DoomIII en Cg?

Pagina: 1
Acties:

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Doom III wordt fantastisch mooi volgens de meeste mensen, vooral dankzij het gebruik van pixel en vertex shaders waardoor al die lichteffecten mogelijk worden. Maar nu heeft Nvidia Cg geintroduceerd, een soort C waarmee een stuk makkelijker vertex en pixel shaders in allerlei software zoals spellen gebruikt kunnen worden. Nu vraag ik mij af of John Carmack die de engine van Doom III maakt hier nog gebruik van zal gaan maken, hoewel de engine zo goed als af schijnt te zijn. En zullen er tegen de tijd dat Doom III uitkomt niet al spellen zijn waarbij Cg is gebruikt die daardoor (bijna) even mooi als Doom III zijn?
Als je het volgende leest wordt het wel duidelijk dat Cg iig zeer aantrekkelijk is voor software developers:
http://www.anandtech.com/news/shownews.html?i=16567&t=pn

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• Creepy
  • Laatst online: 03-11 20:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik denk niet dat Doom III hier nog gebruik van gaat maken. In feite is het een "compiler" die een C achtige zaal omzet naar DirectX of OpenGL.. alleen voor NVIdia kaarten op het moment natuurlijk....en zeer waarschijnlijk ook alleen voor gebruik in een MS OS.

Doom III maakt gebruk van openGL (GEEN Direct3d dus!), en zal waarschijnlijk ook op Mac en Linux draaien, en ook op video kaarten NIET van het merk NVidia (en terecht!)

En natuurlijk het feit dat de engine van doomIII zo goed als af is..

edit:
Net ff de specs bekenen.. of D8 of D9 support (dus MS only) of OpenGL NV2X support (NVidia Only)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Bedoel je nou Doom III of Cg?

Trouwens, Cg is open source geloof ik dus software developers kunnen er volgens mij ook support voor ATI kaarten en andere mee maken. Correct me if IŽm wrong!

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

[off topic ATI fanboy geblaat :P]
DoomIII werd op een ATI (r300 :9~ ) geshowed tijdens de E3. ATI was overduidelijk sneller dan de nv30 maar het is niet zeker of het sneller dan de nv30 het kan ook de gf4 ti 4600 betekenen maar dat werd niet duidelijk verteld.
[off topic ATI fanboy geblaat :P]

Ik vind het wel goed van nvidea al dat researchen. Echt toppie.

Verwijderd

Het is ook niet bekend dat Cg niet/nooit op ATI kaarten zal draaien. Het is Open Source (hoe Nvidia dat ook ziet), dus (als het nu al niet kan) kan het er altijd ingestopt worden

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 21:42

Glorificationer426

come we hero rush yes?

volgens mij was Cg voor elke kaart te gebruiken...

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Pagina: 1