volgende:
jup maar ik heb de HD al en ben een tweaker ;) dus wel zelfbouw. En zelfbouw lijkt in dit geval weer goedkoper ... dus vandaar

Hmm er loopt een soortgelijke topic: [topic=513152/1/25]

ik ben echter specifiek opzoek naar een externe kast.
http://www2.graficall.nl/prijs.htm, bij kopje diversen.

MP-ICE-FW 3 1/2 inch externe FireWire behuizing €142,00

Afbeeldingslocatie: http://www.atomicfirewire.com/images/moreinfo-icebox.jpg
The Ice Cube: 3.5" Portable FireWire Hard Drive Enclosure
$139.95
Item #: FW-3500-MP

This fantastic looking hard drive enclosure is made from sleek, clear polycarbonate. This extremely durable IEEE1394 case can stand upright as shown above or it can lay flat by removing the snap-on feet stands.

Great looks and rugged case makes this one of our most popular FireWire products.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
thanx!
Graficall gebeld .. en ze hebben het spul nooit zelf getest |:( :(
Maar de specs klinken veel belovend.

Als ik ga zoeken naar dat graficall dingetje met google kom ik op deze website: http://www.wiebetech.com/
ziet er ook zeer cool uit ... maar zijn dat nu dezelfde als die graficall levert?

[update]Correctie
homepage van fabrikant van IceCube:
http://www.macpower.com.tw
[/update]

• maddog_rvo
  • Laatst online: 26-03 12:45
ik heb de firewirecase van alternate en ik vind het wel een fijn kastje, werkt iig behoorlijk snel en nog geen problemen mee gehad onder 2000 en xp werkt ie meteen zonder extra software

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 15:48 schreef maddog_rvo het volgende:
ik heb de firewirecase van alternate en ik vind het wel een fijn kastje, werkt iig behoorlijk snel en nog geen problemen mee gehad onder 2000 en xp werkt ie meteen zonder extra software
Wat heb je erin zitten? Harddisk? Hoe gaat het precies in z'n werking? max. harddiskruimte? 128GB grens? pics van het kastje?

• maddog_rvo
  • Laatst online: 26-03 12:45
128GB is inderdaad de grens, sorry maar ik heb geen pics.
Hoe het in zijn werk gaat??
gewoon power erop (erin zit gewoon een ide en een molex connector) en firewirekabel ertussen.
Er kan bijna alles in brander cdrom dvd en hd

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Moet je de HD appart voeden of trekt hij het uit de firewire ?

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 18:12 schreef B0MBACI het volgende:
Moet je de HD appart voeden of trekt hij het uit de firewire ?
Die moet je apart voeden

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb dat doosje van €119 ook: eentje met een harddisk en eentje met een CDRW erin, en het werkt als een tierelier.
Erg handig op LAN-parties: ik sleep mijn laptop mee en die twee doosjes, en ik heb een prachtoplossing. :)
En het is goedkoper dan kant-en-klare FW-apparatuur; enige probleem is dat de boel wat lomper is en eigen voeding nodig heeft.
Maar het werkt prima.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Ik heb een 80GB 'over' ;) en vind hdrackje (waarvan mijn vrienden natuurlijk niet hetzelfde type hebben) erg frustrerend en daarom lijkt zo'n firewire optie me wel makkelijk.
Je wilt hem mee slepen naar je vrienden? Is USB dan niet makkelijker? Er zijn meer computers met USB dan met firewire. (is maar een idee)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 15:53 schreef intro het volgende:

[..]

Je wilt hem mee slepen naar je vrienden? Is USB dan niet makkelijker? Er zijn meer computers met USB dan met firewire. (is maar een idee)
USB is langzamer dan FireWire,
dan zou je USB 2.0 moeten hebben, maar ja niet zoveel mensen hebben USB 2.0

USB: 12Mbits/s (1.5MBYTES/s)
IEEE-1394: 100-400Mbits/s (12.5--50MBYTES/s)

Verwijderd

Er stond een test van dat soort kastjes in de Duitse C'T (heft 9 2002).

Anwendungsindex unter Windows XP:
IBM schijf haalt 15MB/s, Firewire haalt 11,5~12,4MB/s en USB2 8~9MB/s.

Ze testten van Alternate enkel de 5,25" USB2-versie: degelijk, 100, 8,8MB/s.

Er zijn kombi-kastjes (echter enkel voor harde schijven (3,5" of 2,5"). Bijv. Datafab Firewire+USB2+USB1 voor 140, of de Sarotech Flexx met Firewire+USB1 (niet USB2) voor 130. Dan kun je bij PC's met enkel USB1 ook nog wat overzetten.

Vraag: hoe erg is het geluidsniveau met een draaiende 7K2 schijf en de ventilator aan?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 16 juni 2002 17:16 schreef augustus het volgende:
Vraag: hoe erg is het geluidsniveau met een draaiende 7K2 schijf en de ventilator aan?
Valt reuze mee
Ik hoor 'm iig niet boven de ventilator van mijn laptop uitkomen. :)

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Op zondag 16 juni 2002 16:41 schreef OetelDonk het volgende:

[..]

USB is langzamer dan FireWire,
dan zou je USB 2.0 moeten hebben, maar ja niet zoveel mensen hebben USB 2.0

USB: 12Mbits/s (1.5MBYTES/s)
Klop, maar als die HD in een FireWire kastje zit en 8 van de 10 vrienden hebben geen FireWire heb je er weinig aan. USB 2.0 werkt toch gewoon met de oude versies (dacht ik of niet?).
Of neem er een met FireWire en USB. Kost wel wat meer...

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Ahhh zo dat was het weekend, terug naar computerzooi :D
Dear Mr. Kasteleijn
Thank you for your mail and to you question, the default setting for the IceCube combo2 is made for Hard Drives only up to 120GB. If you like to overcome the ATA 133 issue and use a Maxtor 160GB HDD, the firmware on the Firewire chip can be updated and the full 160GB (practically 153GB) can be used. The problem is that at the moment USB doesnt support ATA133, which will result in an unstable situation for the USB port after upgrading. If two partitions are created on the Firewire side, connected afterwards on the USB side, it sometimes can be used without a problem but in some cases the connection might be unstable or the HDD can not be recognized as long as its connected using USB.

For this issue we are planning to have a solution later on this year, although the focus will be first on the USB 2.0 version only, combo a little bit later.

If you have any more questions, please feel free to contact us.

Best regards,
Stefan Keller
stefan@macpower.com.tw
Hmm dat wordt 'm dus. Binnen paar uur bericht terug gehad van die gasten ... goede support lijkt het.

ohja en meeste mensen die ik ken hebben toch echt nog USB 1.1 en geen 2.0 controllers. En wel SB Audigy met Firewire. ;)

Verwijderd

Ik heb het allebei (Firewire/USB2) maar volgens een paar posts hierboven zou Firewire dus sneller zijn? Theoretisch gezien is dat de grootste onzin ooit, kan iemand me uitleggen waarom dat in de praktijk zo zou zijn? Ik zit namelijk ook aan zo'n kastje te denken, heb nog een 40Gb over...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zijn er ook van die kastjes met zowel een USB1.1/USB2.0 en IEEE1394 aansluiting?

Verwijderd

me vader heeft een lacie fire wire externe hd case
ik zou deze niet kopen die maakt een klotegeluid

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Op donderdag 20 juni 2002 15:46 schreef Terw_Dan het volgende:
zijn er ook van die kastjes met zowel een USB1.1/USB2.0 en IEEE1394 aansluiting?
Op zondag 16 juni 2002 17:16 schreef augustus het volgende:
Er zijn kombi-kastjes (echter enkel voor harde schijven (3,5" of 2,5"). Bijv. Datafab Firewire+USB2+USB1 voor 140, of de Sarotech Flexx met Firewire+USB1 (niet USB2) voor 130. Dan kun je bij PC's met enkel USB1 ook nog wat overzetten.
Ja hoor, het staat zelfs met prijs en al in deze topic. :Z

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou eerder voor een usb 2.0 schijfje gaan. niet veel mensen hebben usb 2.0 of firewire, maar wel bijna iedereen heeft usb 1. dus dan kan je je schijfje bij iemand anders er altijd nog met een lagere snelheid aan hangen om ff wat over te gooien.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op donderdag 20 juni 2002 14:33 schreef TonD het volgende:
Ik heb het allebei (Firewire/USB2) maar volgens een paar posts hierboven zou Firewire dus sneller zijn? Theoretisch gezien is dat de grootste onzin ooit, kan iemand me uitleggen waarom dat in de praktijk zo zou zijn?
USB 1.1 is sneller langzamer dan FireWire,
maar USB 2.0 is sneller dan FireWire
(theoretisch).

Original USB: 12Mbits/s (1.5MBYTES/s)
Hi-Speed USB 2.0: 480Mbits/s

Lees op deze site: http://www.usb.org/faq/ans2.html#q1 meer van die theoretische "onzin".
En hier nog meer "onzin": http://www.intel.com/technology/usb/faq.htm#Q1

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

(schopje)

Waarom zeg je onzin tussen aanhalingstekens, het is namelijk echt onzin...en daarnaast snapte je me blijkbaar niet als je de snelheden van USB en Firewire uit gaat leggen...maargoed...dit zijn oude koeien.

Ik ben dus nogsteeds opzoek naar zo'n kastje en wel de IceCube combo2, maar nu is mijn vraag dus, wie heeft er zo'n kastje (ervaringen?) en waar heb je hem gekocht? Ik kan namelijk maar 1 winkel vinden zo snel die er 1 verkoopt maar volgens mij zijn ze wat aan de dure kant.

Weet iemand misschien nog alternatieven? (letop, 3.5" is erg belangrijk, want 5.25" is gewoon te groot!)
Pagina: 1