Toon posts:

ADSL modem tweak - voorkeur pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yep de adsl tweak is achter de rug en alle 4 de pc's werken prima. Nu draai ik ook mijn eigen webserver, en die doet het ook prima na de NAT verdeling.

Alleen nu heb ik zo;n leuke broer die 100% wil zitten pompen en daar gaat mijn website stukken trager door. Kan ik in de alcatel modem ook instellingen plaatsen voor het instellen van voorkeuren.
Zodat me broer lekker kan pompen MAAR als er iemand de website op wil dat hij terug wordt gezet op X procent van de bandbreedte.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Even heel simpel; Nee ;)

*btw check mijn sig even; kan van pas komen*

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 13:31 schreef Mir het volgende:
Even heel simpel; Nee ;)
Niet.... das heel jammer maar was ik al bang voor. Heb je misschien nog andere oplossingen voor mij?

En nee, ik ga geen linux draaien en ook niet me broer disconnecten.

• Mir
  • Niet online

Mir

Voor mij hoef je je niet te verdedigen; zal dus alleen serieuse antwoorden geven :)

2 optie's die ik zo even kan bedenken
• praat met je broer en vraag of 'ie zijn download programma's wil limiteren omdat jij ook nog een beetje normaal wil internetten.
• zet een internetserver op..dan kan je het software matig regelen

Als ik een ander idee heb hoor je het nog wel

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, tofff dat je tenminste serrie doet *D

Maar goed, heb je dan ook een paar software tips???
Ik heb sygate office network al geprobeerd, maar echt goed, nee dat kan ik er niet van zeggen.

• Mir
  • Niet online

Mir

Oei nee dat zou ik je niet kunnen vertellen; misschien wingate?

Ik denk dat je daar even voor moet zoeken, zal wel genoeg over te vinden zijn denk ik [search=Software limiteren]

Gl ermee!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als ik het goed begrijp heb je dus je eigen webservertje draaien......right??? ok, dan komt nu het Adsl om de hoek kijken.....je hebt een vaste bandbreedte.....x down, y up.....ook al is x down volledig benut, y up blijft even groot :) goeie sjit, want daardoor is je webserver altijd bereikbaar op een vaste snelheid....het punt dat je nu alleen nog hebt is dat er eerst mensen naartoe moeten kunnen komen voordat er data terug ken.,..da's wat minder, daarvoor moet je even bij je broer een vinger in zn oog steken, dan kan hij niet meer downloaden en kunnen de mensen gewoon je site bereiken.....kort samen gevat: je kan dit niet op je modem regelen :+

iRacing Profiel

• Mir
  • Niet online

Mir

Op vrijdag 14 juni 2002 14:23 schreef kroegtijger het volgende:
........kort samen gevat: je kan dit niet op je modem regelen :+
Lees jij wel eens reply's die er al staan?

Verwijderd

Topicstarter
nee, inderdaad...

Ik heb al te horen gekregen dat het niet kan, dus als je even kan reply-en voor een oplossing ipv herhalingen....

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 14 juni 2002 16:29 schreef rodekaart het volgende:
nee, inderdaad...

Ik heb al te horen gekregen dat het niet kan, dus als je even kan reply-en voor een oplossing ipv herhalingen....
De oplossing is wat dat betreft dus heel simpel.Aangezien het niet op het modem kan zal het op een server moeten gebeuren, die ook het internet verdeeld....lijkt me duidelijk....gevolg is dus dat je modemtweak overbodig is, maar dat laten we maar even buiten beschouwing.....op die server configureer je dan welke nic welk % mag krijgen...kan gewoon in win2000AS (weet niet of het ook in server kan) je krijgt dus in die pc 3 nics. 1 voor je ADSL-modem, 1 voor je Webserver en 1 voor je overige clients..... en dan is het bwappen maar, dat gaat wel werken. Wat je ook kunt doen is je webserver op die win2k bak laten draaien. Dan heb je aan 2 nics al genoeg, plus dat het een servertje uitspaart....

iRacing Profiel

• Mir
  • Niet online

Mir

Op vrijdag 14 juni 2002 17:24 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

[bladiebla]
Gamma..
Pagina: 1