AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)
mysql staat aan ja
ik weet niet hoe ik kan zien op welke host ie draait, maar als ik connect op localhost dan doe ie het wel
phpinfo zegt --with-mysql en laat ook mysql informatie zien
ik weet niet hoe ik kan zien op welke host ie draait, maar als ik connect op localhost dan doe ie het wel
phpinfo zegt --with-mysql en laat ook mysql informatie zien
AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)
apt-get install mysql-server php4-mysql apache
zou voldoende moeten zijn om Apache, PHP en MySQL te installeren (ding sleurt nog zo'n 10-15 packages mee, dat hoort zo)
zou voldoende moeten zijn om Apache, PHP en MySQL te installeren (ding sleurt nog zo'n 10-15 packages mee, dat hoort zo)
Die php codes heb ik gehaald uit de php manual van de betreffende php documentatie. Bovendien werk ik al een hele tijd met php, dus die codes zijn wel goed.
PhpMyAdmin geeft de volgende foutmelding:
Fout
MySQL retourneerde:
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (111)
En daarvoor staan al een hele zooi header fouten
PhpMyAdmin geeft de volgende foutmelding:
Fout
MySQL retourneerde:
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (111)
En daarvoor staan al een hele zooi header fouten
kan je wel gewoon met de prompt in je mysql komen?
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Of even 'telnet localhost 3306' proberen en kijken of je het bannertje ziet. Dan weet je zeker dat mysqld draait en dat je mag connecten.
Op zaterdag 15 juni 2002 11:36 schreef x-force het volgende:
kan je wel gewoon met de prompt in je mysql komen?
Dit kan allemaal ja. Ik kan connecten met de mysql server en databases aanmaken enzo, dus dat werkt allemaal goed. Ik kan inloggen als root, als andere user met password, en dat werkt allemaal prima. Probleem is dat ik vanuit phpMyAdmin niet kan connecten omdat die zegt dat er geen connectie gemaakt kan worden met de localhost.Of even 'telnet localhost 3306' proberen en kijken of je het bannertje ziet. Dan weet je zeker dat mysqld draait en dat je mag connecten.
Dat is ook precies het probleem, want hoe ik dat oplos weet ik dus niet. Vanuit een phpinfo() zie ik staan dat php met (--with-mysql) is gecompileerd.
Dit is nu al de 2e keer dat ik dit lees en ik ervaar dit zelf dus ook, hij bind niet aan een poort, mysqld draait dus wel, maar luistert niet naar tcp verkeer
PSN ID: Aapzak
als het lokaal wel werkt maar via het netwerk niet ->Aapzak schreef op 08 januari 2003 @ 01:06:
Dit is nu al de 2e keer dat ik dit lees en ik ervaar dit zelf dus ook, hij bind niet aan een poort, mysqld draait dus wel, maar luistert niet naar tcp verkeer
config file van mysql aanpassen: de regel 'skip-networking' ff commenten
config file in debian is /etc/mysql/my.cnf
It seemed like a good idea at the time
Dat is in debian idd standaard, om niet op een TCP poort te luisteren... security enzo. Maar dat heb je ook niet nodig om te connecten. Je kan het altijd proberen natuurlijk.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1