[ASM] Wie weet er een goede tutorial ???

Pagina: 1
Acties:

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 10:41
Ik wil mij eens gaan verdiepen in Assembly.

Nu vraag ik op deze manier of iemand van jullie een goede tutorial weet.
Ik heb zelf al wel al gezocht,...maar zie door de bomen het bos al niet meer door MASM, TASM engazomaardoor.

Strix (Skullflame)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47
Eigenlijk is er een gratis/online beschikbaar standaardwerk: "The Art of Assembly Language Programming".

Zie verder Google.

Hmm, bespeur ik hier een nieuw moderatiebeleid, naar aanleiding van dat andere topic, whoami? ;)

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 10:41
Thanx.......'The Art of Assembly Language' Daar heb ik wel wat aan! :)

Strix (Skullflame)

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
Misschien ook handig om een boek bij te kopen. Mijn bijbel bij assembly:
"Assembly Language for Intel-based Computers" door Irvine.

ISBN: 0-13-660390-4

Zeer duidelijke uitleg, stap voor stap

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Wat adviezen zijn wellicht wel handig :)
Als ik jou was zou ik Nasm (http://www.websites.co.uk/nasm) proberen, die heeft de meeste duidelijke syntax naar mijn mening. Verder zit er in de documentatie van Nasm een lijst van alle instructies die op x86 processors beschikbaar zijn. Erg handig om erbij te hebben :) Helaas staan er geen timings bij, maar voor echte optimalisatie kan je allerlei documenten bij AMD en Intel op hun websites vinden.
Succes! :)

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Tom Swan heeft ook goede boeken. Da's voor TASM.

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Misschien ook handig om een boek bij te kopen. Mijn bijbel bij assembly: "Assembly Language for Intel-based Computers" door Irvine.

ISBN: 0-13-660390-4

Zeer zeker goed boek, behalve als je em verplicht moet kennen! Dan is het minder. Maar idd staat veel in. Allen jammer dat het merendeel op int21 is gebaseerd.

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
[topic=435409]

daaro staan er nog wel wat, en er zijn nog wel wat meer topics over geweest. Art of Assembly raad ik je aan.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 21:25 schreef Wezzie het volgende:
Misschien ook handig om een boek bij te kopen. Mijn bijbel bij assembly: "Assembly Language for Intel-based Computers" door Irvine.
Ik denk dat het voor een beginner niet echt handig is om met een Intel-processor te beginnen. Zou het eerst wat makkelijker zoeken door bijvoorbeeld gebruik te maken van een 8058 processor

offtopic:
Is het uberhaupt wel handig om met een intel processor te gaan werken >:)

• .oisyn
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 14 juni 2002 17:12 schreef toraq het volgende:
Wat adviezen zijn wellicht wel handig :)
Als ik jou was zou ik Nasm (http://www.websites.co.uk/nasm) proberen, die heeft de meeste duidelijke syntax naar mijn mening. Verder zit er in de documentatie van Nasm een lijst van alle instructies die op x86 processors beschikbaar zijn. Erg handig om erbij te hebben :) Helaas staan er geen timings bij, maar voor echte optimalisatie kan je allerlei documenten bij AMD en Intel op hun websites vinden.
Succes! :)
heej dork, die website is down, en dat is al een tijdje zo ;)

't zit nu hier: http://nasm.2y.net/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1