[CM] Keyboard splitsen

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heeft iemand al wel eens geprobeerd een keyboard van nomale afmetingen te splitsen? Ik denk zelf aan een keyboard waar het nummerieke gedeelte afgesloopt wordt en deze inbouwen in een casemod (uitschuifbaar laatje onderin desktop?). Ik heb al gezocht maar kon niet precies vinden wat ik bedoel. Of weet iemand waar diets dergelijks verkocht wordt voor weinig $$$ ?

Verwijderd

Je kunt je keyboard niet zomaar ongestraft splitsen. In het toetsenbord zit een soort folie met daarop de printbanen (aangesloten op enkele multiplexers). Als je dit verwijderd werkt het geheel waarschijnlijk niet meer.

Lijkt mij verstandiger om zo'n losse keypad te kopen op een beurs ofzo (speciaal voor notebooks ontworpen die dingen zijn zei master Yoda :))

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.backshop.box.nl/images/goldtouchkeypad.gif

en die inbouwen.. :?

meer info

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Eh... :?

Dat nummerieke gedeelte moet er juist af!

Het gaat om het lettergedeelte en de cursor en page down etc. Eigenlijk mochten van mij de functietoetsen er ook wel af, maar de escape-toets blijf je nodig hebben!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
dat gaat niet, net boven dat nummerieke gedeelte, (waar meestal de leds zitten) komen al die print banen bij elkaar. oftewel dat is het hart van je keyboard.

maar als je het toch gaat proberen, succes, en post de pics.

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 13:01
Als het een folie is kan je het meschien wel trug buigen/vouwen onder het gedeelte dat je wel gebruikt :+

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 12:32 schreef -Utopist- het volgende:
dat gaat niet, net boven dat nummerieke gedeelte, (waar meestal de leds zitten) komen al die print banen bij elkaar. oftewel dat is het hart van je keyboard.

maar als je het toch gaat proberen, succes, en post de pics.
Zijn dat erg veel banen? Zo niet, is de soldeerbout dan een uitkomst? Ik heb nog geen keyboard opengeschroefd, idee borrelde net in me op namelijk.

• Utopist
  • Laatst online: 30-12-2025
jah, er zit overigens ook een klein printplaatje bij de leds, waarop AL die print banne bij elkaar komen, dus dat moet ook verplaatsen en dat zijn bij mijn logitech 26 banen, ik heb op dit moment mijn keyboard uit elkaar liggen, maar mijn cam word niet meer herkent door mijn pc, anders had ik je wel effe de pics gepost.

edit:
en solderen? weet ik niet, misschien lukt het, als je het lukt ben je een soort van pionier, ik zou zeggen koop zon keyboard van €6.50 en probeer het uit (je bent wel op plasic aan het solderen he?)

Verwijderd

Je moet gewoon gaan zoeken naar een toetsenbord voor een server. Heb een keer een plankje gezien van een compaq server, was gewoon een laptop plankje met PS2-aansluiting voor je gewone PC. Ik zou zeggen gaan eens op beursen, vraag en aanbod, veilingsites kijken :). Zal er vast wel één te vinden zijn.

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 11:09

Glabbeek

Dat dus.

We gebruiken hier op mijn werk ook van die miniatuur toetsenbordjes zonder numeriek gedeelte. Ik zal zometeen eens kijken welk merk het is...

[Edit] Hmpff, er staat niets (geen merk of typenummer) op :(

En zo is het maar net.

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:04
HP pc's die je bij elke electronica zaak kan kopen hebben van die verkleinde keyboards. Deze zijn platter en hebben dus geen numerieke stukje.

Life is to short too explore the whole world!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Als die draadloze boardjes iets goedkoper waren, zou ik zoiets wel willen hebben. Iemand al eens een miniboardje gezien zonder de numkeys MET snoer, maar dan budget? Ik zie wel eens van die keyboardjes voor van die UPC-boxen te koop, hebben die geen PS2 aansluiting?

Verwijderd

Oude toetsenborden hebben printplaten.

Verwijderd

hoi, ik heb bij etelcom rotterdam op de computerbeurs een BTC toetsenbordeje gekocht met ps-2 aansluiting, groote ca laptopformaat, ca 30 cm breed. zit alles op en aan, en werkt prettig.
morgen (za)beurs in leiden en aalsmeer, zo in breda.
suc6

Verwijderd

je kunt ook proberen om een toetsen bord uit een oude laptop te slopen >:) , dan heb je alle functies die je normaal hebt ook.

• lo3k
  • Laatst online: 08-05-2024

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Ik zal es voor je kijken...
ik heb nog wel een oud board liggen..
of ik de aansluitingen kan maken :)

Dus het nummerieke gedeelte eraf???

Electronics development

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:04 schreef CroitiX het volgende:
[afbeelding]

http://www.afrotechmods.com/keyboard.htm

:9
LOL :D vooral dat plakband :)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
he leuk dat ik dit tegen kom

op het moment zijn we ook met zoiets bezig
op elke arm leuning een gedeelte van het toetsenbord.
we gebruiken een voor de bruggen een 1,5meter lange idekabels. Ja 1,5meter zo van een rol op het werk.

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
die toetsen borden worden los verkocht ... zonder numpad heb ik vorige week een besteld voor E 20,-

en de numpads zijn ook los ... heb ik vorig jaar een op mijn werk gekregen

• _WgV_
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Op vrijdag 14 juni 2002 22:04 schreef CroitiX het volgende:
[afbeelding]

http://www.afrotechmods.com/keyboard.htm

:9
Die site van afrotech is :+ 8-) B-)

#StopBurningStuff

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:46
schroef maar es een oud toetsenplankje open, je zult zien dat dit waarschijnlijk erg moeilijk te maken is, of je moet idd die plastic plaat dubbelvouwen. Maar hij is tamelijk vast d8 ik.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Kr3Kr
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

nee, als je dit doet, kun je je ragplank weg gooien.
je moet waarschijnlijk heel voorzichtig met een dremel gaan zagen, en dan ook niet door de kanaaltjes heen, want dan doet ie nix meer... veel succes, en als het lukt... graag foto's!!

Gregor van Egdom Krekr

• AAC
  • Niet online

AAC

Op zaterdag 15 juni 2002 22:07 schreef krekrrr het volgende:
nee, als je dit doet, kun je je ragplank weg gooien.
je moet waarschijnlijk heel voorzichtig met een dremel gaan zagen, en dan ook niet door de kanaaltjes heen, want dan doet ie nix meer... veel succes, en als het lukt... graag foto's!!
hoe heb je die gaatjes voor usb en fiwi in je front gemaakt?? dremel ofzo :? ? egt heel cool :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:49 schreef Rappie het volgende:
die toetsen borden worden los verkocht ... zonder numpad heb ik vorige week een besteld voor E 20,-

en de numpads zijn ook los ... heb ik vorig jaar een op mijn werk gekregen
waar heb je zo'n tb gekocht? ook wel interesse :)
Pagina: 1