Toon posts:

ASUS A7v333 + Maxtor 80gb (7200rpm) = traag ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem en dus een
ASUS A7v333 + Maxtor 80gb (7200rpm) gekocht
alles goed aangesloten... als primair in mijn primaire ide en met de juiste kabel...

maar de bestandsoverdracht is heel traag =(

nu heb ik dus de utility's die maxtor aanbied waaronder wvset (write verification) maar deze wil de schijf niet herkennen... dus kan ik die optie niet uitzetten...=(

Meerdere mails naar maxtor gestuurd maar krijg steeds van die standaard mail waarin staat hoe ik de schijf moet aansluiten...grrr

Wie kent dit probleem en heeft het kunnen oplossen...

Koop ik ik een snelle schijf 7200rpm ATA133 en die is nu trager dan mijn quantum firebal 5400rpm grrr...=(

Verwijderd

VIA 4-1 installeren en DMA aanvinken wil ook wel helpen

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Klinkt als een OS probleem. Dus: welk OS?

Die write verification gaat vanzelf uit dacht ik na 11 boots. Maar dat scheelt ook niet zoveel dattie trager wordt dan een ouwe Quantum denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de laatste update's van die VIA4-1 drivers geinstalleerd.

Bij het aanvinken van udma; krijg ik de melding dat het niet ondersteund word ?...

Ik gebruik nog winME zal ik dan toch naar XP over moeten gaan...

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 14 juni 2002 12:44 schreef felix2000 het volgende:
Ik heb dus de laatste update's van die VIA4-1 drivers geinstalleerd.

Bij het aanvinken van udma; krijg ik de melding dat het niet ondersteund word ?...

Ik gebruik nog winME zal ik dan toch naar XP over moeten gaan...
Mmmm... en wat meld je BIOS tijdens booten? Staat daar wel UDMA-zoveel? (Komt denk ik even voorbijflitsen tijdens boot, maar ik heb geen A7V natuurlijk...).

WinME is niet ideaal maar dit zou toch moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bij het booten komt gewoon udma6 te staan.
en ook in mijn bios staat dat bij de instellingen van de schijf. Dit kan ik overigens niet veranderen...

Het ligt dus niet aan dat write verification ?

Maar blijft het probleem dat de maxtor utils mijn schijf niet als zodanig herkent...dus wvset of andere utils niet kan draaien...=(

Zou het misschien aan de drivers van de maxtor utils kunnen liggen... ik heb namelijk bij maxtor om een geupdate versie geklaagt... maar die vraag blijven ze dus ontwijken...

Ik ga denk ik toch maar weer 80gig formaten en XP installeren kijken of dat wat helpt... ik weet het anders ook niet..=(

Verwijderd

felix? naamgenoot met bekende problemen...

Ik heb ook idd met m'n VIA KT33 zooi gehad dat m'n hdd's niet boven de ATA 66 uitkwamen, terwijl ze ATA133 en ATA100 zijn en mijn controller uiteraard ook ATA133 is. De kwaal kwam idd alleen voor in windows ME. Om dat weg te krijgen lukte dat niet alleen met de 4in1 drivers. Ik heb daarnaast de IDE Busmaster geinstallleerd, en alles op de hoogste ATA's gezet, en weg was prob.

Succes,

felix

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nog een felix...
IDE Busmaster waar vind ik dat ?
Alles op hoogste ATA zetten hoe doe ik dat ?
alvast bedankt... felix

Verwijderd

VIA IDE Busmaster drivers kun je vinden op www.viaarena.com onder Old miniport drivers.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Wat is jouw benchscore met sandra?

Wat zeker performance verbeterd is om de pci latency patch te installeren (als je dat nog niet had gedaan). Daarnaast is het een tip om usb 2.0 in windows disabled te zetten. Vooral raid performance gaat omhoog.
Pagina: 1