@home + router?

Pagina: 1
Acties:

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Mensen,
Volgende maand komen ze bij mij een kabelmodem plaatsen.
Nou wil ik graag een router (dus geen PC) erachter hangen maar kan dat zomaar?
Heb nl. gehoord dat die modems gelockt worden op MAC adres?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Dat kan, met een router kun je het mac-adres klonen. Alleen zal @home er niet blij mee zijn dat je een router gebruikt. Maar dat is natuurlijk gewoon eigen risico. :P

edit:
mac-adres zit niet in het kabelmodem, maar in de netwerkkaart, dus dat moet je klonen.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

gewoon de netwerkkaart die je van @home 'krijgt' in de router gooien en het is toch opgelost? :?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Op vrijdag 14 juni 2002 13:10 schreef Sequence het volgende:
gewoon de netwerkkaart die je van @home 'krijgt' in de router gooien en het is toch opgelost? :?
Een gewone router kun je niet open halen, maar er zit wel een optie in om het macadres te klonen. Heb ik hier ook gedaan, daarna kun je elke pc met elke netwerkkaart er aan gooien. Hij wil volgens mij geen pc gebruiken als router.

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 13:46
Sinds wanneer kijkt @home naar het mac-adres??

Gewoon een netwerkkaartje in de router, pcnaam goed zetten en werkgroep en werken maar

<leeg>

• mario007
Tenzij je zoals aangegeven wordt een hardware router neemt hoef je geen netwerkkaart in te bouwen :)

Dus gewoon router aansluiten en werken

<leeg>

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op vrijdag 14 juni 2002 13:03 schreef M v Akkeren het volgende:
Dat kan, met een router kun je het mac-adres klonen. Alleen zal @home er niet blij mee zijn dat je een router gebruikt. Maar dat is natuurlijk gewoon eigen risico. :P

edit:
mac-adres zit niet in het kabelmodem, maar in de netwerkkaart, dus dat moet je klonen.
Ja dat snap ik dus niet he, waarom moeten ze daar nou moeilijk over doen? Als je nou een bedrijf hebt ok,
Maar gewoon voor eigen gebruik maakt 1 of meerdere pc's toch niks uit? Het lurkt allemaal aan hetzelfde draadje, dus de maximale snelheid blijft toch gewoon gelijk?

Ik had thuis ook een linux router met 2 pc's en een laptop eraan.
Sonera werd boos omdat ze toevallig mn ip checkten en een basic apache website van mn linux router/firewall zagen en gelijk gingen schreeuwen dat ik een server draaide.
stelletje n00bs.

Maar als je je router netjes configureerd zien ze niks en zullen ze er ook nooit achterkomen.
Behalve als je een n00b bent en als je de helpdesk belt en ze vragen om je IP dan een intern IP geven waardoor ze het gelijk doorhebben zoals een vriend van me :P

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op vrijdag 14 juni 2002 13:12 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Een gewone router kun je niet open halen, maar er zit wel een optie in om het macadres te klonen. Heb ik hier ook gedaan, daarna kun je elke pc met elke netwerkkaart er aan gooien. Hij wil volgens mij geen pc gebruiken als router.
Bij elke hardwarematige router zoals bijvoorbeeld de Vigor 2200e die ik heb zit wel een progje op cd om het mac adres van je modem te ontfrutselen.
Als het dan al niet standaard is wat het in de meeste gevallen is.

• navyseal44
@home werkt niet met vaste IP's. Werken met DHCP.
En ik ben geen N00b om dat soort gezwets gelijk uit te sluiten.

Hoorde alleen her en der dat het modem zo geconfigureerd staat dat hij alleen het MAC adres accepteert van de eerste PC die je eraan hangt????

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op vrijdag 14 juni 2002 13:26 schreef navyseal44 het volgende:

Hoorde alleen her en der dat het modem zo geconfigureerd staat dat hij alleen het MAC adres accepteert van de eerste PC die je eraan hangt????
Statisch IP of DHCP heeft helemaal niks te maken met MAC adressen.

Modems hebben een MAC adres om ze enkel te laten communiceren met een bepaalde Netwerk kaart.
Maar aangezien dat altijd valt te klonen is er niks aan de hand. Als je een hardwarematige router koopt zit er dus al software bij om dat MAC adres te vinden in je modem.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 14 juni 2002 13:26 schreef navyseal44 het volgende:

@home kijkt naar je hostname en daar van uit krijg je een ip

• navyseal44
Ik hoorde nu weer dat @home netbios als authenticatie gebruikt dus een router niet mogelijk is.

Om het makkelijker te maken: wie heeft @home kabel + router werkend?

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 27-04 11:42
ik weet iig zeker dat een MAC-adres geen problemen zal geven, omdat ik geen netwerkkaart bij de installatie heb gekregen en omdat ik vaak met andere netwerkkaart ook op zelfde account (=zelfde IP) kan werken.
Ze draaien wel DHCP maar je krijgt altijd hetzelfde IP na venand je computernaam.
Ik heb zelf nog nooit een router gezien op een @home aansluiting, maar dat moet zeker niet moeilijk zijn.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jongens, jongens..

Bij @home is alleen het MAC-adres van de modem bekend. Wat daarachter allemaal voor hardware hangt, kunnen ze niet zien en met mac adressen van NIC's doen ze verder niks.

Het MAC van de modem moet goed in het systeem van @home staan, anders komt de modem niet online.

routertje instellen is dus geen probleem, maar het mag niet van @home vanwege het feit ze dan de controle over multiple PC's verliezen. Ze verliezen het zicht op hoeveel computers er gebruik maken van @home. Daar komt nog bij dat je met meerdere computers optimaler gebruik maakt van je bandbreedte en dat vinden ze niet leuk/

do or do not, there is no try

• navyseal44
Doet er niet toe wat zij leuk vinden of niet.
Gaat mij er alleen om of ik een Peeceetje in moet richten of dat ik het ook met een routertje af kan...

• mario007
Je kunt het ook met een routertje af

<leeg>

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

@home kijkt naar het mac-adres van je modem en naar je hostname, niet naar het mac-adres van je netwerkkaart (dat doet chello wel dacht ik, maargoed). Ik weet het 100% zeker, want ik heb @home hier gewoon draaiend met een andere netwerkkaart dan ik van ze gekregen heb...

Wat betreft een router: als je een beetje router hebt kun je gewoon je hostname instellen, dus heb je geen enkel probleem. E-tech heeft zo'n ding bijvoorbeeld...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op maandag 17 juni 2002 11:12 schreef navyseal44 het volgende:
Doet er niet toe wat zij leuk vinden of niet.
Gaat mij er alleen om of ik een Peeceetje in moet richten of dat ik het ook met een routertje af kan...
routertje, pc tje geen verschil doen beide het zelfde :P
en emm no problemo hebben zat mensen met home routertje draaien :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb een farallon routertje, daarop kan je gewoon ip adres, "computernaam", mac-adres instellen. macadres kreeg ik gewoon op een papiertje van @home, geen probleem dus.

• Pjottski
  • Laatst online: 12-08 17:05

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Bij ons thuis werkt de combinatie @home met Linksys router prima. Dus je kan gewoon een router aan je modem hangen en met meerdere PC's surfen. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Werkt prima hoor en je hoeft geen MAC adres te klonen. Hardware en software router geen problemen.
Het ziet er dan als volgt uit: CAI ---> COM21 modem --> Router --> diverse pc's
en of die router nou software matig of hardware matig maakt niks uit.
Het modem heeft wel een MAC adres, maar die zul je toch ertussen moeten laten :P
Het modem zelf kijkt niet of het aangesloten apparaat een bepaald MAC adres heeft.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Allemaal wel leuk wat jullie allemaal zeggen. En klopt ook wel @home kijk alleen naar je computernaam. Als de monteur komt moet je wel een pc hebben staan en geen router want dan bestaat de kans dat de monteur weer gaat en pasterug komt als je een pc hebt staan of heb je een DHZ pakket. Want bij een DHZ pakket kijkt de monteur helemaal niet naar een pc. Plakt alleen een modem op de grond en weg is hij/zij.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• navyseal44
Ik heb i.d.d. een HDZ pakket.
Allemaal bedankt, ik weet genoeg.
Pagina: 1