Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg zojuist weer mijn KPN rekening voor mijn vaste aansluiting. Deze zag er als volgt uit:

Belbasis abonnement €27.60
Nummerweergave € 1.90
Binnen regio bellen € 0.98
Buiten regio bellen € 5.73
Mobiele nummers € 1.63
0900 € 0.37
0900 BTW vrij € 0.84
Korting voordeelno. € 0.44

Totaal ex BTW €38.61
BTW € 7.18

Totaal bedrag €45.79

Sinds ik Internet via de kabel heb en een mobiele telefoon met een abonnement voor 180 minuten, gebruik ik mijn vaste nummer niet veel meer. Aangezien ik voor maar €9.55 gebeld heb, maar door allerlei bijkomende kosten toch op €45.79 kom, ben ik eigenlijk zoekende naar een goedkopere oplossing. Ik wil echter mijn vaste aansluiting niet missen.

Oplossingen zoals Tele2 zoek ik niet, aangezien deze alleen de gesprekskosten beinvloeden. Iemand een idee hoe ik mijn vaste telefoonkosten (abonnement) wat lager kan maken?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eerst maar eens overstappen naar belbudget.
Verder heb je weinig alternatieven, met jouw belgedrag zou ik wel je vaste nummer opgeven...

Verwijderd

Topicstarter
Wil mijn vaste nummer liever niet opgeven aangezien ik mensen die mij willen bellen niet met hoge kosten op wil zadelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 14:41 schreef KillerAce_NL het volgende:
Eerst maar eens overstappen naar belbudget.
Verder heb je weinig alternatieven, met jouw belgedrag zou ik wel je vaste nummer opgeven...
Ik heb dat nummer van KPN gebeld en daar krijg ik te horen dat het BelBasis abonnement voor mij het meest geschikt is :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf te denken aan een BelBudget abonnement en deze dan combineren met Tele2.
Dus goedkoop abonnement en goedkope gesprekskosten.
Dit moet toch werken?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 14:43 schreef jasperdejong het volgende:

[..]

Ik heb dat nummer van KPN gebeld en daar krijg ik te horen dat het BelBasis abonnement voor mij het meest geschikt is :?
Dat heb ik ook gehad, maar ben nu toch overgestapt naar belbudget. Bel met mijn mobiel, ben wel bereikbaar op een vast nummer, en ik gebruik hem alleen nog maar voor girotel. Ik hou hem nog welsteeds aan want wanneer ik veel geld heb, komt er een cistron maxx abbo :9~

Nadeel is dat wel een belkosten per min. duurder zijn, maar ja als je nauwelijks belt, dan blijf je binnen het bedrag dat wanneer je normaal voor het bel basis abbo zou kwijt zijn

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 15:33 schreef jasperdejong het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een BelBudget abonnement en deze dan combineren met Tele2.
Dus goedkoop abonnement en goedkope gesprekskosten.
Dit moet toch werken?
werkt niet, geven ze ook aan,kan niet met tele 2 of een andere goedkope aanbieder

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 22:10
BelBudget icm ADSL is niet mogelijk, helaas.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22

Masselink

Voor de dorst

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/spam.gif

Koffie en meer...

Verwijderd

sloop Nummerweergave eruit, vrij nutteloos imo...

• POLICE
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-03 19:11
hey.. dan moet je overstappen op UPC telefonie want daar zijn de abbo kosten lager, ik neem het nu maandelijks, bij de kpn betaal je 16,43 per maand en bij upc is dat 14,50 plus de tariefskosten zijn goedkoper dan bij tele 2 en kpn, als je tele 2 neemt moet je zoiezo nog de abbo kosten bij de kpn betalen. Als je intresse hebt dan kan ik het voor je regelen, ik werk namelijk daar. Dit zijn trouwens inc. btw bedragen.

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Op zaterdag 15 juni 2002 01:17 schreef POLICE het volgende:
hey.. dan moet je overstappen op UPC telefonie want daar zijn de abbo kosten lager, ik neem het nu maandelijks, bij de kpn betaal je 16,43 per maand en bij upc is dat 14,50 plus de tariefskosten zijn goedkoper dan bij tele 2 en kpn, als je tele 2 neemt moet je zoiezo nog de abbo kosten bij de kpn betalen. Als je intresse hebt dan kan ik het voor je regelen, ik werk namelijk daar. Dit zijn trouwens inc. btw bedragen.
Als jij dan toch daar werkt, regel dan dat ik internet via de kabel krijg!
Over een beloning komen we wel uit!
En nee, ik heb al 100keer gebeld en we hebben dus echt geen mogelijkheid om een kabelabbo te nemen!
Misschien kun je mij ook vertellen of Gemeentes kunnen dwarszitten?

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-03 21:50
Heb hier hetzelfde probleem. De kosten van de telefoonrekening bestaan voornamelijk uit vaste kosten, en bellen is een of twee euro per periode.
Telefoon via UPC lijkt me helemaal niets. Ze hebben al problemen om m'n internetverbinding 24 uur per dag 365 dagen per jaar werkend te houden, hoe zit dat dan wel niet met telefoon???
Als m'n internetverbinding het niet doet merk ik dat zelf, als m'n telefoon het niet doet merk ik het zelf niet, dat vind ik vervelend.

Een heleboel mensen die eerst overgestapt waren op priority (telefoon via UPC) zijn daar allemaal van terug gekomen en zijn weer bij KPN.

Ik ga denk ik toch maar voor alleen een mobiel abo, als er iemand belt die het vervelend vind 06 te bellen bel ik wel terug.

• POLICE
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-03 19:11
hey.. pinolief stuur ff een mailtje naar <font color="red">verwijderd</font> met je mobiel nr. of nr. ofzo dan bel ik je op en regel ik het voor je.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 03:34 schreef POLICE het volgende:
hey.. pinolief stuur ff een mailtje naar <font size color=red>Verwijderd</font> met je mobiel nr. of nr. ofzo dan bel ik je op en regel ik het voor je.
Krijg je soms provisie ??????

• Pc123
Bellen via de kabel heeft ook abbo kosten, als je er toch bijna geen gebruik van maakt kan je net zo goed BelBudget nemen zonder al het gedoe, monteur die niet komt, aansluiting die niet werkt etc.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22

Masselink

Voor de dorst

Op vrijdag 14 juni 2002 16:14 schreef Masselink het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/spam.gif
niemand geinteresseerd in Internet telefonie incl. gebeld worden via een eigen nummer. en dat allemaal met je eigen huistoestel ?

Koffie en meer...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 03:34 schreef POLICE het volgende:
hey.. pinolief stuur ff een mailtje naar <font color="red">verwijderd</font> met je mobiel nr. of nr. ofzo dan bel ik je op en regel ik het voor je.
Ik weet niet waar je mee bezig bent, maar het riekt naar oplichting, óf je bent bezig het forum commerciëel uit te buiten, en geen van beide is hier gewenst. Het vriendelijke verzoek daarmee op te houden.

Verwijderd

UPC ???? :r :r
Stuurde mij vorige week een pissig briefje, dat ze het bedrag van september 2001 á €6836,00!! nog steeds niet ontvangen hadden en dat mijn bank dit bedrag "gestorneerd" had.....

UPC... Laat me niet lachen... (de helft van de tijd geen kiestoon, en mocht je klachten hebben mag je de "beruchte" UPC helpdesk bellen.....)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Op zaterdag 15 juni 2002 01:17 schreef POLICE het volgende:
Ik zag pas ergens dat het helemaal niet meer 20% goedkoper is dan KPN, bovendien adverteerden ze met 20% goedkoper dan KPN BelBasis. Kan helaas de link niet meer vinden, maar goedkoper is het niet. Bovendien moet je dan zo'n lelijk priority modem in huis nemen,die werkt ook op stroom en tel ook de aansluitkosten erbij.
En als je buurman je CAI doorkapt heb je geen telefoon meer..trust me, CAI raakt sneller beschadigd dan KPN lijnen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:02

Shunt

Boe

Op zondag 16 juni 2002 23:54 schreef hoolie_v het volgende:
UPC ???? :r :r
Stuurde mij vorige week een pissig briefje, dat ze het bedrag van september 2001 á €6836,00!! nog steeds niet ontvangen hadden en dat mijn bank dit bedrag "gestorneerd" had.....

UPC... Laat me niet lachen... (de helft van de tijd geen kiestoon, en mocht je klachten hebben mag je de "beruchte" UPC helpdesk bellen.....)
WAAAAAAAAAAAAAH je moet naa het telefooneren de horen op de tel leggen :+

mare dam dat is veel geld zal wel een foutje zijn hoop ik
maar idd UPC :r :r :r :r heb er zelf ook effe op gezeten kreeg ook zon praatje van wij zijn goedkoper maar als dat inhoud geen sevis en kontinu fouten dan zeg ik NOOIT MEER

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

6/17/02
Reclame van UPC, uitgezonden via het eigen informatiekanaal, voor het product Priority Telecom is misleidend. misleidende reclame UPC
De mededeling en u belt via Priority Telecom tot 20% goedkoper is te absoluut en daardoor misleidend.
De uitzonderingen daarop zijn in zodanig kleine letters en cijfers in beeld gebracht dat deze niet dan wel nagenoeg niet leesbaar zijn. Bovendien is adverteerder in de opsomming van de uitzonderingen niet volledig aangezien geen voorbehoud is gemaakt ten aanzien van internationale gesprekskosten.

Voorts overweegt de Commissie dat, nu het door adverteerder gehanteerde starttarief voor nationaal bellen (te weten: euro 0,0500) hoger is dan het tarief dat bij KPN BelBasis in rekening wordt gebracht (te weten: euro 0,0454), niet onder alle omstandigheden bellen via adverteerder voor de beller voordelig uitpakt. Het te behalen voordeel is afhankelijk van het individuele belgedrag.

Adverteerder vergelijkt, voor de haalbaarheid van het in de uiting genoemde voordeel, de totale gesprekskosten van een 100 minuten durend gesprek tijdens piekuren via Priority Telecom met die van een dergelijk gesprek via KPN BelBasis. Dit voorbeeld betreft echter een allerminst gangbare situatie.
Dat het geclaimde voordeel onder bijzondere omstandigheden in theorie haalbaar is, rechtvaardigt niet het in de uiting in zo algemene bewoordingen genoemde voordeel.

Gelet op het bovenstaande acht de Commissie de uiting misleidend als bedoeld in de artikelen 7 en 14 aanhef en onder a van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Voorts is er geen sprake van een objectieve wijze van vergelijken als bedoeld in artikel 14 aanhef en onder c NRC.

Aangezien de Commissie adverteerder al meermalen heeft aanbevolen om niet meer in strijd met de NRC reclame te maken voor Priority Telecom heeft zij besloten deze uitspraak openbaar te maken.

Voor nadere informatie: Stichting Reclame Code, mevrouw Mr P.E.C. Ancion-Kors tel. 020 6960019

voor nadere informatie: mevrouw Mr P.E.C. Ancion-Kors tel. 020 6960019

(Bron: mededeling Reclame Code Commissie)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je wel wilt dat je vaste telefoon ALTIJD berijkbaar is, dan moet je volgens mij dus geen UPC nemen, omdat ik daar toch wel negatieve dingen over hoor.

🌞🍃

• Pc123
Een vaste lijn van KPN ligt nooit plat, en de service van KPN is echt geweldig vergeleken met UPC, ik heb de KPN monteur 1x nodig gehad, een of andere sukkel had de kabel opgegraven 100 meter verderop, hij kwam de volgende dag. Bij UPC duurt het minimaal 3 weken inclusief om de 2 dagen bellen en de directeur erbij halen.

Verwijderd

hmm je kan toch ook via plimo over de kabel bellen ? :)
is dat niks?

• Pc123
De betrouwbaarheid daarvan is niet alles en je weet nooit wanneer ze falliet gaan. Ik kan me voorstellen dat je dan toch liever een gewone telefoonaansluiting hebt. Als je echt heel goedkoop wil bellen is dat natuurlijk ook een mogelijkheid.
Pagina: 1