The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
MAAAR... in kraanwater zit veel te veel kalk daz niet zow goed
EDIT:
EN DENK EENS AAN HET MILIEU!!!!
alleen kan ik niet echt een manier bedenken om het weer verder te gebruiken nadat het door je WC is heengegaan.
end at kalk zal wel meevallen als je de juiste materialen gebruikt en een ionenwisselaar er tussen hangt.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
hehe
die tank moet dan echt super groot zijn want er gaan wel een paar litertjes per dag door dan hoor
ja precies daar had ik dus ook aan zitten denken. een reservoir waar je idd dat soort dingen op aan kunt sluiten.Op vrijdag 14 juni 2002 12:14 schreef psmeets het volgende:
Hmz, dat is wel een strak plan. Waarom laat je het niet in een tank lopen? Dan kan je het gebruiken om de wc mee door te trekken en om de tuin mee te sproeien.
maar ik heb zelf sowieso al geen waterkoeling dus ik zal het nie in de praktijk brengen, maar misschien breng ik een van jullie zo op een goed idee, dacht ik.
precies.Op vrijdag 14 juni 2002 12:11 schreef sKitZo het volgende:
EDIT:
EN DENK EENS AAN HET MILIEU!!!!
Maak een reservoir, haal een radiator en een pomp, dat is goedkoper en beter.
Wat te denken van de waterDRUK? Ik denk niet dat je dat in je PC wilt hebben....
[gedachte]
je vriendin staat te douchen en jij gaat een potje quaken. de koudwater leiding wordt opgewarmd met 80Watt aan warmte en je vriendin verbrand onder de douche......
Naah, niet handig!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Verwijderd
Je draait gewoon zachte koperen buis om één van hun leidingen, en daar laat je dan je eigen water door heen lopen, dus een warmtewisselaar..
Het voordeel:
Je zal geen water vervuilen (wat zouden je ouders zeggen als ze horen dat ze water drinken wat door jou computertje is gegaan....)
Kost je (of Paps en Mams) niet ongelooflijk veel geld...
Nadeel
Je moet dus in de buurt van zo'n water leiding zitten,
en ik denk niet dat het bedrijf het leuk vindt dat jij een buis om hun leiding draait..
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Hij woont in kassen?Op vrijdag 14 juni 2002 12:32 schreef T-Mug het volgende:
een maat van mij woont in kassen
Dus:
Hij woont niet alleen in een kas, hij woont ook nog in meerdere kassen tegelijk?
Of is Kassen een plaats waar het erg warm is? (nah, het klinkt Nederlands...
uitleg graag
Ik zou m ook op het riool aansluiten.Op vrijdag 14 juni 2002 12:08 schreef Orion84 het volgende:
ik had laatst een idee, sluit je WC aan op waterleiding.
....
Sorry ik kon het niet laten
Je kan het ook met een rad combineren; gewoon een rad+resevoir in je pc en je wc of boiler water uit je res laten trekken en je res bijvullen met leidingwater.
das idd ook een idee, ja. gewoon je reservoir refreshen met leidingwater elke keer dat je de plee doortrekt (of andere dingen waarbij het water nie schoon hoeft te zijn)Op vrijdag 14 juni 2002 13:58 schreef AMDtje het volgende:
Je kan het water dat eruit komt ook in je boiler gooien, dan bespaar je zelfs kosten omdat je boiler minder hoeft te verwarmen. En reken maar dat die 1/2 graad veel uit maakt!
Je kan het ook met een rad combineren; gewoon een rad+resevoir in je pc en je wc of boiler water uit je res laten trekken en je res bijvullen met leidingwater.
Verwijderd
Haha, ik wilde net hetzelfde gaan posten.Op vrijdag 14 juni 2002 14:02 schreef Orion84 het volgende:
[..]
das idd ook een idee, ja. gewoon je reservoir refreshen met leidingwater elke keer dat je de plee doortrekt (of andere dingen waarbij het water nie schoon hoeft te zijn)
valt mee, als je nl 100l/u door je blok laat lopen (meer dan zat, want dit wordt amper gehaalt met een pompje), heb je na 10 uur (danje blokkie maar niet 24/7 aan laten staanOp vrijdag 14 juni 2002 12:16 schreef sKitZo het volgende:
in een tank?!?!?
hehe
die tank moet dan echt super groot zijn want er gaan wel een paar litertjes per dag door dan hoor
Als je een lek krijgt in je slang terwijl je even niet thuis bent looppt het hele huis onder water......
En dat kost je dan ongeveer een Euro. Dus voor 24 uur ben je 2 Euro kwijt.Op vrijdag 14 juni 2002 14:51 schreef epsilon het volgende:
valt mee, als je nl 100l/u door je blok laat lopen (meer dan zat, want dit wordt amper gehaalt met een pompje), heb je na 10 uur (danje blokkie maar niet 24/7 aan laten staan) 1 m3
Vrij prijzig om je systeem te koelen. Vooral omdat je de warmte die je zo maakt afvoert uit je huis. Bij luchtkoeling blijft de warmte IN je huis en dat helpt om je energie rekening in de 7 maanden dat de kachel brandt te verlagen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
1 m3 water kost echt geen euro hoorOp vrijdag 14 juni 2002 14:58 schreef Ortep het volgende:
[..]
En dat kost je dan ongeveer een Euro. Dus voor 24 uur ben je 2 Euro kwijt.
Vrij prijzig om je systeem te koelen. Vooral omdat je de warmte die je zo maakt afvoert uit je huis. Bij luchtkoeling blijft de warmte IN je huis en dat helpt om je energie rekening in de 7 maanden dat de kachel brandt te verlagen.
ff zoeken wat het wel is...
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Verwijderd
Hij had een klein bakje in zijn reservoir gezet met daarin een pompje en de uitstroombuis, zodat de pomp niet droog zou lopen als er werd doorgetrokken.
Zo hoefde hij ook geen rad te hebben, want tegen de tijd dat het water te warm werd, ging er wel weer iemand naar de wc.
Verwijderd
Goeie oplossing toch, kost je geen kapitalen.Op zaterdag 15 juni 2002 12:32 schreef KifArU het volgende:
Een tijd geleden heb ik eens een artikel gelezen over een Amerikaan die het reservoir van zijn wc gebruikte voor zijn waterkoeling. Met een paar mensen in huis, betekent dat toch elke paar uur een flinke hoeveelheid koud water. (graad of 15 ofzo)
Hij had een klein bakje in zijn reservoir gezet met daarin een pompje en de uitstroombuis, zodat de pomp niet droog zou lopen als er werd doorgetrokken.
Zo hoefde hij ook geen rad te hebben, want tegen de tijd dat het water te warm werd, ging er wel weer iemand naar de wc.
[lollige bui]Op vrijdag 14 juni 2002 12:54 schreef Judaz het volgende:
[..]
Ik zou m ook op het riool aansluiten.
Sorry ik kon het niet laten
Ik zou hem op de gasleiding aansluiten
[/lollige bui]
t.
Wise enough to play the fool
Mensen gehoorzaam deze "leraar" of gooi eenOp zondag 16 juni 2002 00:17 schreef teacher het volgende:
bon, een hoop "leuke" antwoorden, maar we gaan voorbij aan het feit dat dit echt een zuig plan is.
t.
[nog steeds in de lollige grolsch bui] is morgen vroeg wel over denk ik...
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
ookal op.... alles is hier op!!!!! en morgen is c1000 ook niet open!Op zondag 16 juni 2002 00:29 schreef TweakMaster het volgende:
en niet alleen grolsch he max
Breezer!
Als je het snel doet krijg je remsporen en kan je met de plee borstel lekker over je cpu gaan!!!Op zondag 16 juni 2002 00:33 schreef TweakMaster het volgende:
[..]
uhm....als je het snel doet niet
Verwijderd
Volges mij stijgt het naar je hoofdOp zondag 16 juni 2002 00:35 schreef SilentSniper het volgende:
[..]
Als je het snel doet krijg je remsporen en kan je met de plee borstel lekker over je cpu gaan!!!
tja dan maar 2 oorzaken hebben!Op zondag 16 juni 2002 00:36 schreef TweakMaster het volgende:
[..]
Volges mij stijgt het naar je hoofd
of teveel grolsch of te weinig!
[en die paar breezers dan]
Verwijderd
uhm...bij jou teveel of te weinig?Op zondag 16 juni 2002 00:36 schreef SilentSniper het volgende:
[..]
tja dan maar 2 oorzaken hebben!
of teveel grolsch of te weinig!
[en die paar breezers dan]
uhm...TEVEEL!
Verwijderd
geen gek idee.Op zaterdag 15 juni 2002 12:32 schreef KifArU het volgende:
Een tijd geleden heb ik eens een artikel gelezen over een Amerikaan die het reservoir van zijn wc gebruikte voor zijn waterkoeling. Met een paar mensen in huis, betekent dat toch elke paar uur een flinke hoeveelheid koud water. (graad of 15 ofzo)
mijn slaapkamer zit langs de wc, als er opeens geboord word, dan weet je wat het was.
Mijn kamer zit ook naast de wc... gelukkig maar! hoef ik ook niet zo ver van mn pc vandaan!Op zondag 16 juni 2002 00:49 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
geen gek idee.
mijn slaapkamer zit langs de wc, als er opeens geboord word, dan weet je wat het was.
en ctrl-s werkt hier nu ook voor het plaatsen van een reply.. net ICQ
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
je vriendin staat te douchen en jij gaat een potje quaken. de koudwater leiding wordt opgewarmd met 80Watt aan warmte en je vriendin verbrand onder de douche......
Naah, niet handig!
[/quote]
80 watt is nie genoeg om te verbranden, wel om er heet te krijgen, dus JAAAAAAAAAAAAAAAAA, gedachte
Ik heb niet alles gelezen, maar als je koud water wil gebruiken, denk dan eens aan de volgende term: CONDENS!!!!!!!!
suc6 verderz
Horen we binnekort verhuisberichten?
Volgens mij gaat het water ook harder stromen als je de buizen versmalt? dan word het er bij de versmalling door heen geperst en gaat het dus harder? of heb ik dit fout?Op zondag 16 juni 2002 04:43 schreef DaMastah het volgende:
Geloof dat bij ons in Dordrecht en regio, je niet betaald per liter maar per inwoner van het huis, dus behalve voor het mileu kan je er zoveel doorheen laten stromen als je wil hiero. En je kan het ook langzamer latenstromen door er een soort kraan op te zetten toch?
Horen we binnekort verhuisberichten?
Dat vind ik dus geen gek idee die gasleiding.Op zondag 16 juni 2002 00:11 schreef SilentSniper het volgende:
[..]
[lollige bui]
Ik zou hem op de gasleiding aansluiten
[/lollige bui]
Aangezien gas altijd wel gebruikt word voor boiler, koken, cv etc. Gas is volgens mij errug koud als het in de leiding zit. Alleen vraag ik me af wat er gebeurt als het warm word
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
in het toilet maakt het toch niet yuit of het warm of koud is..
Als je dan toch extreem wil gaan, doe dan zoals die kerel die een tank in een diepe put in zijn tuin heeft gestoken, onder het grondwaterniveau. Dan zal je water even koel hebben als uit de waterleiding en verbruik je geen water.
Het linkje staat in een of andere post hier, zoek maar even.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.