Op vrijdag 14 juni 2002 17:36 schreef Glimi het volgende:
Een slotje zal _altijd_ een reden kunnen zijn voor geirriteerde reacties, hoe groot, lief, schattig enz je sluitmessage ook is. Als mensen het antwoord nog niet hebben wat ze willen (horen) dan zullen ze er kwaad om worden dat ie dicht gaat.
Nee, hoor

Uiteraard heb je die mensen er tussen zitten, maar zodra de sluitmsg "correct/vriendelijk/meer dan 1 regel" is en waarin je niet duidelijk het laatste woord neemt als mod zijnde, dan is de kans dat zo iemand komt klagen vele malen kleiner. Als die persoon al komt klagen, dan zal de toon in het topic meteen al heel anders zijn.

Alleen kort (vaak met niet het feitelijke antwoord, maar een hint) is voor veel users al genoeg reden voor irritatie. Tuurlijk als er staat "LUL ga us ff en manual lezen" vind ik dit ook te ver gaan, maar messages als "Dit staat letterlijk in de manual" wat is daar nou mis mee

Tja dat is een kwestie van inschatting

Zoeits zou ik nooit neerzetten in die bewoordigen. Het is niet vriendelijk en erg belerend en zodoende kan je er mensen mee voor de tenen schoppen. Een goede mod, gaat dat soort confrontaties al zo veel mogelijk uit de weg, door zorg te besteden aan dat zogenaamde laatste woord in een topic.
Moet de mod dan de oplossing gaan aandragen en het zoekwerk voor de user doen? Wat is het nut van het slotje dan?
Nee, zeg ik dat dan? Een mod hoeft echt niet te gaan zoeken voor iemand anders, hooguit wat meer tijd besteden aan een sluitbericht.
Lite-mods pretenderen users te zijn. Zonder verplichtingen maar met wat extra rechten. Dwingen vind ik dus een aardig eng woord aangezien je hier dus met users te maken hebt.
Lite-mods hebben in zovere verplichtingen, dat wanneer er vanuit de crew gezegd wordt dat iets niet goed gaat ze daarna te luisteren hebben. Als er tegen mij gezegd wordt dat iets niet goed gaat, dan heb ik ook daarna te luisteren.
Comes all with the job. Lite-mods hebben daarbuiten niet echt veel verplichtingen nee.
En Lite-mods mogen dan wel user++ zijn, ze weten ook dondersgoed, dat we wel wat dingen van ze verlangen.
Verder hebben we nu lite-mods met feitelijk dezelfde taak als full-mods, terwijl ze niet de rechten hebben. Ik vind het dus ook een beetje krom om ze dan op deze dingen 'aan te vallen' aangezien het beleid wat dit betreft IMHO 'krom' zit 'boven'
Nee hoor, het beleid is helemaal niet krom.

Zoals ik al zei hebben lite-mods wel degelijk wat kleine dingen waar ze zich aan moeten houden, anders worden ze toch echt uit hun functie ontheven.
agree, maar dit was van te voren bekend. Misschien had dit eerst overdacht moeten worden

Ho, nu maak je een grote denkfout. Lite-mods in P&W zijn gekozen door het publiek in eerste instantie. Daar houdt het dan ook volledig bij op. Lite-mods vallen onder de verantwoording van de crew. Dat weten de lite-mods en dat weten wij. Blijkbaar weet jij dat niet, terwijl dit lijkt me toch wel overal duidelijk is.
Daarover is van te voren uiteraard ook lang over nagedacht. Users hebben geen directe instemming in het beleid als het lite-mods aangaat o.i.d.
Maar goed, dit laatste is allemaal behoorlijk offtopic.