Toon posts:

Mobile PIII 1Ghz alleen maar op 733 mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een Dell inspiron 4100 gekocht met een 1ghz mobile pentium 3 processor.

Als ik in de bios kijk (op de accu) draait de cpu op 733 mhz. Wanneer ik nu de netspanning aansluit draait de cpu volgens de bios op 1ghz. Maar als ik nu naar windows ga (windows xp) dan draait de cpu nog steeds op 733 mhz (dus met netspanning) kan ik dit ergens instellen of is er wat fout?

alvast bedankt

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:57
Is dat misschien een accu spaarstand die er op zit? Zo ja, dan zou je dat neem ik aan ergens in het bios in moeten kunnen stellen.

Ik heb zelf een Dell CPi maar die doet het in ieder geval niet.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

silitek

Tubes Only

Lijk me inderdaad een energieinstelling...onder mijn Toshiba heb ik er een proggie voor die (onder accu) minimaal cpu use gebruikt. Neem aan dat Dell soortgelijk iets heeft.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Weet je zeker dat je windows reboot (dus geen Hibernate gebruiken) na een snelheidswisseling? Volgens mij wordt alleen bij opstarten de snelheid bepaald.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zal ongetwijfels de speed step (o.i.d) technolgie zijn...

Verwijderd

Dat is nou die intel speedstep technologie. die zorgt ervoor dat je laptop niet te veel stroom vreet , en dus je accu het dus langer volhoud

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Op vrijdag 14 juni 2002 14:02 schreef Zoetepils het volgende:
Dat is nou die intel speedstep technologie. die zorgt ervoor dat je laptop niet te veel stroom vreet , en dus je accu het dus langer volhoud
Idd.. Maar op netspanning moet het ding wel gewoon op 1GHz lopen..

Overigens klopt die meting ook niet altijd..

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Marc H

- - Is wakker - -

dus niet, mijn dell latitude c810 1.13Ghz P3 steedstep draait ook op netspanning soms maar op 733. Even iets zwaars doen en hij schiet meteen naar de 1133 dus hij veranderd het zodra het nodig is.

Ik kan het trouwens wel aanpassen in het bios, maar laat het lekker zo staan. langzame proc=weinig warmte=lekker stil. en als hij power nodig heeft gaat hij toch wel sneller draaien.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1