Toon posts:

systeemeisen KDE3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de systeemeisen van KDE3, ik kan dit echt nergens vinden. Ik heb een pentium200 met 96MB Ram, volgens mij zal dit wel werken maar zal het redelijk stabiel en snel draaien?

Verwijderd

denk dat dit wel een beetje weinig is. Er zijn ook geen echte systeem eisen het werkt namelijk op elke pc alleen ongelovelijk traag. Maar met een p200 zou ik voor fluxbox gaan oid.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 14:45 schreef ultimate het volgende:
denk dat dit wel een beetje weinig is. Er zijn ook geen echte systeem eisen het werkt namelijk op elke pc alleen ongelovelijk traag. Maar met een p200 zou ik voor fluxbox gaan oid.
Ik gebruik Redhat7.1 en daar is geen RPM voor :( dus zelf compilen dan maar. Hoe lang kan dat duren?

Verwijderd

http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=fluxbox

wat ben ik weer aardig :)

compilen zal denk ik een uurtje of 12 duren op een p200

Verwijderd

ja.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op vrijdag 14 juni 2002 15:51 schreef sjorsie het volgende:
http://www.rpmfind.net//linux/RPM/contrib/libc6/i386/fluxbox-0.1.9-2.i386.html

en deze is voor redhat?
rpm of te wel Redhat Package Manager

Ja dus ;)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 16:12 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Ja dus ;)
mandrake,suse en yellow dog gebruiken ook rpm en niet alle packages die voor deze distro's zijn gemaakt werken op red hat. Als je de moeije had genomen had je ook gezien dat er twee packages speciaal voor mandrake en yellow dog zijn en eentje zonder distro erbij. Verwarring is dus begrijpelijk.

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op vrijdag 14 juni 2002 16:12 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Ja dus ;)
RPM kan je overal op draaien. Volgens mij wordt dat ook gebruikt in SuSE, maar dat betekend niet automatisch dat het in SuSE ook zal werken.

edit:

ultimate is veel te snel voor mij ;)

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op vrijdag 14 juni 2002 15:09 schreef ultimate het volgende:
http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=fluxbox

wat ben ik weer aardig :)

compilen zal denk ik een uurtje of 12 duren op een p200
zolang duurde het nog niet eens op mijn p133 met 32 MB ram. hoogstens 6 uur ofzo. draait wel nice b.t.w. en ja zelf gecompiled. 1 tip, ga er geen zware programma's mee draaien want dan gaat hij wel over zijn nek, maar dat kan ook wel aan de 32 MB liggen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Op vrijdag 14 juni 2002 21:53 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

zolang duurde het nog niet eens op mijn p133 met 32 MB ram. hoogstens 6 uur ofzo. draait wel nice b.t.w. en ja zelf gecompiled. 1 tip, ga er geen zware programma's mee draaien want dan gaat hij wel over zijn nek, maar dat kan ook wel aan de 32 MB liggen.
6 uren? exclusief libqt3 lijkt me...

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik heb mensen gesproken die op een 233 PIMMX kde3 sneller hebben draaien dan kde2 ooit was, en dat was geen bullshit

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• LollieStick
Op vrijdag 14 juni 2002 22:05 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

6 uren? exclusief libqt3 lijkt me...
exclusief qt3, inclusief kdebase, kdelibs, kdenetwork en kdemultimedia (goeie vraag waarom)

Verwijderd

KDE is al te gebruiken op een P166, met 64 MB Ram. Maar verwacht dan geen snelheidsmonster, en start geen Netscape of Mozilla op.
KDE is vaak pas snel te noemen vanaf een P300 met 128 MB ram. in principe geldt, hoe meer ram hoe beter, dus een P166 met 128 MB ram is beter dan een P300 met 64 MB ram.
Jouw systeem is volgens mij voldoende om KDE te draaien.

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:40

not-known

[BI] Crewmember

Op zaterdag 15 juni 2002 12:55 schreef Rinse het volgende:
KDE is al te gebruiken op een P166, met 64 MB Ram. Maar verwacht dan geen snelheidsmonster, en start geen Netscape of Mozilla op.
KDE is vaak pas snel te noemen vanaf een P300 met 128 MB ram. in principe geldt, hoe meer ram hoe beter, dus een P166 met 128 MB ram is beter dan een P300 met 64 MB ram.
Jouw systeem is volgens mij voldoende om KDE te draaien.
ik kan makkelijk Mozilla starten op mn p166 64MB ram hoor. zie hier t levende bewijs, t enige wat zwaar gaat op huis-tuin-en-keuken niveau is mp3's spelen, dan moet je verder nix anders willen doen dan tekst typen ofzow.
maar verder zit ik al weer een hele tijd op deze pc en t bevalt me opzich niet slecht.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
Wagt zal sneller draaien als ik kde3 compile of een rpm installeer?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 16 juni 2002 19:12 schreef sjorsie het volgende:
Wagt zal sneller draaien als ik kde3 compile of een rpm installeer?
Als je compileert en optimaliseert voor je systeem zal het wat sneller draaien. Maar of je het ooit zal merken :?

Wel is het zo dat je zelf dingen kan uitkiezen wat je wilt en niet wilt, zodoende kan je het sneller maken. Maar of je daar een halve dag voor over heb....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• LollieStick
Op zondag 16 juni 2002 20:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je compileert en optimaliseert voor je systeem zal het wat sneller draaien. Maar of je het ooit zal merken :?

Wel is het zo dat je zelf dingen kan uitkiezen wat je wilt en niet wilt, zodoende kan je het sneller maken. Maar of je daar een halve dag voor over heb....
bij KDE is de snelheidswinst echt wel te merken. Bij mij scheelde het bijna 3 seconden om konqueror op te starten met de SuSE i386 RPM's en de sources. Gewoon compilen dus. Het duurt wat langer voordat je er mee aan deslag kunt, maar uiteindelijk heb je er meer voordeel van.

based on AMD Thunderbird 1 Ghz 512 MB RAM -> KDE 3.0.1 (dacht dat dat ook gevraagd werd voor 3.0.1 gezien dat dat de nieuwste is).

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 16 juni 2002 20:14 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

bij KDE is de snelheidswinst echt wel te merken. Bij mij scheelde het bijna 3 seconden om konqueror op te starten met de SuSE i386 RPM's en de sources. Gewoon compilen dus. Het duurt wat langer voordat je er mee aan deslag kunt, maar uiteindelijk heb je er meer voordeel van.

based on AMD Thunderbird 1 Ghz 512 MB RAM
Weet je zeker dat je niet 3.0 met 3.01 vergelijkt? Schijnt dat 3.01 vet sneller is of zo :?

Maar ja, zal het zelf nooit merken. Gebruik toch Gentoo en dan wordt alles sowieso geoptimaliseerd, inclusief basissytem ;)

Ben nu weer gentoo aan het re-installeren op desktop (had het even gedelete omdat ik HDD-ruimte nodig had)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1