Webpagina halverwege stoppen

Pagina: 1
Acties:

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Heb net een discussie hier gehad wat er nou precies gebeurt als je een webpagina ophaalt, en het duurt ff, de pagina is half geladen, nog enkele grote plaatjes en je denkt, lama... en je drukt op STOP of escape....

De browser laat dan de half geladen pagina's zien.

Maar wat gebeurt er dan met de rest van die pagina? Die zijn neem ik aan onderweg naar je pc. Wordt alles wat onderweg is alsnog doorgestuurd en pas in je pc 'verwijderd'? Of gebeurt dit al eerder? :?

Maakt het nu uit qua netwerk performance of je een zware webpagina stopt of niet?

Voorbeeld: [topic=518650/1/75]

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Aangezien plaatjes met aparte HTTP-requests worden geladen, wordt het laden van plaatjes in ieder geval afgebroken. De pagina zelf krijg je vermoedelijk gewoon binnen, en aangezien dat vaak gewoon pure tekst is is dat ook niet zo'n bezwaar :).

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Waarschijnlijk wordt er een signaal naar de webserver gestuurd dat het ophalen kan stoppen. Alle aankomende pakketjes zullen dan denk ik gewoon "vernietigd" worden. (op de tussenstations bedoel ik ;))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• La_Pazz
Op vrijdag 14 juni 2002 14:37 schreef Marv het volgende:
Waarschijnlijk wordt er een signaal naar de webserver gestuurd dat het ophalen kan stoppen. Alle aankomende pakketjes zullen dan denk ik gewoon "vernietigd" worden. (op de tussenstations bedoel ik ;))
Ja, waar dan? Alleen op je eigen pc? Of misschien ergens op een knooppunt?

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 14:35

Glabbeek

Dat dus.

Nadat de HTML binnen is wordt per embedded element (waaronder dus de images) een nieuwe sessie met de webserver opgezet om deze op te halen. Wanneer het object binnen is wordt de sessie weer gesloten, waarna voor het volgende object het verhaal weer opnieuw begint. Als je dus halverwege de transfer stopt zal de browser de rest van de images niet meer ophalen.

En zo is het maar net.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op vrijdag 14 juni 2002 14:38 schreef La_Pazz het volgende:

[..]

Ja, waar dan? Alleen op je eigen pc? Of misschien ergens op een knooppunt?
Ik denk op die knooppunten... ik weet het ook allemaal niet zeker maar dit lijkt me het meest logisch ;)

En meestal zitten er behoorlijk wat knooppunten tussen jouw pc en een website (voorbeeld: tracert www.tweakers.net) :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• La_Pazz
Op vrijdag 14 juni 2002 14:39 schreef Glabbeek het volgende:
Nadat de HTML binnen is wordt per embedded element (waaronder dus de images) een nieuwe sessie met de webserver opgezet om deze op te halen. Wanneer het object binnen is wordt de sessie weer gesloten, waarna voor het volgende object het verhaal weer opnieuw begint. Als je dus halverwege de transfer stopt zal de browser de rest van de images niet meer ophalen.
Ok, duidelijk.
Maar van de sessie die bezig is, komt van dat plaatje de rest nog binnen (maar wordt 'vernietigd'?)
of gebeurt dat eerder bijv op een knooppunt? (En hoe weet dat knooppunt dat ie dat mag verwijderen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is dat ook niet verschillend met welke browser je het doet? :?
Ik kan me herinneren toen ik een hele trage PC had, en als ik dan tijdens het laden van een page bij IE op de stopknop doet hij gewoon nog vrolijk verder rateld.
Maar als ik dat met Netscape/Opera deed, stopte m'n computer ook echt direct. Dus ik denk dat daar toch ook wel een verschil in zit. :)

🌞🍃

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Crazy D

I think we should take a look.

Data die al verzonden is komt gewoon binnen (zul je waarschijnlijk alleen merken als zowel jij als de server een 0.01 kb/s verbinding hebben of zo ;)), wat de browser vervolgens met die pakketjes doet is zijn pakkie an ;)
Ik neem aan dat er in het http protocol ook een stop/abort message zit, dus dat zal er verstuurd worden naar de server zodat die iig stopt met de rest van de zooi te versturen :)
Plaatjes staat hierboven al, maar dat zal dus op zo'n zelfde manier gaan.

Anders download je de source van mozilla en check je ff wat er gebeurt als je op de stop ramt ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1