[Debian] apt-get install MySQL, en dan ...

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik heb nu de hele installatie doorlopen, zelf een webserver eromheen gecompileerd, alle support ingebouwd voor mysql en dan moet ook allemaal gaan werken.

Wat werkt er dan niet ?

Nou, als ik wil connecten met mysql op de linux bak zelf kan ik connecten met de mysql server als user root op host localhost.

Probeer ik vanuit phpMyAdmin of php zelf een mysql functie aan te roepen krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (111) in /www/mysql.php on line 13

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (111) in /www/mysql.php on line 13

Wat heb ik fout gedaan of vergeten na de mysql installatie waardoor ik niet vanuit php in mysql kan komen ?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Verwijderd

staat mysql wel aan? (mysqld)
lijstert ie wel op de local host?
wat zegt phpinfo()

• Sebastiaan|IA2
mysql staat aan ja

ik weet niet hoe ik kan zien op welke host ie draait, maar als ik connect op localhost dan doe ie het wel

phpinfo zegt --with-mysql en laat ook mysql informatie zien

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Verwijderd

post de php code eens waar je hem mee aanroept?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
apt-get install mysql-server php4-mysql apache

zou voldoende moeten zijn om Apache, PHP en MySQL te installeren (ding sleurt nog zo'n 10-15 packages mee, dat hoort zo)

• Sebastiaan|IA2
Die php codes heb ik gehaald uit de php manual van de betreffende php documentatie. Bovendien werk ik al een hele tijd met php, dus die codes zijn wel goed.

PhpMyAdmin geeft de volgende foutmelding:

Fout

MySQL retourneerde:

Can't connect to MySQL server on 'localhost' (111)

En daarvoor staan al een hele zooi header fouten

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
kan je wel gewoon met de prompt in je mysql komen?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Of even 'telnet localhost 3306' proberen en kijken of je het bannertje ziet. Dan weet je zeker dat mysqld draait en dat je mag connecten.

• Sebastiaan|IA2
Op zaterdag 15 juni 2002 11:36 schreef x-force het volgende:
kan je wel gewoon met de prompt in je mysql komen?
Of even 'telnet localhost 3306' proberen en kijken of je het bannertje ziet. Dan weet je zeker dat mysqld draait en dat je mag connecten.
Dit kan allemaal ja. Ik kan connecten met de mysql server en databases aanmaken enzo, dus dat werkt allemaal goed. Ik kan inloggen als root, als andere user met password, en dat werkt allemaal prima. Probleem is dat ik vanuit phpMyAdmin niet kan connecten omdat die zegt dat er geen connectie gemaakt kan worden met de localhost.

Dat is ook precies het probleem, want hoe ik dat oplos weet ik dus niet. Vanuit een phpinfo() zie ik staan dat php met (--with-mysql) is gecompileerd.

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 19:47

Aapzak

Your genuine OS hopper

Dit is nu al de 2e keer dat ik dit lees en ik ervaar dit zelf dus ook, hij bind niet aan een poort, mysqld draait dus wel, maar luistert niet naar tcp verkeer

PSN ID: Aapzak

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Aapzak schreef op 08 januari 2003 @ 01:06:
Dit is nu al de 2e keer dat ik dit lees en ik ervaar dit zelf dus ook, hij bind niet aan een poort, mysqld draait dus wel, maar luistert niet naar tcp verkeer
als het lokaal wel werkt maar via het netwerk niet ->

config file van mysql aanpassen: de regel 'skip-networking' ff commenten

config file in debian is /etc/mysql/my.cnf

It seemed like a good idea at the time

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat is in debian idd standaard, om niet op een TCP poort te luisteren... security enzo. Maar dat heb je ook niet nodig om te connecten. Je kan het altijd proberen natuurlijk.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1