Toon posts:

2 moederborden kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord en als je die opstart gebeurd er gewoon niks. Het LED lampje van de HD gaat aan maar de HD zelf niet. Alles geprobeerd, geheugen gewisseld, AGP kaart met PCI video, maar het helpt niks. Terug naar de winkel gegaan en nieuw moederbord gekregen. Thuis weer alles tegelijk aangesloten (stom) en weeeer hetzelfde :r Waar kan dit aan liggen? Ze hebben daar mn processor gecontroleerd en die was OK. Kan het soms de voeding zijn die iets niet goed doet?

Verwijderd

Andere voeding al geprobeerd ???

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem: die heb ik niet :'(

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:02
Ja dat zou goed kunnen. Nou hoeft het niet eens zo te zijn dat de voeding het niet goed doet, maar dat de combinatie van mobo+voeding niet goed is.

Ik had laatst een nieuwe cheapo ATX voeding voor mijn ASUS P2B-S gekocht en die deed het niet. Nieuwe voeding gehaald van hetzelfde type en die deed het ook niet. Terwijl andere mobo's er wel gewoon mee wilden booten!
Uiteindelijk heb ik een ander type voeding gehaald en daarmee draait het systeem wel perfect.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 13:13 schreef Rogier21 het volgende:
Dat is het probleem: die heb ik niet :'(
als je even naar de pc-boer loopt dan willen ze je vast wel een lenen. (bij de shops waar ik kom iig wel).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Hmz die zitten alleen niet echt in de buurt. Maar die voeding heeft het altijd al goed gedaan. Kan die nou mn moederbord gemold hebben?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 13:17 schreef Rogier21 het volgende:
Hmz die zitten alleen niet echt in de buurt. Maar die voeding heeft het altijd al goed gedaan. Kan die nou mn moederbord gemold hebben?
het moederbord hoeft nog niet kapot te zijn. als de voeding niet goed is, dan kan het ook zo zijn dat het moederbord gewoon niet genoeg voeding krijgt om goed te kunnen functioneren. dus als je pech hebt is je mobo kapot, maar het kan ook goed zijn dat alleen de voeding kapot is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik zo wel ff naar de buurman toen en test m daar wel. Als ik in de bios kom ben ik alweer happy :) Die andere was wel echt dood want ik had de AGP kaart een stukje ervor eringestoken (powerAGP :+).

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:38
Probeer anders eerst eens de bios te reseeten, dat heb al vaker mee gemaakt: PCs die nix meer deden, maar na een bios reset wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 13:34 schreef Mafioso het volgende:
Probeer anders eerst eens de bios te reseeten, dat heb al vaker mee gemaakt: PCs die nix meer deden, maar na een bios reset wel.
Oja dat is ook wel een goed idee :)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
uhm heb je het bord al buiten de kast getest ?

Het kan namelijk zijn dat het bord iets van metaal aanraakt in je kast (schroefje iets te lomp vast?) En dan boot ie dus ook niet

Gewoon ff bord op een stuk krant o.i.d. , ram en vga erop en testen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb m er nog niet in gezet. Maar wie weet hoe ik een ASUS A7A266-E flash?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
spint je schijf wel op zonder ide kabel? deze geven namelijk nogwel eens probleempjes bij een verkeerde aansluiting of als de hdd defect is.

Verwijderd

Topicstarter
Idd hij slaat pas aan als je de IDE eruit rukt. Maar kapot is die niet, want ik zit er nu op te werken.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 13:45 schreef Rogier21 het volgende:
Maar wie weet hoe ik een ASUS A7A266-E flash?
aflash.exe /bios_image_naam.rom

Staat ook uitgebreid beschreven op de Asus website IIRC.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel batterijtje eruit halen of jumpertje omzetten

• LollieStick
heb je meerdere mogelijkheden om je ide kabels er in te steken? bij de hdd denk ik maar 1 manier, maar het kan best dat je op je mobo meerdere manieren hebt. zoja, even andersom en weer proberen.

flash:

1.) download awdflash en het bin file voor je mobo
2.) maak een dos disk en kopieër de 2 bestanden er bij op
3.) controleer of je bestanden goed zijn (scandisk) om corruptie tegen te gaan
4.) start de computer op in een veilige modus vanaf diskette
5.) start awdflash flashbestand.bin
6.) volg de aanwijzingen op je scherm

done!

[edit]
de post van hierboven stond er nog niet :(

check in je boekje van het mobo, daar staat in wat je moet doen om je bios te clearen.

Verwijderd

Topicstarter
1 probleempje. Als je geen beeld hebt, als mn scherm niet uit standby modus gaat hoe kan ik dan in de Bios komen? Er zitten toch jumpertjes op je mobo die je kan overhalen om je biospass te resetten enzo

• LollieStick
Op vrijdag 14 juni 2002 13:58 schreef Rogier21 het volgende:
1 probleempje. Als je geen beeld hebt, als mn scherm niet uit standby modus gaat hoe kan ik dan in de Bios komen? Er zitten toch jumpertjes op je mobo die je kan overhalen om je biospass te resetten enzo
zoals ik al zei, je moet in je boekje kijken, daar staat het in.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gekeken. Staat er niet in :( Tis ook maar klein boekje, staat alleen in hoe je flashet als je scherm gewoon werkt :(

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Op vrijdag 14 juni 2002 14:01 schreef Rogier21 het volgende:
Heb ik gekeken. Staat er niet in :( Tis ook maar klein boekje, staat alleen in hoe je flashet als je scherm gewoon werkt :(
Volgens mij zie je niet helemaal het verschil tussen je bios flashen en je bios clearen.

Je kunt 'm resetten (clearen, whatever..) duur een jumpertje kort te sluiten. Die zit meestal vlakbij het batterijtje op je moederbord. (kortsluiten, ff wachten en terugzetten)

Je kunt ook het batterijtje van je moederbord afhalen en even later weer terugzetten.

• LollieStick
ik heb de online manual doorgelezen (zelfde als die jij hebt) en het staat er wel degelijk in.

Hoofdstuk 4, bij forgot passwords

suc6

[edit]
als je deze manual niet hebt, kun je deze krgijen op www.asus.com. dan zou jeh em dusm oeten downloaden met een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Oja stom :+ Maar heb nu gereset, maar maakt niks uit. Werkt nog niet. Dan toch maar voeding proberen. De fans gaan trouwens wel gewoon draaien, dat hoort dan toch ook niet?

• LollieStick
Op vrijdag 14 juni 2002 14:15 schreef Rogier21 het volgende:
Oja stom :+ Maar heb nu gereset, maar maakt niks uit. Werkt nog niet. Dan toch maar voeding proberen. De fans gaan trouwens wel gewoon draaien, dat hoort dan toch ook niet?
misschien is je voeding niet sterk genoeg. hoeveel watt is deze?

Verwijderd

Topicstarter
uhh 350/400 watt denk ik. Ik kreeg m 4 maanden geleden bij het moederbord. Werkte gewoon normaal. Kan ook zijn dat een PCI slot kortsluiting maakt (netwerkkaart, modem enz)

• InZane
Op vrijdag 14 juni 2002 14:20 schreef Rogier21 het volgende:
uhh 350/400 watt denk ik. Ik kreeg m 4 maanden geleden bij het moederbord. Werkte gewoon normaal. Kan ook zijn dat een PCI slot kortsluiting maakt (netwerkkaart, modem enz)
Wattage moet dus sowieso wel voldoende zijn.
Probeer je systeem eens kaal op te starten anders. Dus componenten verwijderen die je niet nodig hebt om het systeem te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Alleen videokaartje erin en zelfs geheugen eruit! Dan zou ie wel beeld moeten geven. Ik ga m morgen ofzo wel met een andere voeding proberen anders dan heb ik wel een probleem denk ik :S Iig bedankt allen, ik ga nu vieren dat ik geslaagd ben :7

• InZane
Op vrijdag 14 juni 2002 14:53 schreef Rogier21 het volgende:
Heb ik gedaan. Alleen videokaartje erin en zelfs geheugen eruit! Dan zou ie wel beeld moeten geven. Ik ga m morgen ofzo wel met een andere voeding proberen anders dan heb ik wel een probleem denk ik :S Iig bedankt allen, ik ga nu vieren dat ik geslaagd ben :7
Gefeli! :)
En succes met je systeem!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx *D

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is opgelost hoor. De voeding is dus opeens kapot gegaan :? Morgen dan ff nieuwe voeding halen. Bedankt allemaal :)

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Haal ff alles eruit, leg het mobo op iets niet geleidends (hout ofzo werkt wel), sluit de CPU aan en zet m aan... geeft ie een hoop piepjes, gooi dan de CPU (met koeler), memory, en videokaart erop. Geeft ie geen piepjes, dan issie d00d :( Als ie wel piepjes geeft en het met CPU, mobo en videokaart niet doet, probeer deze onderdelen dan te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gewoon andere voeding eraan gezet en hij werkte gewoon. Dus voeding dood!
Pagina: 1