welke router?

Pagina: 1
Acties:

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Ik krijg binnenkort een kabelmodem en ik wil graag een routertej erachter hangen.
WIl wel een goeie.
Zit zelf aan 1 van de volgende te denken:
-Cisco uBR900
- 3com 3CR855
- 3com 3CR856

Welke van deze is de beste? Of heeft iemand een heel goed ander advies?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Worden er slechte routers verkocht dan?
Ik denk dat je bedoelt dat je een high-end model wilt.

Specs zul je toch echt zelf moeten vergelijken, wij kunnen geen beslissing voor je nemen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet je wel wat de prijs is van die dingen?

• navyseal44
  • Laatst online: 31-07 08:49
OK, bedoel dus high end als je het zo wilt omschrijven.
Gaat me niet zozeer om de specs maar meer om goede/slechte ervaringen of goeie alternatieven.

Heb tot nu toe van die cisco nog geen ptrijs omdat ik nog niemand heb gevonden die ze levert.
maar die 3com 3C855 kost 124

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 16:00
Waarom geen e-tech router? Die heb ik afgelopen week aangeschaft. Die werkt ook heel goed en is niet duur. Heb er €115 voor betaald inc. rembours kosten.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55

Predator

Suffers from split brain

Euhm...

Is dat voor thuisgebruik :?

Want die cisco uBR900 die jij voorsteld kosten zo wat minimaal 4x de prijs van de modale thuisrouter.

Die 3coms kosten iets minder dan ik dacht :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb zelf een Vigor 2200e van Draytek.
die doet PPTP, PPPoE, DHCP, IPSEC, NAT enzo.
heerlijk apparaatje, en als ik nog een keer adsl neem gaat het ook gewoon werken.
ik geloof dat deze nu 185 euro kost.
En je hebt lokaal gelijk alles 100Mbit als je een beetje knappe NIC's erbij hebt :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die 3com is idd niet duur +/- 95 dollar.
Maar dan neem ik liever een Draytek, daar zit goede support op en een NL helpdesk.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

ik heb een repotec en dat ding draait perfect hier! print server erop , ook super handig! kostte me "maar" 111 euro's , is ie zeker waard

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Neem een SMC 7004ABR.

dat is de beste en 'professioneelste' thuisrouter die ik ken.

daarnaast moet je opletten, want cisco ondersteunt niet standaard DHCP client in hun IOSsen. Ik weet niet hoe dat bij die 3coms zit.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
Nou ik het kortgeleden bij www.twp-computers.nl eentje gekocht van het merk smc. een 4 poorts switch incl router. Waarom ik speciaal deze heb genomen is omdat hij op de uitgaande poort ook 10/100 heeft. Dat vind je niet zoveel. Hiervoor had ik de d-link 701 en die heeft een 10 poort naar buiten en een 10/100 naar binnen (dus geen switch/hub erbij).
Nu heb je momenteel genoeg natuurlijk met een 10 poort an internet , maar mocht je besluiten om een eigen netwerk te configuren en deze zet je erbij dan zet je op een schakelpunt een 10 poort dat zou jammer zijn.
ohja de prijs is 125 euro incl btw excl verzendkosten (ongeveer 10 euro)

het typenummer is 7004ABR 4-Port 10/100Mbps Broadband Router
www.smc-europa.com
nou succes met je keuze.

Ohja ik heb dus geen van jou 3 smaakjes gehad dus daar kan ik niet over oordelen.

• Vincent17
  • Laatst online: 19-07 00:20
De Vigor2200e ruled supreme, de rest is knudde :+

Nee onzin, maar ik heb deze en hij werkt echt uit de kunst.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 14 juni 2002 14:19 schreef JochemKnoops het volgende:
Nou ik het kortgeleden bij www.twp-computers.nl eentje gekocht van het merk smc. een 4 poorts switch incl router. Waarom ik speciaal deze heb genomen is omdat hij op de uitgaande poort ook 10/100 heeft. Dat vind je niet zoveel. Hiervoor had ik de d-link 701 en die heeft een 10 poort naar buiten en een 10/100 naar binnen (dus geen switch/hub erbij).
Nu heb je momenteel genoeg natuurlijk met een 10 poort an internet , maar mocht je besluiten om een eigen netwerk te configuren en deze zet je erbij dan zet je op een schakelpunt een 10 poort dat zou jammer zijn.
ohja de prijs is 125 euro incl btw excl verzendkosten (ongeveer 10 euro)

het typenummer is 7004ABR 4-Port 10/100Mbps Broadband Router
www.smc-europa.com
nou succes met je keuze.

Ohja ik heb dus geen van jou 3 smaakjes gehad dus daar kan ik niet over oordelen.
So? Als je em aan een switch hangt is dat geen probleem hoor... ;) en waarom zou je proberen je WAN poort te gebruiken in je netwerk, snap ik niet...

Verwijderd

Ik heb vorige week ook een E-tech gekocht bij 1to0 en ben zeer te spreken over het apparaatje.

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
ik sluit me helemaal aan bij SMC. EN je hebt meteen een printerserver !!!! (printer moet wel netwerkdrivers hebben).

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

yep ik heb ook een smc barricade en dat ding is echt super voor thuisgebruik :)
vooral de printerserver

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04
ik heb vorige week een Unex iso50p gekocht...niet duur en na installeren van nieuwe firmware werkt alles prima :)

Steam: CatBearCow

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
Op vrijdag 14 juni 2002 14:33 schreef Toffifee het volgende:
ik sluit me helemaal aan bij SMC. EN je hebt meteen een printerserver !!!! (printer moet wel netwerkdrivers hebben).
als je win2k gebruikt heb je geen netwerkdrivers ndoig hoor, win2k heeft de standaard manier van printen over netwerk in zich zitten. je hebt wel de juist drivers nodig van dat type natuurlijk.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 14 juni 2002 14:39 schreef Bartjeuz het volgende:
ik heb vorige week een Unex iso50p gekocht...niet duur en na installeren van nieuwe firmware werkt alles prima :)
Niet liegen, je kunt niet babbelen met je mic via msn :+

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 16:00
Op vrijdag 14 juni 2002 14:00 schreef navyseal44 het volgende:
OK, bedoel dus high end als je het zo wilt omschrijven.
Gaat me niet zozeer om de specs maar meer om goede/slechte ervaringen of goeie alternatieven.

Heb tot nu toe van die cisco nog geen ptrijs omdat ik nog niemand heb gevonden die ze levert.
maar die 3com 3C855 kost 124
Is idd niet duur maar krijg je daar ook Nederlandse support op? Zou wel handig zijn.

Voordeel bij e-tech en draytek is dat er Nederlandse support opzit (e-mail en helpdesk).

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 14 juni 2002 14:23 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

So? Als je em aan een switch hangt is dat geen probleem hoor... ;) en waarom zou je proberen je WAN poort te gebruiken in je netwerk, snap ik niet...
stel je voor dat je wil NAT'ten in een intern netwerk... dan zul je toch die wan poort moeten gebruiken, en als die dan maar op 10mbit werkt, is dat een beetje jammer...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? gaat misschien een domme vraag stellen

maar zijn er betaalbare 19" routers voor thuis? Gewoon omdat ik al wat meer aparatuur in een 19" rack heb zitten en het wel aardig zou zijn als er iets betaalbaaars tussen zou zitten.

Of moet ik toch 2ehands gaan kijken?

"You're only as good, as what you did last week."

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Ik heb voor ADSL een Draytek Vigor 2200E gebruikt, en die werkte opzich wel redelijk, maar heeft toch wat nedeeltjes:

+Als je DHCP door de router wilt laten doen, bedenkt je dan dat hij bij een reboot zijn DHCP-leasetabel verliest! Dit kan leiden (en heeft bij mij geleid) tot IP-conflicten. Ik heb de helpdesk daar over gemaild, omdat ik het hoopte op te lossen door de leasetijd naar 10 min te zetten, maar die zit vast op 3 dagen.

De oplossing waar zij mee kwamen is dat je aan een mac-adres een IP kan laten koppelen door de router, en dat die info wel wordt bewaard bij reboten. Maar dan kan je ook gewoon vaste IP's uitdelen.

+Een tweede, maar kleiner nadeeltje waar ik nu tegenaan loop is dat de WAN poort 'maar' 10 MBit is, terwijl de rest van de poorten 10/100MBit. Opzich was dat geen probleem, maar nu ik een 100 MBit verbinding heb, staat die router stof te happen. |:(

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
zie
[topic=494664]
Pagina: 1