Ik heb al bijna twee jaar een Abit KT7A , met een KT133A chipset. Volgens Abit en waarschijnlijk ook volgens VIA moet er een cooler op deze chipset.
Nou is het volgende het geval.
Wanneer ik de computer aanzet heb ik een kans van vijf op tien (1/2) dat de chipset cooler een heel hard rotgeluid gaat maken. Je ziet de cooler dan ook zeg maar 1 rondje per twee seconden draaien ongeveer.
Als ik gewoon met mijn hand de cooler stilzet en weer verder laat gaan lost dat nix op.
De enige manier om het gesnerp weer uit te krijgen is om mijn computer uit te zetten en weer aan, en dan hopen dat hij het niet weer doet.
Jammergenoeg word dit steeds erger en ben ik er van overtuigt dat die cooler vandaag of morgen zal overlijden.
Het moederboord is al buiten de garantie.
Hoe los ik dit op...?
Sorry mensen, had de search toch niet helemaal goed gebruikt
Heb al een ander topic hierover gevonden.
Nou is het volgende het geval.
Wanneer ik de computer aanzet heb ik een kans van vijf op tien (1/2) dat de chipset cooler een heel hard rotgeluid gaat maken. Je ziet de cooler dan ook zeg maar 1 rondje per twee seconden draaien ongeveer.
Als ik gewoon met mijn hand de cooler stilzet en weer verder laat gaan lost dat nix op.
De enige manier om het gesnerp weer uit te krijgen is om mijn computer uit te zetten en weer aan, en dan hopen dat hij het niet weer doet.
Jammergenoeg word dit steeds erger en ben ik er van overtuigt dat die cooler vandaag of morgen zal overlijden.
Het moederboord is al buiten de garantie.
Hoe los ik dit op...?
Sorry mensen, had de search toch niet helemaal goed gebruikt
Heb al een ander topic hierover gevonden.