Toon posts:

[IBM] bios blijft het als 32 gb. zien ipv 40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faqs al door gelezen en alle 30 post die hiermee te maken hebben , en ik heb nu ook al (alles?) geprobeerd, maar de pc blijft het als 32 gig zien ipv 40. Zelfs met een progje van IBm zelf ziet hij niet dat het stiekem toch 40 gig is.Het gaat om de IBM 120 GXP 40 gig. in een p3 500Mhz. Bios update heb ik al gedaan, maar ook dat maakt geen verschil. Ook partities zijn al gemaakt.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 20:32
Heb je de schijf al geprobeerd op een andere pc?
Zou kunnen zijn dat de schijf op 32GB staat gejumperd.

Mijn Firewizzie

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:44
Wie ziet hem als 32 Gb?? De bios of het besturingssysteem?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de IBM heb je keuze uit tig verschillende jumper settings. Ik heb hem staan op de 2 gig. device 1 slave. Als ik hem op de 15 or 16 heads device 0 master of device 1 slave zet dan ziet de bios hem al helemaal niet.
Ook niet als ik hem op cable select zet. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bios en XP zien hem allebij niet als 40 gig

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Probeer eens een BIOS-Update, omdat de schijf vrij groot is heb je kans dat je huidige BIOS dit niet ondersteund. Als je al een vrij nieuwe BIOS hebt dan zou de schijf mischien (zoals al gezegd) verkeerd gejumperd zijn. Probeer de schijf eens in een andere PC...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Bios update heb ik al gedaan. Maar aangezien ik een oud moederbord heb was de laatste update van midden 99. En ook bij die versie (1.7 ) ondersteund hij dat nog niet. Ik heb net weer alle jumper settings geprobeerd en hij doet het echt alleen als ik hem op de 2 gig. device 0 of 1 slave of master zet. :'( .

• sikko.info
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-03 13:57
Bij sommige mobo's zeggen de fabrikanten gewoon dat ie niet meer dan dit aan kan, ik heb zelf zo een HPtje, die denkt zo over meer dan 8gb, en er staat gewoon op de site: Sorry, maar je moet op een gegeven moment accepteren dat ie oud is......

Sta je dan.....

Reprap: Maak je eigen spullen met je eigen printer! kijk op http://ikmaak.nl voor meer info.

Pagina: 1