Even de situatie bij ons.. 2 Citrix XPe servers windows 2000, de clients op WINNT 4.0. Afgelopen week kreeg een van de computers als er geprobeerd werd in te loggen de melding "network or dialup problems are preventing communication with the Citrix server. An attempt to automatically restore the connection will begin after a delay to let the network recover" vervolgens word na 30 seconden een volgende poging geprobeerd. Als ik vervolgens kijk bij custom connections en de verbinding selecteer en vervolgens Custom connection setting kies staat het network protocol op HTTP/HTTPS, kies ik vervolgens weer TCP/IP en druk op ok springt hij gewoon wee terug naar HTTP (kan ik zien als ik weer custom connection setting kies). De betreffendde server kan ik gewoon pingen. Inmiddels heb ik nog een computer die dezelfde melding geeft. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan wezen?
die melding krijg je bij een disconnect. Staat de sessie toevallig nog open op de Citrix server zelf? Als je pingt naar je server, zit er dan veel packet loss op de link?Op vrijdag 14 juni 2002 12:48 schreef Simonbuikje het volgende:
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan wezen?
mischien een update in de client software?
dat met die http/https dat heb ik ook hier, is niet van belang lijkt me..
zitten die clients achter een router om bij die citrix machine te komen? of is het op een lan?
dat met die http/https dat heb ik ook hier, is niet van belang lijkt me..
zitten die clients achter een router om bij die citrix machine te komen? of is het op een lan?
A wise man's life is based around fuck you
Nee deze melding krijg ik juist met de nieuwste client, met oudere alleen 'can't connect to the citrix server', inmiddels had ik ook al gezien dat hij bij de andere clients ook zelf terugspringt naar HTTP, maar daar werkt het wel goed, daar zit het dus blijkbaar niet in.
Die clients zitten niet achter een router maar gewoon op een lan, bij de vestigingen waar we wel met een router werken heb ik geen problemen, de 2 problemen zijn dus op allen op het lan.
Die clients zitten niet achter een router maar gewoon op een lan, bij de vestigingen waar we wel met een router werken heb ik geen problemen, de 2 problemen zijn dus op allen op het lan.
Ik zie dat je bedoelt dat het echt gebeurt bij het aanloggen? (dus user moet eigenlijk nog aanloggen, en dan krijg je die melding al).Op dinsdag 18 juni 2002 00:20 schreef Simonbuikje het volgende:
Kan je eens kijken wat je client doet als je alle SpeedScreen latency reduction options (Properties Connectie -> Options) uit hebt staan.
Wat je ook kan controleren is ofdat (onder Tools -> Bitmap Cache) de Cache directory op een juiste directory staat (als die op een niet schrijfbare lokatie staat zoals het profiel van een andere gebruiker, wil/wou de client ook nog wel eens crashen).
Verder. Je zegt dat andere PC's dit probleem ook hebben, betekent dit dat het niet uitmaakt met welke username je inlogt, en je probleem blijft ?
Heb je ook al eens geprobeerd (als test) met de RDP client van WindowsNT TSE om te zien ofdat het een ICA client specifiek probleem is ?
Hoi Elevator,
Bedankt voor je uitgebreide reply, ik zal morgen eens testen of het werkt.
De foutmelding krijg ik inderdaad nog voordat ik inlog. Als ik het icoon van de betreffende server aan klik (we werken nu nog met session and niet met ..how noem je dat? shared applications) gaat de client initilizing, he rode balkje gaat heen en weer, dan gaat het scherm heel even weg, waarna je normaal gesproken je login zou moeten krijgen, in muhn geval duurt het dan even en krijg ik vervolgens de foutmelding.
Het inlog scherm krijg ik dus ook niet te zien.
Ik probeer morgen of een van je oplossingen werkt.
Bedankt nogmaals!
Bedankt voor je uitgebreide reply, ik zal morgen eens testen of het werkt.
De foutmelding krijg ik inderdaad nog voordat ik inlog. Als ik het icoon van de betreffende server aan klik (we werken nu nog met session and niet met ..how noem je dat? shared applications) gaat de client initilizing, he rode balkje gaat heen en weer, dan gaat het scherm heel even weg, waarna je normaal gesproken je login zou moeten krijgen, in muhn geval duurt het dan even en krijg ik vervolgens de foutmelding.
Het inlog scherm krijg ik dus ook niet te zien.
Ik probeer morgen of een van je oplossingen werkt.
Bedankt nogmaals!
Verwijderd
[
Kickje]
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb bovenstaande dingen allemaal getest en gecontroleerd?
Ik weet echt niet waar het aan kan liggen
[
/kickje]
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb bovenstaande dingen allemaal getest en gecontroleerd?
Ik weet echt niet waar het aan kan liggen
[
Verwijderd
Meestal een van deze 2:
1. Je TS licensing is niet in orde.
2. Je firewall vindt citrix sessie's niet leuk (mijn sonicwall van 3200 euro bijv.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:33:
[...]
Meestal een van deze 2:
1. Je TS licensing is niet in orde.
Dit zal ik morgen meteen nakijken!
2. Je firewall vindt citrix sessie's niet leuk (mijn sonicwall van 3200 euro bijv.)
Dit kan het niet zijn, aangezien andere werkstations van deze vestiging via zelfde router wel kunnen connecten!
Verwijderd
[Kick] Dit is een kick van een oude
kick
[/kick]
Het probleem leek opgelost te zijn na een reboot van de server. Echter nadat nieuw geinstalleerde clients proberen te connecten naar 1 van de 2 servers in de farm gaat het mis.
TS licencing is in orde en router kan het niet zijn omdat het probleem zich lokaal ook voordoet!
Het probleem leek opgelost te zijn na een reboot van de server. Echter nadat nieuw geinstalleerde clients proberen te connecten naar 1 van de 2 servers in de farm gaat het mis.
TS licencing is in orde en router kan het niet zijn omdat het probleem zich lokaal ook voordoet!
Verwijderd
Licensing zit aan 2 kanten, als je een win32 client hebt. Die probeerd dan een key weg te schrijven op de lokale machine naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing\StoreVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 23:20:
TS licencing is in orde
Als de user dat niet mag, dan krijg je ook die beruchte "network or dial up problems are preventing.......
Pagina: 1