Notebook versus Desktop PC

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Hej Makkers,

Vroeg mij eigenlijk af wie (net als ik) definitief overgestapt zijn van desktop pc naar laptop?.

Deel je ervaring hier!!!..

Mijn ervaring is: Eindelijk rust na al die herrie van een Big Tower. Plus deze notebook heeft dezelfde prestaties als een desktop, gamen geen probleem, DVD kijken CD branden noem maar op!!!

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Helemaal mee eens !
Ik gebruik m'n desktop alleen nog maar om.. uhm... af en toe wat te downloaden.

Gevaar is alleen dat je overal en altijd kunt werken ;)

Kortom: ideaal zo'n laptop.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Mee eens, mijn desktop staat enkelt aan als server..donwloaden doe ik op de Laptop gaat naar mijn gevoel een stuk sneller...

Heerlijk relax voor de buis beetje internetten..
Op vrijdag 14 juni 2002 14:00 schreef RobRoy het volgende:
Helemaal mee eens !
Ik gebruik m'n desktop alleen nog maar om.. uhm... af en toe wat te downloaden.

Gevaar is alleen dat je overal en altijd kunt werken ;)

Kortom: ideaal zo'n laptop.

Verwijderd

Volgens mij houdt de desktop-pc toch nog steeds zijn voordelen. Vooral in games denk ik dat je nog een groot voordeel hebt bij de "normale" pc.
Natuurlijk is het wel tof om overal op internet te kunnen en zo. :)
Volgend jaar koop ik mij trouwens zelf ook een portable voor het meeste werk op te doen...maar mijn tower blijft toch mooi waar hij is en krijgt ook nog regelmatig upgrades dan.
Naar mijn smaak hebben ze nog steeds beiden hun voordelen. De stilte is uiteraard een groot voordeel samen met de draagbaarheid voor portables...Maar de prijs om dezelfde prestaties te krijgen ligt wel veel hoger. En ook upgraden gaat nog steeds makkelijker met een normale pc.
Volledig overstappen op enkel portables zit er voor mij niet echt in dus.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Marc H

- - Is wakker - -

Grote nadeel is de prijs van laptops, en het moeilijke/onmogelijke upgraden. Ik heb de mazzel dat ik van mijn werk sinds dinsdag een Dell latitude C810 tot mijn beschikking heb, die ik op het werk gebruik als werkstation. maar ik zou zelf nooit zo'n laptop aangeschaft. 3500 euro vind ik niet bepaald een bedrag dat ik over heb voor een laptop. hoe fijn deze dell ook werkt.

maar idd, de stilte is heerlijk, en als ik het vergelijk met mijn xp1800 athon thuis, zou ik hier best aan kunnen wennen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
(kick)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 16:38 schreef silitek het volgende:
(kick)
waarom :?
er is toch geen probleem?
Als iemand een andere ervaring heeft komt hij vanzelf wel hoor :z.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 16:40 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

ByMeSDy toch :+

Ik heb trouwens zelf een laptop maar overstappen vind ik een te grote stap. Ik speel nog wel eens games en ik ben totoaal gewend aan m'n 17" scherm, dat eerste is vooral het probleem bij laptops.
De prijzen zijn vrij hoog bij laptops en als alleen de processor wat uit de tijd is moet ik alweer een hele nieuwe laptop kopen.

Laptops zijn leuk om te gebruiken als bij-systeem, maar als vaste workstation vind ik het maar niks :X

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ik heb allebei:

Laptop voordelen:
• Kleiner
• Minder herrie
• Overal makkelijk mee te nemen

Desktop voordelen:
• Uitbreid-baar
• Compleet naar eigen smaak te maken (Hardeware matig dan)
• Als er een onderdeel kapot en/of verouderd is kan je het gewoon vervangen zonder de hele configuratie opnieuw te kopen

Ik heb het zelf sterk overwogen om compleet op laptop over te gaan.. Maar vooral punt 2 en 3 weerhouden me ervan

edit:

500e post :) WOHOOO!! :) *D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 16:40 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

joh.. als jij hier niks te melden hebt reageer dan gewoon niet OK? ga maar in Stoute Usertjes of whatever zitten janken..

[ontopic]

ik heb zelf een laptop en een desktop. Ik zou mn desktop voor geen goud weg willen doen. De laptop is een celeron 800 met 256MB en de desktop een athlon 1000 met 512MB. ten eerste is mn desktop vele malen sneller, ook gewoon in windows. Een laptop met gelijke specs als desktop blijft toch altijd trager denk ik door de energiezuinige hardware etc. De harddisk draait ook langzamer en is dus langzamer. Gewoon voor word of internet voldoet mn laptop wel, maar wat geavanceerdere programma's (photoshop etc.) draai ik liever op mn desktop. Ook het toetsenbordje vind ik zwaar irritant.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 16 juni 2002 17:11 schreef rick_h het volgende:
joh.. als jij hier niks te melden hebt reageer dan gewoon niet OK? ga maar in Stoute Usertjes of whatever zitten janken..
Denk om je bloeddruk joh.. ;)
De harddisk draait ook langzamer en is dus langzamer.
Hij's ook kleiner (2,5") waardoor met een lagere (4200) snelheid toch dezelfde transferrates haalbaar zijn.

Voor mij is m'n vleptop een stuk gereedschap, daar staan dan ook de admin-tools op die ik voor m'n werk gebruik.
Met andere woorden, mijn laptop is ook echt een work-station :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

voordelen laptop:
• overal kunnen werken
• stiller
• minder draden

nadelen laptop
• klein scherm
• te weinig geheugen
• geen dual processors
• prijs
• vaak kleine harde schijf en tragere schijven
• batterij
• minder zware grafische kaart

Dit is een vergelijking met de workstation waarop ik werk, voor thuis vind ik minder nadelen.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zeg rick, doe ff normaal zeg.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 17:25 schreef BackSlash32 het volgende:
Hij's ook kleiner (2,5") waardoor met een lagere (4200) snelheid toch dezelfde transferrates haalbaar zijn.
Dat slaat dus echt totaal nergens op...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb zelf trouwens ook een laptop en een desktop, maar ik werk op beide...
Op mijn laptopje zit ik meestal te HTML-en en op mijn desktop doe ik dingen als Fotosjop enzo.. beetje verdelen. :)

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Mee eens, desktop is sneller zeker onder windows. Maar tis het gemak waarmee je op een laptop uit de voeten kunt. Gamen is ook nog wel te doen met z'n gforce2 chippie, weleenswaar het geluid blijft zwaar achter. Hoewel deze Harman/Kardon speakertjes niet onaardig klinken.

uitbreiding mogelijkheden is nihil, maar voor mij meer dan genoeg: PIII 1.1, gforce2 32mb, 30gb , 512mb DVD/CDR-W combo drive, 15" 1600x1200 als je dit in een compactdoosje heb wat (op een beetje zoemen na) absoluut stil is, leg je het toch niet helemaal af tegen een desktop pc??..toch??

[..]

[ontopic]

ik heb zelf een laptop en een desktop. Ik zou mn desktop voor geen goud weg willen doen. De laptop is een celeron 800 met 256MB en de desktop een athlon 1000 met 512MB. ten eerste is mn desktop vele malen sneller, ook gewoon in windows. Een laptop met gelijke specs als desktop blijft toch altijd trager denk ik door de energiezuinige hardware etc. De harddisk draait ook langzamer en is dus langzamer. Gewoon voor word of internet voldoet mn laptop wel, maar wat geavanceerdere programma's (photoshop etc.) draai ik liever op mn desktop. Ook het toetsenbordje vind ik zwaar irritant.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik vind een laptop eigenlijk zwaar kut. Ik vind het absoluut niet fijn tikken, laat staan muizen...

Op de een of andere manier lukt het mij niet om goed 'scherp' beeld te krijgen als ik ook maar een milimeter in de zon zit, en verder vind ik het een beetje te fragiel en te duur.

Maar als je het nodig hebt voor je werk zal het wellicht ideaal zijn. Ik blijf denk ik toch nog (in ieder geval tot ik studeer) bij m'n desktop :z

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 17:28 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Zeg rick, doe ff normaal zeg.
sorry excuses! Maar ik was een beetje geirriteerd (en dat is zeer zwak uitgedrukt) omdat ie net al een topic van mij heeft gemeld en daardoor op slot is gegaan. En dan lees ik hier weer zo'n corrigerende opmerking van hem zonder dat ie echt iets nuttigs te melden heeft.. het blijkt dat deze meneer er zijn hobby van heeft gemaakt om zo oplettend te zijn en dingen te melden. Maar ik moet me natuurlijk niet via dit topic op hem uitleven. Nogmaals sorry!

[ontopic]
Mee eens, desktop is sneller zeker onder windows. Maar tis het gemak waarmee je op een laptop uit de voeten kunt. Gamen is ook nog wel te doen met z'n gforce2 chippie, weleenswaar het geluid blijft zwaar achter. Hoewel deze Harman/Kardon speakertjes niet onaardig klinken.
Dan heb je al duidelijk een betere laptop dan die ik heb (en zit je ws. ook in een hele andere prijsklasse...) Met een geforce kaartje zul je idd wel redelijk kunnen gamen lijkt me.. in die van mij zit een trident 8mb kaartje.. niet vooruit te branden.

Maar het gemak is idd een enorm voordeel. Deze vakantie neem ik hem gewoon mee om foto's van mn digicam op te zetten enzo. Op school hebben we ook door het hele gebouw inplugpunten zodat je overal kunt aansluiten op het netwerk en kunt internetten (100Mbit :P) . Dat is echt ideaal :)
ja dta is misschien wel een beetje waar.. maar in de praktijk zijn die schijfjes toch een stuk trager.. die van mij iig wel ;) Downloaden met 100Mbit kan niet eens omdat de harddisk het gewoon tegenhoudt..

Verwijderd

Tsja ik vind vooral de prijs een groot nadeel voor de aanschaf van een gelijkwaardige pc. Dus ik zal nog niet overstappen, en het beeldscherm is uiteraard wat kleiner van een laptop, Terwijl ik liever alles een beetje groter bekijk. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tja, als ik moet kiezen wordt het toch echt mijn desktop.

redenen
1. een 22" monitor is voor een notebook niet te doen
2. meer dan 40GB hdd zit er nog niet in notebooks.
3. meer dan 1GB Ram past er niet in notebooks.
4. makkelijker uit te breiden.

Zelf heb ik zowel desktops als een notebook btw.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Tja, gelijk heb je. Maar tis net wat voor jou voor toepassing is. 22" hoeft voor mijn niet aangezien ik TFT boven CTR verkies. Meer schrijfruimte dan 30g is ook niet nodig ( kan altijd nog wat op m'n server dumpen). 1gb ram is aardig maar beetje overkill...

quote]Op zondag 16 juni 2002 18:23 schreef Terw_Dan het volgende:
tja, als ik moet kiezen wordt het toch echt mijn desktop.

redenen
1. een 22" monitor is voor een notebook niet te doen
2. meer dan 40GB hdd zit er nog niet in notebooks.
3. meer dan 1GB Ram past er niet in notebooks.
4. makkelijker uit te breiden.

Zelf heb ik zowel desktops als een notebook btw.
[/quote]

Verwijderd

Voor internet en office vindt ik mn laptop ideaal! Komt misschien ook omdat ik geen modem in mn desktop heb, en op de faculteit op een T1 lijn kan inpluggen :)

Zodra ik begin met meer grafische apps (PS, illustrator, QuarkXpress etc) dan is mn desktop toch favoriet. Een stuk tragere proc, maar wel een snelle HD, genoeg ram, en niet te vergeten een 17" en een 14" monitor!

Ook de uitbreidbaarheid vindt ik een groot pluspunt. Een laptop is natuurlijk ontzettend koel, kijk maar es naar de reacties als je in de trein een DVD zit te kijken, maar teringduur is het wel! :(

Verwijderd

ik gebruik mijn laptop als hoofd pc, een desktop pc komt er pas als ik geld heb en de laptop te langzaam is geworden.

maar ik ben geen gamer, dus de snelheid van de laptop is voor mijn gebruik genoeg :)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13
Maar een laptop is verhoudingsgewijs gewoon duurder. Koop nu maar eens een Pentium III 1000MHz, 256MB, 40GB, Geforce 3 desktop die is echt stuk goedkoper dan dezelfde specs als laptop.
Uitbreidbaarheid is echt een groot probleem voor iemand die aardig wat gamed, die heeft om het half jaar een nieuwe videokaart nodig. Dus dan moet je elk half jaar een nieuwe laptop kopen.