[AMD XP 1700+] Dode processor?

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
in topic [topic=523268] had ik 't over problemen met m'n pc.

nu blijkt n.a.v. de test om m'n broertjes syteem dat de processor (binnen twee weken) is doodgegaan.

Nu zit er nog garantie op, ik heb er namelijk niets raars mee gedaan, maar hoe zou dat toch kunnen? Statische elektriciteit soms??? Ik behandel een processor altijd met zorg... Of zou 't gewoon een mankement aan 't ding zelf zijn... Hij was niet overgeclocked en werd ook niet te warm.

Het rare was dat ik 'm gisteren zelfs nog een keer in XP kon opstarten! Wel raar met een proc probleem. Nu was ie echt helemaal niet meer aan te krijgen. KAn zo'n mobo zonder revisie dat ding soms verklooien?

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

wat doet ie nog wel zeg eens wat meer.trek de 220 volt er een uit 10 sec en dan weer er in kijken wat i dan doet.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 11:20 schreef rene43 het volgende:
wat doet ie nog wel zeg eens wat meer.trek de 220 volt er een uit 10 sec en dan weer er in kijken wat i dan doet.
hij doet nu echt niets meer, gisteren kon ik af en toe nog wel in de bios komen, maar als ik 'm dan weer bootte lukte 't niet meer.

ik ben twee keer met default-bios waarden in Windows gekomen... errug vaag dus... met m'n broertjes pc doet ie 't ook helemaal niet, de processor van m'n broertje (een 1,2 athlon tb) doet 't feilloos op m'n mobo...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

denk dat er iets is met de voeding heb je een ander ligen of ff meeten of de 12+ 5+ 5- 12- werken.en welke voeding watts

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 11:30 schreef rene43 het volgende:
denk dat er iets is met de voeding heb je een ander ligen of ff meeten of de 12+ 5+ 5- 12- werken.
da's wel raar, beide op m'n broertje en mijn systeem? en die tbn doet 't wel? ik heb daarnaast nog een oude 235 gebruikt, maar die van mij en m'n broer zijn 350W

ik heb deze voeding: hij blijkt zelfs 350 W te zijn: Voeding ATX 350 Watt Codegen 350X

m'n broer heeft zo'n AOpen kast met een flinke P4 voeding... (denk ook 350 watt)

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

toch maar ff terug naar de winkel denk dat de voeding dood is.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 11:36 schreef rene43 het volgende:
voeding dood??? voeding is helemaal niet ddod, anders start die tb 1,2 toch ook niet op lijkt me :?

en trouwens tuurlijk werken de 12 en 5 v, anders deed de batterij fans 't ook niet...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

hoe is het met het geheugen

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 11:40 schreef rene43 het volgende:
hoe is het met het geheugen
sorry hoor, maar dit is wel een errug vage vraag en lijkt me geen antwoord op m'n probleem... nee ook het geheugen is 't niet:

A. ik heb twee systemen staan
B. systeem I doet 't niet meer, II wel
C. De systemen moeten qua spec's 't prima kunnen trekken
D. de processor van II zorgt ervoor dat I opeens ook weer werkt...
E. De processor van I doet 't in II ook niet...

conclusie: de processor is kaduuk, da's zo klaar als een klontje... Maar de vraag bij opening van de topic was: hoe komt dat nu met de beschrijving van de bovenste omstandigheden...

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 11:36 schreef rene43 het volgende:
ze zullne me bij de winkel trouwens aan zien komen met m'n koffermod ;)

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

now niet kwaad worden he, eerst zeg je dat i dood is dus ga ik er van uit dat de voeding dood is om dat dat je niet verteld dat de fans nog draaien maar ja dat geeft niks en een proc kan zomaar dood gaan ja, een tv gaat ook zomaar dood.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 11:54 schreef rene43 het volgende:
now niet kwaad worden he, eerst zeg je dat i dood is dus ga ik er van uit dat de voeding dood is om dat dat je niet verteld dat de fans nog draaien maar ja dat geeft niks en een proc kan zomaar dood gaan ja, een tv gaat ook zomaar dood.
ik wordt niet kwaad hoor, alleen wat scherp ;) maar iig een cpu van twee weken die dood is is wel errug snel... :'(

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

had het hier nog sneller 2 dagen tb 850mhz zomaar toen ik in windows was, temp was 33 graaden, temp staat bij mijn alijd op de talbalk maar ja je doet er niks aan.

Verwijderd

even met de betreffende winkel bellen hoe dat zit ?

Verwijderd

lama

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 12:08 schreef Dannyke het volgende:
even met de betreffende winkel bellen hoe dat zit ?
ik kan 'm gelukkig omruilen, maar toch vaag dat 't zo maar zo snel er mee op houdt... geen goede reclame voor AMD...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Verontwaardigd ik nee waarom, ik ben iemand die meestal voor niks iemand help als ik het kan, al kost het mijn geld.

Verwijderd

die proc heb het nooit gedaan?
mischien DOA?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 12:28 schreef Dannyke het volgende:
die proc heb het nooit gedaan?
mischien DOA?
problem solved, uiteraard deed ie 't eerst wel....
lezen is lastig...
nu opgeruild voor een 1800+ :P
ff sig veranderen ;)
trouwens iedereen bedankt voor meedenken!!!

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Wat wast probleem nou? :)
dat je je Xp 1700 had vermoord?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 15:29 schreef Dannyke het volgende:
Wat wast probleem nou? :)
dat je je Xp 1700 had vermoord?
de processor deed 't niet meer, da's wat anders...

als je je fan er goed op zet, geen koelprut op de core smeert, 'm niet overklokt... is het wel vreemd dat ie er binnen 2,5 weken opeens mee ophoudt :) (en krijg je dus bij de winkel zonder problemen een nieuwe...)

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1