Toon posts:

[win98se]Server vanaf CDrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus thuis een server staan die met 1 netwerkkaart het internet deelt voor het hele huis (Dit kan met casema) dit gaat gewoon via het internet delen protocol oid.
Nu heb ik een jaar of 2 geleden in de PCM of ComputerTotaal ofzow gelezen hoe je windows vanaf CDrom kan laten draaien (Ik heb het zelf ook een keer laten werken) zou ik dit ook voor mijn server kunnen doen(Lijkt me wel handig dan gaat ie nooit meer stuk.

Ik heb eigenlij 3 vragen:
1. Kan dit of heeft de server nog files waar ie naar loopt te schrijven terwijl hij voor server speelt?
2. Zoja heb ik dan niet een cdrom die de hele dag loopt op te spinnen (De harde schijf die er nu in zit die doet dit overigens niet)
3. Heeft dat internet delen nog bestanden waar hij tijdens dat andere PC's op internet zitten naar zit te schrijven.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Waarom niet een kleine hd erin hange??

opspinnenn telkens van de cd is niet echt handig,
ten 2e: waar moet ie zn swapfile laten??? Geheugen loopt echt wel vol met windows hoor

En als je geen hd wilt.. Freesco? 1 flop, stuk stabieler, en minder gekloot

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat voor nut heeft het om je os op een cd-rom te draaien ?
Gaat nooit stuik= raar argument? De kans op vastloper wordt er niet minder om, juist meer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom zou je dat willen? Pak gewoon Freesco in de PPOe modus. Moet prima met casema werken. Het je wel een 2e NIC nodig, maar da's denk ik geen probleem.

Zie deze link:
http://www.tecknojunky.com/freesco/027/pppoe/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
Op vrijdag 14 juni 2002 13:49 schreef The_Eagle het volgende:
Waarom zou je dat willen? Pak gewoon Freesco in de PPOe modus. Moet prima met casema werken. Het je wel een 2e NIC nodig, maar da's denk ik geen probleem.
misschien is dat te moeilijk voor hem :+

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
[quote]
Op vrijdag 14 juni 2002 13:54 schreef bartmen het volgende:

dubbelpost :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 13:54 schreef bartmen het volgende:

[..]

misschien is dat te moeilijk voor hem :+
Misschien beetje aardig blijven he *D

Maar lamaar zitten hoor als het zo'n domme vraag is. Kijk ik had eerst 2 nics erin, maar debian wou ze niet herkennen(waren 2 exect dezelfde zou opzich geen probleem moeten geven maar toch). Dus toen maar onder windows op deze manier. Het is trouwens toch geen server die 24/7 aan staat want hij staat zeg maar naast mijn bed.

Maar zoals gezegd laatmaat zitten. Ik ga het wel gewoon proberen zodra mijn tentames voorbij zijn :)

Verwijderd

het is mogelijk (www.heise.de/ct -> english pages -> 1999 -> uitgave 11 of maand november geloof ik).

Windows kan op cdrom mits het register beschrijfbaar is.
Binnenkort ga ik ook ff experimenteren: Windows98 zippen en dan op Ramdisk uitpakken.

Er zijn enkele leuke programma's om Win98 te zippen/unzippen in ms-dos.
Pagina: 1