Vage Computercrashes

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 07:49
Ik heb een AMD Athlon T-Bird 1.1ghz, 256mb ram, MSI K7T Pro2-A mobo en een GF2 Ultra videokaart.

Dat pctje heb ik al iets meer dan een jaar. Probleem is een half jaar geleden crashde hij ineens. Beter gezegt, hij ging gewoon uit.
Ik dacht dat overhit was ofzo, had em op 11x110 1210 mhz staan (niet erg hoog dacht it) Met een ThermalTake Mini Superorb, hij werd maximaal 58 graden geloof ik.

het vage was dat de monitor geen signaal meer kreeg, je geen POST biebje hoorde en het lampje van de cd speler en de HD bleven brander maar verder gebeurde er niks.

Ik heb toen een paar uur gewacht en em weer aan gedaan. Toen deed ie het weer. Voor de zekerheid heb ik toen alle instellingen weer op standaard gezet.

3 maand geleden gebeurde hetzelfde, ik weer ff wachten en weer starten. Maar toen gebeurde er niks, hij bleef gewoon vastzitten bij het booten. Wel zag ik dat de led lampjes die op het moederbord zitten (Smart Led ofzo) telkens iets anders aan gaven, soms allemaal rood, soms een paar groen maar nooit allemaal groen.
Na iets van 15 keer booten deed ie het weer.

1.5 maand geleden weer hetzelfde probleem. Ik weer wachten maar hij ging niet meer aan. 30x geboot maar bleef gewoon hangen. 1x deed ie het ff maar bij scandisk ging ie weer uit.
Heb bios gereset en alles geunplugged etc. Maar hielp nix.

Pc opgestuurd, zei dachten dat het de Power supply was, vervangen met een ander maar werkte niet. Moederbord opgestuurd maar bleek goed te zijn volgens die lui van MSI.
Toen hebben ze de cpu in een andere pc gestest deed het niet. Nieuwe besteld, pc deed het voor 15min, toen 2min spelletje whoppa weer uit, zelfde probleem.

Heb zelf toen videokaart geswitched, gebeurde nix, andere ram stick derin maakte ook nix uit. |:(

pc is nu weer opgestuurd :(
Waar ik nu benieuwd waar was of jullie misschien weten wat het probleem kan zijn, mij lijkt het het moederbord maar ze zeiden dat die goed was. :?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien sloot de koeling niet goed aan op de CPU-core.
of de voeding is niet goed. dan kan hij het moederbord beschadigd hebben.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met dat mobo heb je twee mogelijkheden :

Of je mobo is brak (wat echt veel voorkomt met de Pro 2-A).
Of je voeding is te "krap".
Ze kunnen testen wat ze willen, hang er eens een 300/350 Watt voeding aan.
Ik had hetzelfde probleem, eerste mobo had ik opgeblazen per ongeluk en t tweede Pro 2-Aatje viel ook uit. Nieuwe voeding erin en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Dit is 100% je moederbord, dit probleem komt namelijk constant voor bij de Pro2(A), iets wat die flikkers van MSI ook wel weten

• MailMan
grmbl, ok bedankt voor de info :7 Alleen kan het moederbord er ook voor zorgen dat zo'n cpu kapoet gaat?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 19:24 schreef TweakGuy het volgende:
Dit is 100% je moederbord, dit probleem komt namelijk constant voor bij de Pro2(A), iets wat die flikkers van MSI ook wel weten
jep, kill
ecs bordje er in en klaar.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 20:17 schreef smvs het volgende:

[..]

jep, kill
ecs bordje er in en klaar.
Dat is een mogelijkheid, maar dr zit ook nog garantie op dat bord(MSI geeft 3 jaar)

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op vrijdag 14 juni 2002 19:24 schreef TweakGuy het volgende:
Ik kan erover meepraten helaas :(.

Heb nu een Abit KT7E, prima en sneller als de MSI.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is een mogelijkheid, maar dr zit ook nog garantie op dat bord(MSI geeft 3 jaar)
succes, ze geven alleen garantie via de leverancier. dus de pc zaak of jij moet goeie vriendjes zijn met de leverancier, anders heb je pech.

Verwijderd

Loser je koopt toch ook geen amd!!!, neem een intel!!!

biertje???8-)

Verwijderd

en je hebt ook nog een een msi plankie. Da's vragen om problemen!!!!
Op zaterdag 15 juni 2002 01:21 schreef Predator_tom het volgende:

biertje???8-)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 15 juni 2002 01:35 schreef Predator_tom het volgende:
en je hebt ook nog een een msi plankie. Da's vragen om problemen!!!!
[..]
Ik heb laatst voor mijn zus een PC met een XP 1600 en MSI mobo in elkaar gezet. Dat ding draait zonder problemen. :P

He who controls the Spice, controls the Universe.

• MailMan
Was vet pctje, totdat ie vaag ging doen :(
de service van de luitjes die em moeten repareren maak ik me meer zorgen om, duurt nu al bijna 2 maand! Arg |:(

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 10:43 schreef Postov het volgende:
Was vet pctje, totdat ie vaag ging doen :(
de service van de luitjes die em moeten repareren maak ik me meer zorgen om, duurt nu al bijna 2 maand! Arg |:(
Gewoon een keer flink kwaad worden op die lui, helpt meestal >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op zaterdag 15 juni 2002 01:21 schreef Predator_tom het volgende:

biertje???8-)
Tsssk, wil je dit soort flames achterwege laten? :( Zulk AMD-Intel geblaat is hier niet gewenst, laat staan iemand 'loser' o.i.d. noemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1