Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
moet er wel een string in BounColumn? Is dat niet gewoon een integer waarde?
ergens gevonden op internet..
* ^Mo^ heeft geen ervaring in VBA
ergens gevonden op internet..
disclaimer:To set the BoundColumn property to the first column, set it to 1; to set it to the second column, set it to 2, and so on
* ^Mo^ heeft geen ervaring in VBA
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Nopez, dat is het niet, je zet namelijk gewoon de variabele BoundColumn en Access type-cast dan automatisch (als ik het goed heb)
PS FF getest door waarde "b" in te vullen, dan krijg je gewoon vrolijk een type-mismatch
PS FF getest door waarde "b" in te vullen, dan krijg je gewoon vrolijk een type-mismatch
Verwijderd
Hmm werk eigenlijk nooit met listboxiez maar met listviews. Je kunt namelijk meer met listviews. In een listview kan je waardes uit de eerste colom op vragen door listitems. De tweede colom vraag je op door listitems.subitems (1) colom 3 listitems.subitems (2) enz. Werkt dit ook niet zo bij een listbox?
Groetjes JP
Groetjes JP
Ey JP,
waar de neuk kan de control list view vinden dan? Zie hem er nergens tussen staan en ook de help bied niet echt uitkomst.... Volgens mij heb ik nu ook gewoon list box nodig.... Dat is een control waarin je meerdere kolommen naast elkaar kan zetten en dan meerdere rows en dan ook kan selecteren op kolom. De kolom die je dan selecteert is de BoundColumn.....
Mocht jij er anders over denken, let mie noo
waar de neuk kan de control list view vinden dan? Zie hem er nergens tussen staan en ook de help bied niet echt uitkomst.... Volgens mij heb ik nu ook gewoon list box nodig.... Dat is een control waarin je meerdere kolommen naast elkaar kan zetten en dan meerdere rows en dan ook kan selecteren op kolom. De kolom die je dan selecteert is de BoundColumn.....
Mocht jij er anders over denken, let mie noo
Verwijderd
Ja een listview is denk ik de beste oplossing als zou het vast wel met een listbox ook kunnen. alleen is listview super handig met colompies enz.
alles goed voor de rest?
alles goed voor de rest?
Jah, lekker
heb alleen het probleem dat ik hier met Access werk en ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan hier niet echt een list view vinden......
Kom anders ff naar het irc-kanaal van fdf
#fdfclan op quakenet
heb alleen het probleem dat ik hier met Access werk en ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan hier niet echt een list view vinden......
Kom anders ff naar het irc-kanaal van fdf
#fdfclan op quakenet
*schopje*
Na lang zoeken en proberen en dergelijke doet ie het nog steeds niet..... Ik heb het dus al geprobeerd met Setfocus en dergelijke en er staan wel degelijk waardes in die column, heb het ook al geprobeerd met de standaardwaarden, maar hij wil op de een of andere manier gewoon niet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Me.Retour_pra.SetFocus
MsgBox "" & Me.Retour_pra.value
Me.Retour_pra.BoundColumn = 4
If IsNull(Me.Retour_pra.value) Then
MsgBox "If-statement is in werking"
Me.Retour_pra.Selected(1) = True
End If
MsgBox "" & Me.Retour_pra.value
nummertje = Me.Retour_pra.value
MsgBox "Nummertje: " & nummertje
Forms.pra_opzoek.Retour_pra.BoundColumn = 1 |
Na lang zoeken en proberen en dergelijke doet ie het nog steeds niet..... Ik heb het dus al geprobeerd met Setfocus en dergelijke en er staan wel degelijk waardes in die column, heb het ook al geprobeerd met de standaardwaarden, maar hij wil op de een of andere manier gewoon niet
Het lijkt erop dat als je de boundcolumn verandert, de data ververst wordt of zoiets.
Je kan beter de Column property gebruiken, daarmee kan je elke cel onafhankelijk uitlezen.
Met de volgende code wordt de waarde van kolom 4 van de actieve regel getoond:
Je kan beter de Column property gebruiken, daarmee kan je elke cel onafhankelijk uitlezen.
Met de volgende code wordt de waarde van kolom 4 van de actieve regel getoond:
code:
1
2
3
| If Retour_pra.ListIndex >= 0 Then
Call Msgbox("Waarde : " & Retour_pra.Column(4,Retour_pra.ListIndex)
End If |
Dat werkte net niet helemaal goed, maar om het voor andere mensen die in de toekomst hier misschien naar zoeken het een beetje af te sluiten, hier de werkende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| If Retour_pra.ListIndex >= 0 Then
If IsNull(Me.Retour_pra.Column(3, Retour_pra.ListIndex + 1)) Then
Me.Retour_pra.Selected(1) = True
End If
MsgBox "Waarde : " & Me.Retour_pra.Column(3, Retour_pra.ListIndex + 1)
nummertje = Me.Retour_pra.Column(3, Me.Retour_pra.ListIndex + 1)
End If |
Pagina: 1