Ehm, kun je iets specifieker zijn met wat je bedoelt?
Verwijderd
Ik neem aan dat je dus de lege ruimte wilt overschrijven met nulletjes, zodat er geen recovery's meer gepleegd kunnen worden? (hoewel je blijkbaar 't beste 100x kunt overschijven met random data oid)
zie verder geen reden om lege ruimte te overschrijven
zoiets:
dd if=/dev/zero of=/dev/hdx bs=1k
volgooien met nulletjes.
[edit] onee, dat wiped alles, sorry
volgooien met nulletjes.
[edit] onee, dat wiped alles, sorry
Verwijderd
man shred
Probleem is dat die alleen maar bestaande files kan shredden. Een oplossing zou kunnen zijn in een crontab elke avond een dummy file aan te maken die een paar Mb kleiner is dan je beschikbare vrije ruimte op je HD, en op die file dan shred los te laten.
Probleem is dat die alleen maar bestaande files kan shredden. Een oplossing zou kunnen zijn in een crontab elke avond een dummy file aan te maken die een paar Mb kleiner is dan je beschikbare vrije ruimte op je HD, en op die file dan shred los te laten.
Ik ook niet helemaal... maar er is hier weer zo'n paranoide werkgroep geweest die dat nodig vondOp vrijdag 14 juni 2002 11:33 schreef Aicop het volgende:
Ik neem aan dat je dus de lege ruimte wilt overschrijven met nulletjes, zodat er geen recovery's meer gepleegd kunnen worden? (hoewel je blijkbaar 't beste 100x kunt overschijven met random data oid)
Hmmm.... lezen is ook moeilijk... ik had het over de vrije schijfruimte en niet over de volledige schijfruimte.Op vrijdag 14 juni 2002 11:37 schreef AlterEgo het volgende:
zoiets:
volgooien met nulletjes.
We gaan het eens proberen....Op vrijdag 14 juni 2002 11:40 schreef Hawk het volgende:
man shred
Die werkgroepen blaten zonder er wat van te weten....
Pagina: 1