Videokaarten en spellen die nu uitkomen

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 20:14

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De laatste tijd komen er erg veel nieuwe(re) videokaarten uit. De Ge-Force 3 heeft niet zo heel lang de tijd gehad voordat meteen de Ge-Force 4 er weer achteraan kwam en de ATi Radeon serie is eigenlijk ook al weer geweest. Het zijn allemaal prachtige kaarten die goed presteren, maar wat schertst mijn verbazing bij het spelen van de inmiddels bekende UT2003 leaked demo:

Op een rap systeem met daarin een Asus Ge-Force4 4400 schokt het gewoon. Als je een game Double Domination opstart en je kijkt rond van waar je begint, dan gok ik zo'n 20 fps gezien te hebben. En dat dus met een vrij nieuwe Ge-Force 4.

Betekent dit dat ook de Ge-Force 4 er al weer snel uit zal gaan en plaats moet maken voor een Ge-Force 5 of iets van dien aard? Of zijn er al weer ontwikkelingen gaande voor een nieuwe chip die weer veel sneller werkt?

Ik was namelijk van plan een Ge-Force 4 te kopen, maar als ik dus die demo bekijk heeft ook dat weinig zin. Mijn vraag is dus: hebben meer mensen dit gezien? Ligt dit er simpelweg aan dat die demo nog niet af is? Of is er al weer een nieuwe familie videokaarten in de maak die ruimschoots voldoende capaciteit bieden om ook dit soort grafisch intensieve spellen het hoofd te kunnen bieden?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er worden altijd snellere nieuwe kaarten ontwikkeld, wachten heeft nooit zin, tenzij je een duidelijke aanwijzing hebt dat het heel snel afgelopen is met de kaart die je wilt kopen.

Bij de Ti serie lijkt me dat niet van toepassing (al komt direct-x 9 eraan).

Maar het probleem is, dat jij aan het eind van dit jaar weer voor dit dilemma zult staan, dus gewoon een beslissing nemen.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
het kan aan het verdere systeem liggen, dus bijv met 128 mb ram op ene duron 750 ofzoiets

maar wat wel waar is is dat de kaarten elkaar snel opvolgen, zeker snel..maarjah..dan worden de 'oude' kaarten gewoon lekker cheap :)

en dan nog over UT2003 leaked demo, het is natuurlijk een leaked demo, deze is zekers niet final..en dus niet echt betrouwbaar en wat er in een preview van het spel werd gezegd (ik weet het blad niet meer) , daar zeiden ze dus dat UT2003 op een vorig jaar gekocht systeem goed moet kunnen lopen, maar dat het dus niet op zn max draait qua engine..

jaja..hele mond vol ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Ten eerste is het een UITGELEKTE DEMO, dat zegt dus nog helemaal niets.

Ten tweede, de makers van de nieuwste spellen zijn echt niet zo dom om een spel te maken dat alleen maar op een GF 4 kaart draaid en een CPU@2000 of hoger.

De spellen die nu uitkomen willen ze aan een breedt publiek aanbieden anders verkoopt zo'n spel echt NIET.

Dus je zit nog wel een heletijd goed met je GF 2 kaart !!
Mits je een CPU rond de 1 Ghz hebt en 256 MB geheugen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29
En waarom denk je dat dit een leaked demo is?

En waarom zijn de ontwikkelaars hier helemaal niet blij mee?

Juist omdat jij op basis van een demo die nog lang niet af is je conclusies trekt. |:(

Ik zou zeggen wacht op de echte demo die draait waarschijnlijk stukken beter.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik begrijp de reacties hierboven wel, maar ik had het misschien minder moeten specificeren op die demo. Dat die niet final is begrijp ik ook :)

Niet alleen hierbij, maar ook spellen als GTA3 en SOF2 geven zelfs met die Ge-Force wel schokjes (als je maar je best doet en veel particles op het scherm weet te krijgen). Het systeem waar die kaart in zit is rap zat... ik d8 1700 met 256Mb, dus dat zit wel ok.

Ook dat je niet moet gaan wachten tot je wat koopt is me allang bekend, dan koop je inderdaad nooit wat :P
De vraag was meer eigenlijk of iemand wat weet over een eventuele opvolger van de Ge-Force 4 die een dezer dagen/weken uit zou kunnen komen. Ik heb er iig nog niets over kunnen vinden, maar verwacht eerlijkgezegd wel zoiets.

En dat je met een Ge-Force 2 nog wel goed zit... ik weet 't niet. Ik heb nu zo'n Asus V7700 GF2 GTS Deluxe en die begint bij GTA3 en SOF2 toch echt flink over z'n huig te gaan. Hopla.. resolutie naar 640x480, rendering distance naar 0 etc. dan draait het net... maar ik ben toch bang dat de GF2 zo'n beste tijd gehad heeft, al is die tijd jammergenoeg niet zo heel lang geweest.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Tjark
  • Laatst online: 19-08 21:37

Tjark

DON'T PANIC

de leaked demo is denk ik nog niet helemaal optimised.

Maar daarnaast is het juist _GOED_ dat UT2003 maar 20FPS op een GF4 draait.

Det betekent dat de engine goed wat power verstookt voor grafische ey-candy (er vanuitgaand dat die power nuttig benut wordt).

Ut2003 zou volgens de naam dus op z'n vroegst in januari 2003 uitkomen. Dat is pas over 6 maanden. Aangezien nVidia een productcycle heeft van 6-9 maanden betekent dat er dan de GF5 (of andere naam) uit is die wel 40FPS trekt.

En heb je dan 'maar' een GF4, dan zul je met je 'verouderde' kaart gewoon het spel niet op full detail kunnen spelen.

Ik wacht met aanschaf van een nieuwe pc totdat UT2003 en Doom3 uitzijn: dan verwacht ik echt een nieuwe pc nodig te hebben (nu eugenlijk ook al, maar heb toch geen tijd).

*insert signature here

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm, ik ben nog geen spel tegen gekomen dat ik op 640x480 moest draaien hoor ???

Heb een TB 1400 en een GF2 Ti.
Lekker alles gewoon op 1024, wel af en toe een extra feature uit ofzo. Maar in Mohaa haal ik gewoon ook 99.9 fps.
Ik denk dat jij dan iets niet goed doet.

Verwijderd

Effe voor de goede duidelijkheid, GTA 3 is niet goed geport en SOF2 draai ik op 1024 * 768 met ALLES open wat er maar open kan.

Een computer moet je tweaken om er alles uit te halen dat erin zit.

Bovendien werkt DirectX 8 niet goed samen met Geforce kaarten.

Mijn systeem , waar dus ALLES nog vlekkeloos op draaid is :

Pentium 3 700
256 MB intern
Asus p3v4x mobo
Geforce 2 pro
SB live!

Zo, en nu jij weer.

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heb ik gevonden.

Just got an email from EBgames.com again..
Thanks for pre-ordering from EBgames.com! As an added benefit to ordering from us, we'll keep you informed of ship date changes. We are writing to let you know that we have changed the projected ship date for Unreal Tournament 2003 to 7/31/02. The publisher did not provide us with a specific date so this is our best estimate only and should not be considered firm. We will update this date again as we receive new information. As always, EBgames.com will not charge your credit card until we ship your order."

http://www.unrealtournament2.net/

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik probeer natuurlijk de hoogst mogelijk resolutie er uit te trekken, maar als dat betekend dat ik in GTA3 10fps ga trekken omdat alle detail op 0 moet en z'n ventje uit blokjes gaat bestaan schroef ik toch liever de resolutie iets terug.

Ook in SOF2 (lees: jungle map(s)) krijg ik op 1024x768 toch echt probleempjes. Dus 800x600 is echt maximaal als ik nog een beetje leuk beeld wil krijgen. Je kan natuurlijk alle detail uitzetten, maar wat blijft er dan van een spel over? Daar hebben al die programmeurs niet voor zitten stressen... om blokjes op m'n beeld te krijgen :)

In spellen als UT en CS is het allemaal geen probleem. Die trek ik ook nog makkelijk. Het gaat echt om de spellen die eigenlijk voor GF3 en hoger zijn geschreven.

• Yonni
ik heb hier een gf4ti4400 op een 1.13 ghz thunderbird draaien, 512mb ddr geheugen. GTA3 loopt bij mij als een tiet..alles max 1024..huppa..no problemo 1248..nix aan de hand...en dan is mn CPU nog de bottleneck! dus die gf4 gaat nog wel ff mee hoor..met een snellere cpu trek je veel meer uit een gf4..dus de gf4 TI is wel een veilige keus

Verwijderd

ik heb op mijn systeem (sig) de unreal demo gedraaid en het draait gewoonweg PERFECT, echt zo vloeiend dat ik ZEKER 60+ fps heb. Alleen dat is bij de capture the flag modus. Die andere spelsoorten zijn nog niet goed afgemaakt in deze demo en draaien daarom niet goed.

ook in sof 2 (ook de jungle) draait alles perfect op 1024*1280 met alle mogelijke details aan.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op vrijdag 14 juni 2002 13:51 schreef Ratch het volgende:
De laatste tijd komen er erg veel nieuwe(re) videokaarten uit. De Ge-Force 3 heeft niet zo heel lang de tijd gehad voordat meteen de Ge-Force 4 er weer achteraan kwam en de ATi Radeon serie is eigenlijk ook al weer geweest. Het zijn allemaal prachtige kaarten die goed presteren, maar wat schertst mijn verbazing bij het spelen van de inmiddels bekende UT2003 leaked demo:

Op een rap systeem met daarin een Asus Ge-Force4 4400 schokt het gewoon. Als je een game Double Domination opstart en je kijkt rond van waar je begint, dan gok ik zo'n 20 fps gezien te hebben. En dat dus met een vrij nieuwe Ge-Force 4.

Betekent dit dat ook de Ge-Force 4 er al weer snel uit zal gaan en plaats moet maken voor een Ge-Force 5 of iets van dien aard? Of zijn er al weer ontwikkelingen gaande voor een nieuwe chip die weer veel sneller werkt?

Ik was namelijk van plan een Ge-Force 4 te kopen, maar als ik dus die demo bekijk heeft ook dat weinig zin. Mijn vraag is dus: hebben meer mensen dit gezien? Ligt dit er simpelweg aan dat die demo nog niet af is? Of is er al weer een nieuwe familie videokaarten in de maak die ruimschoots voldoende capaciteit bieden om ook dit soort grafisch intensieve spellen het hoofd te kunnen bieden?
Ik zeg dit officieel niet maar het draait op mijn systeem (zie sig) VRESELIJK ONGELOOFLIJK snel... Echt niet te geloven...

edit: Alles op full detail en resoultie 1280x1024

Verwijderd

de gf4 TI mensen kunnen de volgende 1,5 jaar ALLES perfect spelen, want die kaart is zo snel dat de gamedesigners wel erg grafische overkill moeten produceren om het niet vloeiend te laten lopen. Veel belangrijker wordt de processor en vooral de geheugenbandbreedte, dat zijn factoren die de kaart kunnen belemmeren, maar aan de kaart zal het niet liggen

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 10:28

amahusu

taking over the world!

Ut2003 zou volgens de naam dus op z'n vroegst in januari 2003 uitkomen. Dat is pas over 6 maanden. Aangezien nVidia een productcycle heeft van 6-9 maanden betekent dat er dan de GF5 (of andere naam) uit is die wel 40FPS trekt.
off. release datum is eind deze zomer

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 14:07 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
de leaked demo is denk ik nog niet helemaal optimised.

Maar daarnaast is het juist _GOED_ dat UT2003 maar 20FPS op een GF4 draait.

Det betekent dat de engine goed wat power verstookt voor grafische ey-candy (er vanuitgaand dat die power nuttig benut wordt).

En heb je dan 'maar' een GF4, dan zul je met je 'verouderde' kaart gewoon het spel niet op full detail kunnen spelen.

Ik wacht met aanschaf van een nieuwe pc totdat UT2003 en Doom3 uitzijn: dan verwacht ik echt een nieuwe pc nodig te hebben (nu eugenlijk ook al, maar heb toch geen tijd).
Doom3 komt pas over 1,5 jaar uit :D

• Yonni
Op vrijdag 14 juni 2002 15:12 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Doom3 komt pas over 1,5 jaar uit :D
en waar zal i dan weer op gaan wachten? half-life 2? :Y)

het is dus heel onzinnig om te gaan wachten op je pctje, er komt altijd wel wat nieuws en ut2003 zal zeker zwaarder worden met de tijd...updates enzovoort..en beter getweaked worden..maar dan heb je inmiddels al weer een nieuwe pc denk... :)

Pagina: 1