Toon posts:

Welke harde schijf moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel tussen volgende drie:
- Maxtor DiamondMax Plus 40 (40,98 GB)
- Seagate Barracuda ATA II (30,6 GB)
- IBM Deskstar 75GXP (45 GB)

Welke presteert het best?

Dank bij voorbaat.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
doe deze ook ff gelijk :)

Quantum, HD Fireball Plus LM 20.5GB UIDE66 8.5ms 3.5" 7200RP

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Kies in elk geval een 7200 rpm schijf. Maakt veel schil. Ik ben zelf een fan van Maxtor, maar dat zal wel een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Ik heb slechte ervaring met Quantum: 3 schijven defect in 2 jaar tijd.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Da's simpel de IBM uiteraard. IBM is al aantal jaartjes onbetwiste koning in HD land...

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33
Yep, ga voor de IBM!

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou ook gaan voor de maxtor gaan
ik werk in een pc zaak en heb onderhand honderden harddisks verkocht waarvan +/- de helft maxtor en voor zover ik me kan herinneren is er nog nooit 1 van maxtor gecrasht. ook wij hebben met quantum de meest slechte ervaring.
de maxtor heeft dus als voordeel de betrouwbaarheid. verder is ie ook gewoon hartstikke snel en produceert een schappelijk geluid, niet al te hard.
qua snelheid kan je het best de ibm doen die schijnt op dit moment absoluut het snelst te zijn. de ibm is echter vrij duur meestal.
de quantum lm+ (7200) zit naar mijn idee qua performance op het zelfde niveau als de maxtor, alleen naar mijn ervaringen is dus de betrouwbaarheid van die gevalltjes lang niet alles. de quantum is meestal ook duur en niet groter dan 30 gig.
de seagate is vrij goedkoop, alleen die produceert een onnoemlijke berg herrie en wordt vrij heet. en die van mij is gecrasht dat schept ook niet echt veel vertrouwen (barracuda II 30 gig) ook de seagate is er niet groter dan 30 gig

Verwijderd

Wat voor systeem (controller) heb je eigenlijk?
Pagina: 1