NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Windows 2000 server gaan draaien, onder QOS (quality of service) instellen hoeveel banbreedte je aan desbetreffende client wil spenderen. Er zijn nog andere tools zoeken op internet op "QOS"
En toen was m'n signature weg :(
Dan heb ik ff een vraagje Hou moet je dan wat instellen ???
Verwijderd
Staat netje in de handleiding van het programma uitgelegt. Het verschilt per programma hoe je zoiets instelt. Dus als je dat er nou een bij vermelt.Op zondag 06 januari 2002 22:54 schreef raymonvdm het volgende:
Dan heb ik ff een vraagje Hou moet je dan wat instellen ???
Is dat een aparte instelling in win2K dat los staat van internet sharing¿Op vrijdag 06 oktober 2000 22:16 schreef vanwegen het volgende:
Windows 2000 server gaan draaien, onder QOS (quality of service) instellen hoeveel banbreedte je aan desbetreffende client wil spenderen. Er zijn nog andere tools zoeken op internet op "QOS"
Kortom werkt dat NAAST winroute¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Linux installeren met iptables in de kernel.
Configgen en klaar is klara......
Kan je zelfs aangeven wat de max. bandbreedte is per protocol (bijv. HTTP max 20kbps, FTP max 30kbps, Telnet 10kbps, etc.) en je kan er eventueel ook prioriteiten aan toekennen.
Als voorbeeld:
HTTP max 20kbps tenzij er meer beschikbaar is.
FTP kan je dus maximaal laten lopen, maar als er een HTTP request gedaan wordt, zal deze altijd een gegarandeerde bandbreedte krijgen op je netwerk van die 20kbps.
Werkt echt geweldig!
Maar je moet er wel een beetje mee oppassen dat je het niet te complex maakt voor jezelf, want dan kan je het overzicht wel eens kwijt raken en dan kan alles tegen je gaan werken met als resultaat dat je helemaal geen performance meer hebt.
Dus wel een mooie tool, maar blijf wel opletten met wat je doet.
Kan je zelfs aangeven wat de max. bandbreedte is per protocol (bijv. HTTP max 20kbps, FTP max 30kbps, Telnet 10kbps, etc.) en je kan er eventueel ook prioriteiten aan toekennen.
Als voorbeeld:
HTTP max 20kbps tenzij er meer beschikbaar is.
FTP kan je dus maximaal laten lopen, maar als er een HTTP request gedaan wordt, zal deze altijd een gegarandeerde bandbreedte krijgen op je netwerk van die 20kbps.
Werkt echt geweldig!
Maar je moet er wel een beetje mee oppassen dat je het niet te complex maakt voor jezelf, want dan kan je het overzicht wel eens kwijt raken en dan kan alles tegen je gaan werken met als resultaat dat je helemaal geen performance meer hebt.
Dus wel een mooie tool, maar blijf wel opletten met wat je doet.
Met iptables alleen? Eh... Ik weet dat je ook rate-limits kunt instellen, maar dan flikkert 'ie toch gewoon de helft (of whatever boven je limiet uitgaat) van de packets weg? Lijkt me nou niet de meest ideale oplossing.Op maandag 07 januari 2002 10:16 schreef oudakker het volgende:
Linux installeren met iptables in de kernel.
Er is nog een ander (complex!) tooltje, tc. *Dat* zou wel een echte traffic-shaper, maar voorlopig ben ik nog met de simpele(r) dingen bezig :-) Zoals traffic bijhouden op m'n router (en dat ook netjes op een webpage laten zien, en ja, ik weet dat mrtg dat kan), en een batterij printers aansluiten (windows, samba, printen werkt wel, maar zie alleen maar lege queues vanaf de windows-bakken ook al staan er 32 opdrachten in).
Verwijderd
Euhhh..... lijkt mij inderdaad een onwenselijke situatie!Op maandag 07 januari 2002 10:28 schreef JF_ het volgende:
[..]
Met iptables alleen? Eh... Ik weet dat je ook rate-limits kunt instellen, maar dan flikkert 'ie toch gewoon de helft (of whatever boven je limiet uitgaat) van de packets weg? Lijkt me nou niet de meest ideale oplossing.
Zal dat eens bij mij uitzoeken, maar daar heb ik tot op heden nog geen last van gehad!
Excuseer mijn lompheid...Er is nog een ander (complex!) tooltje, tc. *Dat* zou wel een echte traffic-shaper,
*DAT* was ook de tool die ik bedoelde!!
Ik weet wat je bedoeld, heb nl. het zelfde "probleem"[...]
maar voorlopig ben ik nog met de simpele(r) dingen bezig :-) Zoals traffic bijhouden op m'n router (en dat ook netjes op een webpage laten zien, en ja, ik weet dat mrtg dat kan), en een batterij printers aansluiten (windows, samba, printen werkt wel, maar zie alleen maar lege queues vanaf de windows-bakken ook al staan er 32 opdrachten in).
Komt doordat Windows 'm naar je linuxbak stuurt en voor Windows is ie dan ook 'geprint' en staat ie vanaf dat moment in de /var/spool
Ik heb er ook nog geen oplossing voor.
Maar wie weet hoe je Qos onder Advanced Server Instelt ? (2000 dus)
Want het is wel geinstalleerd maar ik moet als ik kijk nij de eigenschappen van de desbetreffende lan verbinding nog van alles instellen maar ik snap hier vrijweinig van.
Wie kan helpen ?
Want het is wel geinstalleerd maar ik moet als ik kijk nij de eigenschappen van de desbetreffende lan verbinding nog van alles instellen maar ik snap hier vrijweinig van.
Wie kan helpen ?
Pagina: 1