Ik heb Asus TUSI-M
Hierop prikte ik een PIII-1000EB FC-PGA
BIOS start op, en gaat safe op 500 Mhz zitten omdat de proc er net in zit.
Zet 'm netjes op 1000 Mhz, en PC wil niet booten.
PC uit en weer aan, en mobo zet 'm keurig op 500 Mhz omdattie niet door de Post heen kwam.
Als ik in het BIOS naar de temp kijk staattie op ongeveer 42 graden (@500 Mhz dus).
Diverse koelers al geprobeerd.
Het rare is, het probleem heb ik ook als ik een 1 Ghz proc+koeler van mijn andere systeem erop prik (welke dus WEL netjes draait op 1 Ghz op een Asus boardje).
Ik heb uiteindelijk maar de JumperFree mode uitgezet en met jumpers de proc keihard op 1000 gezet.
Met wat extra koelprut draait nu wel stable op ca. 40 graden maar ik blijf het vreemd vinden.
IMHO zit 't 'm niet in de proc maar in het boardje.
Komt iemand dit bekend voor met dit mobo ?
Hierop prikte ik een PIII-1000EB FC-PGA
BIOS start op, en gaat safe op 500 Mhz zitten omdat de proc er net in zit.
Zet 'm netjes op 1000 Mhz, en PC wil niet booten.
PC uit en weer aan, en mobo zet 'm keurig op 500 Mhz omdattie niet door de Post heen kwam.
Als ik in het BIOS naar de temp kijk staattie op ongeveer 42 graden (@500 Mhz dus).
Diverse koelers al geprobeerd.
Het rare is, het probleem heb ik ook als ik een 1 Ghz proc+koeler van mijn andere systeem erop prik (welke dus WEL netjes draait op 1 Ghz op een Asus boardje).
Ik heb uiteindelijk maar de JumperFree mode uitgezet en met jumpers de proc keihard op 1000 gezet.
Met wat extra koelprut draait nu wel stable op ca. 40 graden maar ik blijf het vreemd vinden.
IMHO zit 't 'm niet in de proc maar in het boardje.
Komt iemand dit bekend voor met dit mobo ?