Toon posts:

epox 8k3a vage errors? weet iemand het misschien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb sinds kort een epox bord met daarop een duron 1200 tje en 256 mb pc 2700 geheugen van samsung en een gforce 3 leadtek .

wat is nu het geval ik heb alles goed aangesloten en als ik hem aan zet dan geeft hij geen beeld en start niet door als ik dan op reset druk start hij wel door en krijg ik wel beeld en kan ik gewoon windows xp installeeren.
maar nu het volgende hij vindt op het moment van installeeren alles wat er aan hardware in zit maar als je er daarna nog iets van hardware bij prikt dan ziet win xp hem wel maar kan je de drivers op geen mogenlijkheid geinstallleerd krijgen .

ook gebeurde het een keer dat hij ineens de usb drivers er af gooide maar windows detecteerde ze wel maar waren dus weer niet meer te installeeren.

nu dacht ik misschien is het een voedings probleem en heb ik ipv een 300 w voeding een 350 w voeding geprobeert maar dan nog steeds ook de opstart problemen en dezelfde vage errors.
ik heb hem op mijn werk helemaal geinstalleerd en het werkte heel even ik kom thuis sluit mijn pc aan en loopt ook weer vast bij het opstart scherm van win xp .

als iemand nog iets kan opmerken wat ik kan doen of weet wat er aan de hand is laat het me weten we hebben ook al ALLE maar dan ook alle bios instellingen geprobeerd.

wat ik alleen nog maar kan bedenken is dat het het moederbord moet zijn omdat ik eerst alles andere losse hardware op een p4 had zitten en daar werkte alles ook gewoon normaal op.
oja en ik heb ook al mijn bios geflashd om te kijken of het dat was

PLEASE HELP ME. zonder geflame :'(

Verwijderd

hm ik heb ook wel wat probleme gehad met dit mobo maar dat lag vooral aan de bios settings
nu draait ie weer perfect

was vooral met de memory
zet de bios settings eens op fail-safe defaults

dan draait ie ff je geheugen op pc2100 ipv 2700
als je hem op 2700 draait moet je onderaan ergens bij die settings (ff vergeten hoe da heet :P ) ipv AUTO hem op 2T command zetten

maar probeer eerst ff fail-safe defaults kijken offie t dan wel doet

en probeer ook eens windows 98, kijk of je daar ook problemen mee hebt...

Verwijderd

Topicstarter
windows 98 heb ik ook al geprobeert daar was alles goedtotdat ik er een netwerk kaart bij deed toen had hij hem wel goed geinstalleerd maar hij wilde toen gaan rebooten en startte niet meer op ik heb hem toen meer dan 30 min laten opstarten maar wilde niet opstarten de bios op default hebben we ook geprobeerd maar wil ook niet helpen.
en met geheugen is ook al geprobeert al meerdere malen.

IEMAND nog tips :)

Verwijderd

Ik had dit probleem ook, wist ik achteraf pas hoor!
Ik had mijn systeem inelkaar gezet en na een week krijg ik kabel. Hij stopte de netwerkkaart erin en hij doet het gelijk niet, Iets unable to install correctly because of errors. Ik had echt alles geprobeerd.
Ik dacht laatste hoop was formateren en dat ook al gedaan, maar probleem was half verholpen, want ik had na de installatie de kaart opnieuw eruit gehaald en ingezet en tot mijn verbazing deed ie het weer niet.
Ik had hierna mijn bios geflashed en ineens deed alles het.

Mijn raad is:
Kijk of de instellingen in de BIOS kloppen lees in de manual wat ze allemaal betekenen of vraag het anders hier.
kijk effe welke bios je gebruikt hebt?
Desnoods ofnieuw alles een keer formateren.
Je moest eens weten hoeveel tijd ik hieraan besteed heb!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan hier over mee praten ik werk op een technische helpdsk en echt we werken hier met 13 man en niemand snapt er nog iets van

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

Hoi, ik ben een van die collega's.

Windows 98SE hebben we al geprobeert, maar dan start ie helemaal niet meer in windows door als je de netwerk kaart er bij stopt. Installeren van de kaart werkt wel, maar na de reboot kom je windows helemaal niet meer in.

Ook hebben we al gehad (met Win XP Pro) dat een aantal apparaten (sb live 5.1, scsi kaart, nic) die we na de installatie geplaatst hebben niet te installeren zijn. Hij pikt de drivers gewoon niet. Ook is de USB na een tijdje gewoon uit het apparaatbeheer verdwenen (gewoon foetsie weg). Niet meer aan de praat te krijgen of te herinstalleren. De drivers stonden er gewoon in maar vanwege een of andere hardeware fout konden de drivers niet geinstalleerd worden.

En de bios is ook al geflashed naar de nieuwste versie.

Wie het weet mag het zeggen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Bord omwisselen voor n nieuwe als de winkel waar je m gehaald hebt dit toestaat, ik ken deze probs niet, bij mij draait t bord stabiel en ik heb er al veel verschillende hardware ingehad.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb denk ik wel een vermoeden.
Ik heb dit met een msi moederbord ook gehad toen ik kabel kreeg.
Sommige netwerk kaarten en moederborden gaan gewoon niet samen.
Dit lijkt een beetje een slecht tot niet onderbouwde stelling, maar helaas is het de harde waarheid.

Niet alles werkt zoals het hoort te werken. Ook al beloven hardware fabrikanten dat hun hardware met bijna ieder andere hardware samen kan werken.

m.a.w. zorg dat je een andere netwerkkaart erin stopt.
Pagina: 1