Toon posts:

[OC] Duron met een ANDA Y core,.. leuk !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja mensen, ook ik zocht een nieuwe processor,.. in dit geval voor mijn Kazaa server.. Ik dacht, ik neem wel een Duron 950, die is goedkoop en kan vast wel op 1000 Mhz. draaien... Na het unlocken aan het testen gegaan... draait nu op 1340 Mhz... Das weer eens een goede core..

Oh ja, koeler is een Arctic Super Silent 2000 (max 20dba) en de core blijft 48 graden...

Maar we gaan nog verder met testen... >:)

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 14:35
Hoe heb je hem overclockt, dus FSB en multiplier? Wat zijn je overige temps?

Life is to short too explore the whole world!

Verwijderd

Topicstarter
Multiplier en FSB...Doe ik altijd,... beste resultaten haal je daar mee..

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar heb je die gekocht?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:54
mooie OC :)

Heb je ook nog meer resultaten ? SiSoft e.d. :?

• Erik1
  • Niet online
Hoever zou ik met een duron 900 AKCA kunnen OC'en?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Duron 950, dat is toch met die 'oude' core, toch?

Mooi resultaat!
Welke FSB en multiplier heb je gebruikt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

Op vrijdag 14 juni 2002 13:27 schreef Erik1 het volgende:
Hoever zou ik met een duron 900 AKCA kunnen OC'en?
kan je niet zeggen van te vore
gewoon proberen

• Erik1
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 13:33 schreef epsilon het volgende:

[..]

kan je niet zeggen van te vore
gewoon proberen
Met de standaard K7VZA KT133A bios kan ik hem op 1000 zetten, doet het prima. maar met een speciale OC bios han ik tot 166 FSB maar als ik iets hoger ga dan 112 reageert de BIOS als dikke stroop en duurt het 5 minuten tot de IDE autodetectie, ga ik nog hoger doetie niks en moet ik CMOS Reset doen. Zou ik in een ander mobo misschien hoger kunnen? Ik heb ook nog een K7S5A die een iets hogere FSB trekt. En ik zou graag willen weten waar de topicstarter die mooie oc duron vandaan heeft :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 13:40 schreef Erik1 het volgende:

[..]

Met de standaard K7VZA KT133A bios kan ik hem op 1000 zetten, doet het prima. maar met een speciale OC bios han ik tot 166 FSB maar als ik iets hoger ga dan 112 reageert de BIOS als dikke stroop en duurt het 5 minuten tot de IDE autodetectie, ga ik nog hoger doetie niks en moet ik CMOS Reset doen. Zou ik in een ander mobo misschien hoger kunnen? Ik heb ook nog een K7S5A die een iets hogere FSB trekt. En ik zou graag willen weten waar de topicstarter die mooie oc duron vandaan heeft :)
Volgens mij hangt het ook heel veel van het type geheugen af als van het mobo.
Zit er trouwens een fan op de Northbridge bij jou?
Als het namelijk passieve koeling is, dan zou zo'n fannetje ook een hoop schelen, lijkt mij..

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Duron 950 komt bij Gistron vandaan... de uiteindelijke maximale overklok met die niet overklokkers koeler, horen jullie snel...

Verwijderd

Topicstarter
Ook maar even de }:O }:O laten draaien voor de hoognodige stabiliteits test... Nou, op 1340 liep hij vast, op 1300 liep hij vast maar op 1250 loopt hij hardstikke stabiel op 55 graden max (dit is in een slecht gekoelde kast, maar daar werken we nog aan... >:) )

Effe een plaatje ter illustratie :

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/roeland/screen1.jpg

Dus, een snelheidswinst van 300 Mhz. vind ik nog steeds niet verkeerd.. Bij gebruik van een PAL 8045 en een goed gekoelde kast moet hij zeker stabiel moeten lopen op 1350 Mhz...
Pagina: 1