Kazaalite vertraagt mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Zodra ik Kazaalite opstart wordt mijn pc erg traag (CPU usage springt naar minimaal 90%). Eerder had ik hier nooit problemen mee, maar nu dus wel. Ik heb al geprobeerd om een oudere versie te gerbuiken, maar dat lost niets op. Weet iemand hier mischien waar dat aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Oh ja, mijn pc heeft een amd 900 MHz processor en 256MB geheugen. Als os gebruik ik windows 2000.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Zoiets heb ik gehad met Kazaa.... toen heb ik het helemaal verwijderd (handmatig) en Kazaa Lite erop gezet (was volgens mij net uit :)).

Probeer dus eens een uninstall en verwijder dan handmatig alle overgebleven files.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vergeet niet voordat je Kazaalite instaleert. eerst kazaa eraf te gooien, en daarna eerst adaware over de computer heen te gooien

daarna instaleer je de nieuwste Kazaalite. en dan zal alles naar behoren moeten werken

je kan eventueel ook op www.kazaalite.nl en dan host file. die toevoegen, dan mis je weer een gedeelte van stomme banners :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit probleem wordt hier ook genoemd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13121698#13121698
en hier:
[topic=501095/1/100]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Kazaa heeft volgens mij sinds de laatste format niet meer op deze pc gestaan. En volledige uninstall en opnieuw installeren had ik al geprobeerd.
Op vrijdag 14 juni 2002 14:15 schreef blackd het volgende:
Dit probleem wordt hier ook genoemd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13121698#13121698
en hier:
[topic=501095/1/100]
Ik had al wel gezocht maar niks gevonden, maar ik zal daar nu ff kijken.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Let wel op !

Als je daarna nog eens ad-aware runt zegt ie dat ie weer een spyware bestand heeft gevonden in KazaaLite. Niet verwijderen ! Dit is namelijk een nep bestand.

Mijn vader leest namelijk de NRC en daar stond laatst iets over adaware in. Hij meteen gedownt en dat kazaalite bestand vernietigt. Tot 2x toe.

nikszolekkeralss.exe

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:43
Precies hier hetzelfde probleem viel me eigelijk net pas op toen ik veel programma's aan had en Kazaa Lite ook .... hoe kan ik dit voorkomen ?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 14:33 schreef likkepot het volgende:
Als je daarna nog eens ad-aware runt zegt ie dat ie weer een spyware bestand heeft gevonden in KazaaLite. Niet verwijderen ! Dit is namelijk een nep bestand.
Dat weet ik ja, maar daar waarschuwt Kazaalite ook voor tijdens de install. Dat jou vader dat niet wist is wel logisch, maar ik ben de enige gebruiker van deze pc. Dat soort dingen weet ik dus. Toch bedankt voor de waarschuwing

En in die andere twee (bovengenoemde)topics heb ik niet echt een oplossing voor het probleem gezien.

[edit]
Dat heb ik blijkbaar toch wel, want nu doet kazaalite weer normaal. Dan moet het aan (een van de) volgende dingen liggen.
• De functie 'optimal bandwidth use when pc is idle' moet je uitzetten.
• Nadat je kazaalite de eerste keer draait na een nieuwe installatie moet je enige tijd wachten.

Verwijderd

snellere pc halen :p

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 14:44 schreef Chainsaw1984 het volgende:
snellere pc halen :p
|:(

Verder iedereen bedankt voor hun reactie. zoals ik al zie werkt het nu bij mij weer naar behoren. Ik hoop dat het probleem nu ook bij anderen opgelost is.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Alle oplossingen die er worden aangedragen werken niet. Ik heb zelf een AMD2400+, ASUS a7v8x @2.21Gig....dus aan een trage pc ligt het niet...Zodra ik Kazaa, Kazaa-Lite, Kazaa++Special Edition etcc installeer (zelfs na een volledige nieuwe fresh install van windows) blijft m'n systeem bijna freezen als die draait. Super traag 98% CPU usage...Heel raar...Help

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
DJ Victor, als je je bandbreedte niet correct instelt, d.w.z. sneller instelt dan je hebt, gaat je PC sowieso nekken...
Stel je bandbreedte eens iets lager in, en vink de optie :"Use optimal Bandwidth when PC is idle" uit.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
same problem here, hij gaat vooral over z'n nek als ik gesearched heb, wanneer hij bezig blijft met dat "Autosearch More" gedoe...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik heb dat soort problemen pas als ik met searchen boven de 10.000 gevonden files uit kom. :P

Wanbeleid is ook beleid.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Ik had het ook. Eerst met Kazaa maar later ook met Kazaa Lite. Dan maar WinMX erop.

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met eMule en toen heb ik eMule + geinstaleerd en toen ging mijn CPu ratio op 2 % staan, dus dat is wel mooi, alleen vindt ie heeeel weinig bronnen bij alles wat ik download, en bij eMule was dat niet, weet iemand hoe dat komt?

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 22:01

aXe

[#]aXe

Kazaa/Kazaa Lite kappen hier op een gegeven moment ook automatisch mee. Ik had op een gegeven moment een hele grote file en daar ging ie gewoon door crashen. Daarna kan je het niet meer opstarten en dan kan je het net zo goed deinstalleren. Is nu al 4x gebeurt en heb kazaa maar opgegeven. Volgens mij hebben ze een timertje erin gezet die hem onbruikbaar maakt na een tijdje...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aXe schreef op 02 August 2003 @ 23:07:
... Volgens mij hebben ze een timertje erin gezet die hem onbruikbaar maakt na een tijdje...
waarom zouden ze dat doen? :?

Verwijderd

Truukje om het gebruik van je CPU en HDD te verminderen: downloads die niet verder gaan [Searching..... of More Sources Needed], of met 0.1 kbps verdergaan: pauseren. Klinkt heel stom, maar het werkt!

Verwijderd

Kaaza.... Je weet waar je aan begint, dus je pc gewoon van alle kanten dichttimmeren !!!

Verwijderd

Dacht al dat ik de enigste was....no more kazaa on my mean machine :D

Verwijderd

misschien omdat kazaa best wel veel spyware en adaware heeft :( , dat vreet naar mij idee veel aan je cpu !

ik heb dat gehad met direct connect :'( , das ook een soort share programma 8)

maarja nu geen last meer van ;)

trouwens probeer kazaa lite : www.k-lite.tk

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 21:58 ]

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 09:27

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Kazaa heeft alleen adaware en geen spyware.
Die CPU load is er trouwens ook in kazaa lite.

Sometimes human's are...

Pagina: 1