Toon posts:

Kortsluiting op Mobo, fans doen het niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP!!! Was net een beetje aan het sleutelen op mijn mobo en heb per-ongeluk kortsluiting veroozaakt! Alles werkt nog perfekt behalve dan mijn fans (aangesloten op moederbord). Als ik mijn fans op een molex connector aansluit doen ze het wel.

Iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg of is het einde verhaal ??? |:(

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Die power connector is gewoon dood denk ik. Meet hem eens door.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Wat voor moederbord, heb dit namelijk ook op mijn msi 6380,
geen sluiting maar ineens fans geen stroom meer behalve die van mijn cpu die doet het nog wel :? :?

Via molex doen mijn fans het dus ook.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een andere molex geprobeerd, er zit nu ook een nieuwe (stiller) voeding in dus daar kan het niet zijn.

Mijn mobo is een Asus CUSL2 ( http://www.asus.com.tw/mb/socket370/cusl2/overview.htm )

• internetinfo
Op vrijdag 14 juni 2002 13:17 schreef phoboz het volgende:
Heb al een andere molex geprobeerd, er zit nu ook een nieuwe (stiller) voeding in dus daar kan het niet zijn.

Mijn mobo is een Asus CUSL2 ( http://www.asus.com.tw/mb/socket370/cusl2/overview.htm )
Heb je hem al doorgemeten dan?

Verwijderd

Is echt kut als je koeling het dan niet meer doet. K heb het ook gehad, en heb toen gewoon de koelers direct op de voeding aangesloten. Werkt ook perfect, heb gelijk even een schakelaar gemaakt om de fans op 7v te laten draaien. dus uiteindelijk ben ik er alleen beter op geworden :)

• internetinfo
Op vrijdag 14 juni 2002 13:28 schreef Zoetepils het volgende:
Is echt kut als je koeling het dan niet meer doet. K heb het ook gehad, en heb toen gewoon de koelers direct op de voeding aangesloten. Werkt ook perfect, heb gelijk even een schakelaar gemaakt om de fans op 7v te laten draaien. dus uiteindelijk ben ik er alleen beter op geworden :)
Dat is IMO ook alleen maar beter aangezien je voeding meestal wat over heeft.
Het mag wel, maar nooit meer als twee, inclusief de CPU fan dus.

Verwijderd

Waarom nooit meer dan twee? Ik heb nu ook 3 koelers erop draaien. En het gaat perfect

• internetinfo
Op vrijdag 14 juni 2002 13:36 schreef Zoetepils het volgende:
Waarom nooit meer dan twee? Ik heb nu ook 3 koelers erop draaien. En het gaat perfect
Ik zeg ook niet dat het niet mag, maar het is verstandiger dat je je derde fan op een molex aansluit.
Dit alleen als je gaat kloten met je Vcore en fsb.

Als je verder niets tweakt ofzo, maakt het ook niet uit. :)

Verwijderd

OH je bedoeld niet meer als 2 op je mobo aansluiten. weer een misverstand de wereld uit :).

weet trouwens toevallig iemand wat eigenlijk het voordeel is van intake fans in je comp kast. Ik heb een chieftec 830. en volgens mij heb ik vrij weinig aan intake fans aangezien ik al een goede doorstroming van lucht heb

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
er zitten meerder cooling connectors op je mobo. check een andere eens.

Verwijderd

als er eentje het niet doet, dan zullen de andere het waarschijnlijk ook niet meer doen, aangezien ze parallel geschakeld zijn

• internetinfo
Op vrijdag 14 juni 2002 13:45 schreef Zoetepils het volgende:
als er eentje het niet doet, dan zullen de andere het waarschijnlijk ook niet meer doen, aangezien ze parallel geschakeld zijn
Nee hoor, want dat zou dus betekenen dat de CPU fan ook niet meer zou draaien. (in de meeste gevallen)

Verwijderd

maar die gozer had het ook over dat zijn fans (dus waarschijnlijk ook zijn CPU fan) het niet meer deden

• internetinfo
Op vrijdag 14 juni 2002 13:51 schreef Zoetepils het volgende:
maar die gozer had het ook over dat zijn fans (dus waarschijnlijk ook zijn CPU fan) het niet meer deden
Dat weet ik dus ook niet, aangezien de topicstarter niet meer reageert. ( |:( )

Verwijderd

Dat had ik tus ook, prongelijk kortsluiting op de onderste fan connector. Nu doet de bovenste het wel maar de onderste het niet meer. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog even bezig gegaan vandaar dat ik niet meer zo snel kon reageren.... Heb andere aansluitingen geprobeerd om mijn mobo maar die doen het ook niet meer. Geen enkele aansluiting voor fans doet het dus.

Zit nu ook een andere voeding in dus dat kan het ook niet zijn :'(

Wil ze wel graag weer op mijn mobo aansluiten, kan ik tenminste zien of ze nog draaien.

• enermax
  • Laatst online: 19-08 23:16
Op vrijdag 14 juni 2002 17:54 schreef phoboz het volgende:
Ben nog even bezig gegaan vandaar dat ik niet meer zo snel kon reageren.... Heb andere aansluitingen geprobeerd om mijn mobo maar die doen het ook niet meer. Geen enkele aansluiting voor fans doet het dus.

Zit nu ook een andere voeding in dus dat kan het ook niet zijn :'(

Wil ze wel graag weer op mijn mobo aansluiten, kan ik tenminste zien of ze nog draaien.
Bij mij is dat wel de voeding. De harde schijf viel weg toen een fan toen andere. Toen cpu van 3300 naar 2700 toeren. Toen hoop afgekoppelt cdrom en zo doet alles het weer.
Pagina: 1