Toon posts:

Win98 na internet delen installeren geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeerde bij een kennis internet delen en daarna
kreeg ik wel verbinding, er werd ingebeld maar geen enkele pagina op mijn beeld. Nou staat DNS verkrijgen op automatisch, dus dat verdenk ik nog! Wist alleen dns servers niet uit mijn hooft.
Maar is er misschien ook een andere mogelijkheid waarom ik geen enkele pagina meer krijg. Bij winipcfg zie ik ook geen ip adres meer bij de ppp adapter (hele ppp adapter is weg). Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik heb bij meerdere mensen dat internet delen welleens geinstalleerd en dat ging altijd goed. Het werkt voor de rest wel want als je bij de andere pc internet start gaat ie ook inbellen maar nog steeds geen sites naar voren op beide pc's. Het is mij een raatsel! :?

Verwijderd

tja, als hij jou ppp-adapter niet meer herkend, dan lijkt het mij dat het probleem daar ligt.
Kijk anders even bij de netwerkeigenschappen of hij daar wel staat. Of kijk anders of hij geen conflict heeft veroorzaakt.

Ligt het wel aan de DNS hier heb je een adres: 194.134.5.5

ok?

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt bij netwerk eigenschappen heeft ie wel een externe toegangs adapter (dit is toch de ppp adapter voor je modem). die externe toegangsadapter is gelinkt aan internet delen! Ik zal het misschien wel nog een keer proberen maar ik vind het heel raar heb dit probleem anders nooit gehad!

Conflict is het denk ik niet want zodra ik internetdelen weer verwijder kan je wel weer internetten! heb het al 2 keer verwijderd en opnieuw installed! Het is een net nieuw geinstalleerde 98 pc!